ACER_082021 ACER_082021 ACER_082021 Advertisement

LiquidPiston: 10x menší motor ako bežný dízlový, ale oveľa efektívnejší

Technológie
2

V oblasti spaľovacích motorov sme nezaznamenali za posledných 100 rokov žiadne zásadné technologické objavy. Sú veľké, objemné a pri svojej prevádzke spotrebujú značné množstvo paliva. Motory LiquidPiston X-Engines majú dlhší dojazd a nižšie emisie skleníkových plynov v porovnaní s tradičnými benzínovými a naftovými motormi. A oproti väčšine svojich konkurentov poskytujú výhodnejšiu veľkosť aj hmotnosť.

Spoločnosť LiquidPiston odstraňuje obmedzenia spaľovacieho motora vďaka vyvinutiu nového optimalizovaného termodynamického cyklu a platformy rotačného motora. Termodynamický cyklus určuje, koľko energie obsiahnutej v palive sa môže premeniť na užitočný pracovný výkon, pričom zvyšok sa odvádza ako odpadové teplo. Patentovaný termodynamický cyklus LP, nazývaný High Efficiency Hybrid Cycle (HEHC), má maximálnu teoretickú tepelnú účinnosť približne o 30 percent vyššiu, ako je maximálna teoretická tepelná účinnosť Ottovho cyklu.

Predplatné NEXTECH 2021

Vďaka oveľa vyššiemu limitu tepelnej účinnosti, s ktorým LP pracuje, dokázal, že jeho X-Engine môže dosiahnuť vyššiu palivovú účinnosť ako piestové motory s rovnakým zdvihovým objemom alebo výkonom. Hoci existuje veľký globálny tlak na elektrifikáciu vozidiel, vyžaduje si to pridanie veľkých a ťažkých batérií, ktoré treba voziť a nabíjať.

Energetická hustota fosílnych palív je stále 40-násobná oproti dnešným najlepším batériám, takže v mnohých aplikáciách má zmysel z ekonomického a výkonnostného hľadiska získať výhody elektrického pohonu, ale s oveľa menšou batériou. Vozidlo v podstate prepravuje palivo, ktoré má vyššiu energetickú hustotu ako batéria a ktoré sa má premeniť na elektrickú energiu. Tankovanie navyše umožňuje súčasný systém distribúcie benzínu/nafty, ktorý je široko dostupný.

Spoločnosť LP sa zameriava na pokrokové spaľovanie, dizajn platformy motorov a inovácie v oblasti prevádzky motorov, pričom má udelených alebo v procese schvaľovania viac ako 60 patentov. Medzi novinky patrí elegantný kompaktný dizajn, ktorý sa vyznačuje iba dvoma hlavnými pohyblivými časťami: hriadeľom a rotorom. Architektonická jednoduchosť X-Engine znižuje počet dielov a množstvo použitého kovu, ponúka tichší chod vďaka absencii piestov a ventilov a oveľa nižšie vibrácie v porovnaní s piestovými motormi.

V súčasnosti sa spoločnosť orientuje na vojenské a letecké prostredie, plánuje však neskôr vstúpiť aj na automobilové trhy, kde chce svoje služby zamerať na automobilový hybridný elektrický pohon.

Zdroj: engadget.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

Konečne reakcia na: LiquidPiston: 10x menší motor ako bežný dízlový, ale oveľa efektívnejší

29.6.2021 06:06
Sme sa dočkali novinky . Kedysi sa podobný motor vymyslel ako Wankelov motor s rotačným piestom . Myslím , že by ho mali spojiť s generátorom a vyrábať tak elektrinu a tak poháňať autá ( ako súčasné diesel-elektrické lokomotívy ) . Prípadne nejakú menšiu batériu . Spojili by sa výhody výkonovej krivky elektromotora a nízkej spotreby a hmotnosti spaľovacieho motora . A nemuseli by sa voziť ťažké batérie elektromobilu . Myslím , že už nejaká firma má diesel-elektrické vozidlo - tak tam treba použiť tento spaľovací motor .
Reagovať

RE: Konečne reakcia na: Konečne

30.6.2021 16:06
To je Wankel. Iba ma chladenie z vnutra. Wankel je tu uz kopu rokov a vyuziva ho iba jedna automobilka a tom iba niekede.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať