SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

6 hodín Imola: PEUGEOT 9X8 2024 získal prvé body za Tím Peugeot TotalEnergies

Tlačové správy
0
  • PEUGEOT 9X8 2024 s číslom 93 (Jensen/Müller/Vergne) skončil pri svojom debute na svetovom šampionáte celkovo deviaty na pretekoch 6 hodín v Imole
  • PEUGEOT 9X8 2024 s číslom 94 (Di Resta/Duval/Vandoorne) mal smolu a skončil na 15. mieste
  • 73 600 fanúšikov vzdorovalo premenlivému počasiu a sledovalo šesť hodín intenzívnych pretekov

SAMSUNG 042024 Advertisement

PEUGEOT 9X8 2024 mal pri svojom súťažnom debute v zložitých podmienkach na Autodromo Enzo e Dino Ferrari v Imole skutočný krst ohňom, ale tím Peugeot TotalEnergies preukázal odvahu a odhodlanie získať svoje prvé body na Majstrovstvách sveta vytrvalostných pretekov FIA 2024.

PEUGEOT 9X8 2024, ktorý sa kvalifikoval na 14. a 15. mieste na štartovom rošte, odštartoval preteky priamo uprostred 37-členného poľa na úzkom okruhu v Imole. Zatiaľ čo Nico Müller (č. 93) dokázal nájsť cestu cez hyperautá, Paul di Resta (č. 94) bol zasiahnutý zozadu a poslaný do štrkovej pasce v úvodnej zákrute.

PEUGEOT 9X8 s číslom 94 mal počas celých pretekov smolu, kolíziu v prvej zákrute, ktorá spôsobila rozsiahle škody a následne defekt tesne po polovici etapy.

Napriek nepriaznivému vývoju, sa Paul di Resta, Loïc Duval a Stoffel Vandoorne odmietli vzdať a dokázali sa prebojovať a nakoniec skončiť celkovo na 15. mieste.

"Dnes to bolo ťažké. Svoj „stint“ som začal v najhoršom možnom čase, na slickoch  v daždi. Bolo to trochu šialené, autá sa všade šmýkali do štrku," komentoval Stoffel v cieli. "Dostať slicky na teplotu bolo dosť zložité. Nemali sme o čo hrať, takže sme skúšali rôzne veci, aby sme zbierali údaje do budúcnosti."

Medzitým sa vozidlo s číslom 93 posunulo v rebríčku nahor vďaka vysoko konzistentným dvojitým „stintom“, ktoré absolvovali Nico Müller, Mikkel Jensen a Jean-Eric Vergne. V daždi "JEV" vyhral svoj priamy súboj s Cadillacom č. 2 a potom predbehol Porsche č. 38 a získal deviate miesto.

"Začiatok môjho pôsobenia na mokrej trati bol veľmi zložitý. Myslel som si, že prídem o auto na niekoľkých miestach na rovinke! Potom sa moje tempo zlepšilo a na suchej trati som sa dobre staral o pneumatiky do mokrého počasia. Tím ma priviedol do boxov v pravý čas, aby som nasadil  slicky," tvrdí Francúz.

PEUGEOT 9X8 2024 s číslom 93 dokončil preteky na deviatom mieste, čím zabezpečil tímu Peugeot TotalEnergies prvé body v tejto sezóne. Aj keď sa to v rebríčku úplne neodrazilo, verzia 2024 ukázala v Taliansku skutočný pokrok. Bodové umiestnenie bolo len odmenou za všetko úsilie, ktoré tím vynaložil pri vývoji vozidla a počas celého víkendu na ikonickej pretekárskej trati v Imole.

Olivier Jansonnie, technický riaditeľ tímu Peugeot TotalEnergies

"Auto č. 94 bolo na štarte zasiahnuté zozadu. Došlo k veľkému poškodeniu karosérie. Opravy sme vykonávali v dvoch etapách, z ktorých jedna bola na trati, keď bolo safety car na trati, aby sa pokúsil zostať čo najdlhšie na rovnakom kole ako líder. Zo športového hľadiska v tom momente už nebolo o čo hrať. Na aute

s číslom 93 sme mali počas pretekov problém so spojkou, ktorý budeme musieť preskúmať a ktorý nás nepochybne stál niekoľko miest v celkovom poradí. Stratégiu sme zvládli dobre, aby sme skončili v prvej desiatke, najmä čo sa týka výmeny pneumatík. Pre Spa-Francorchamps budeme, samozrejme, musieť v kvalifikácii podať lepší výkon."

Nico Müller (č. 93 ZSSR 9X8)

"Na začiatku niektorí jazdci v hlavnej oblasti skutočne príliš riskovali. Ale našťastie som sa dokázal vyhnúť problémom. Potom som musel vykonať reset na aute a to znamenalo, že sme stratili veľa času. Moje tempo bolo dobré. Naším cieľom bolo skončiť na bodoch a to sa nám podarilo. Počasie bolo ťažké zvládnuť, ale tím zostal sústredený a správne sme sa rozhodli pre stratégiu pneumatík."

Loïc Duval (č. 94 PEUGEOT 9X8)

"V úvodnom kole sme mali nehodu, ktorá nevyhnutne ovplyvnila zvyšok pretekov. Absolvoval som dvojitý stint. Prvý stint prebehol dobre napriek tomu, že tam bolo veľa modrých vlajok. Moje tempo bolo dobré. Počas môjho druhého stintu som mal problémy s predbiehaním. V jednom momente som sa zablokoval pri brzdení a dostal som ploché miesto na ľavej prednej pneumatike, ktorá sa potom prepichla. Boli to pre nás veľmi komplikované preteky. Z víkendu sú pozitíva, pokiaľ ide o vyváženosť auta a našu konzistentnosť na stintoch."

Novinky Peugeot Sport

Všetky najnovšie správy o Peugeot Sport nájdete na jeho novej webovej stránke (www.peugeot-sport.com).

PEUGEOT

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať