Samsung_06 Samsung_06 Samsung_06 Advertisement

Čínske smart televízory špehujú svojich majiteľov

Bezpečnosť
1

Stovky miliónov čínskych spotrebiteľov zaznamenali nedávno prekvapivé zistenie: Ich televízory o nich vedia oveľa viac, ako si mysleli. Ukázalo sa, že pekinská spoločnosť Gozen Data, popredná čínska analytická spoločnosť v oblasti sledovania televízie, zhromažďuje osobné údaje v reálnom čase pomocou inteligentných televízorov a bez súhlasu používateľov.

K odhaleniu tejto praxe došlo, keď si používateľ online fóra pre technologických nadšencov V2EX všimol, že jeho inteligentný televízor značky Skyworth je akýsi pomalý, a analyzoval kód programov bežiacich na pozadí, aby zistil prečo. A našiel program, ktorý každých 10 minút skenuje Wi-Fi používateľa a nahráva širokú škálu informácií (aké inteligentné zariadenia sa používajú v domácnosti, kto používa sieť Wi-Fi, ako sa volá Wi-Fi suseda) na webovú stránku Gozen Data.

Svoje zistenia potom zverejnil na sociálnej sieti Weibo, čo vyvolalo rozsiahle znepokojenie. Diskusie o nezákonných postupoch pri zhromažďovaní údajov sú v Číne bežné, ale väčšinou sa sústreďujú na aplikácie pre smartfóny. Toto je prvý zverejnený prípad obáv o bezpečnosť údajov súvisiaci s inteligentnými televízormi. V Číne sa používa 270 miliónov inteligentných televízorov.

SWAN_042021

Gozen Data tvrdí, že od roku 2014 spolupracuje s ich výrobcami na zavedení svojho programu zberu údajov. Koncom apríla spoločnosť uviedla, že jej služba zberu údajov pokrýva 149 miliónov domácností, 140 miliónov inteligentných televízorov a 457 miliónov ľudí v Číne. Problém je v tom, že takmer nikto z televíznych divákov nevedel o tejto praxi. Po tom, čo sa správa objavila, Gozen odstránil zo svojej webovej stránky čísla týkajúce sa pokrytia.

Vo svojom prejave v roku 2019 Chen Zhengxuan, viceprezident Gozen Data, uviedol, že spoločnosť zhromažďuje informácie o tom, čo sa streamuje v televízoroch, aké zariadenia (smartfóny, iPady, inteligentné reproduktory) sa používajú pred televíznymi obrazovkami. Tieto údaje umožňujú odhadnúť, kto sleduje televíziu, a pomáhajú inzerentom zacieliť reklamy na veľmi konkrétne skupiny. Gozen Data odstránil zo svojho webu zmienky o tom, s ktorými výrobcami televízorov spolupracuje. Takisto nie je jasné, či tieto spoločnosti súhlasili s tajným zhromažďovaním používateľských údajov.  

Zdroj: protocol.com.

Redakcia

Všetky autorove články

1 komentár

Stačí reakcia na: Čínske smart televízory špehujú svojich majiteľov

6.5.2021 22:05
nekupovať a nepoužívať podobné "inteligentné" zariadenia.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať