SAMSUNG_052022 Advertisement SAMSUNG_052022 Advertisement SAMSUNG_052022 Advertisement

Nové “vozítko” do mesta: Štvorkolesové elektrické cykloauto Frikar

3

Po tom, čo nórska spoločnosť Podbike získala finančné prostriedky vo výške 3,2 milióna eur a nazbierala predbežné objednávky, tvrdí, že svoje prvé elektrické cykloauto, známe ako Frikar, začne dodávať ešte tento rok. Do radu na rezerváciu prvého modelu tejto spoločnosti, ktorý sa dá predobjednať za štartovaciu cenu 6429 eur, sa postavilo viac ako 3400 ľudí. Frikar je jednomiestny, hoci údajne bude k dispozícii aj voliteľná detská sedačka, ktorá nahradí 160 l batožinového priestoru vozidla.

V Európe je Frikar technicky klasifikovaný ako elektrobicykel, čo znamená, že jazdci môžu využívať cyklistické pruhy na rýchle razenie cesty v mestskej premávke. Frikar má funkčné pedále ako bicykel, hoci nie sú pripojené k reťazi alebo remeňu ako na typickom elektrobicykli. Namiesto toho poháňajú generátor a systém drive-by-wire, ktorý je pripojený k dvojici nábojových motorov v zadných kolesách. 

Rýchlosť modelu Frikar je technicky obmedzená na 25 km/h pre obmedzujúce európske predpisy platné pre elektrické bicykle. Zdá sa však, že spoločnosť našla dôvtipný spôsob, ako to obísť. Frikar používa tri motory/generátory, dva, ktoré fungujú ako elektronický prevod, a jeden, ktorý funguje ako asistenčný motor/elektronická brzda.

Výkon asistenčného motora je obmedzený na 250 W trvalého výkonu a limit rýchlosti 25 km/h, zatiaľ čo výkon druhého motora zodpovedá vstupnému výkonu pedálového generátora, čím funguje ako prevod poháňaný ľudskou silou. Asistencia rýchlosti z batérie je obmedzená na 25 km/h. Pedálový generátor však nie je. Takže šliapaním do pedálov, a teda dodávaním energie vytvorenej ľudskou činnosťou, sa môže rýchlosť zvýšiť nad rámec asistenčnej rýchlosti v závislosti od rôznych faktorov, ako je sklon, výkon generátora, účinnosť a valivý odpor. 

Maximálna rýchlosť je však z bezpečnostných dôvodov obmedzená na 60 km/h. Batéria s kapacitou 877 Wh má menovitý dojazd 50 – 80 km a na väčší dojazd možno pridať druhú batériu.  Batérie sa dajú nabíjať buď vo vozidle, alebo ich možno vybrať a nabiť mimo vozidla. Základná verzia Frikaru bude obsahovať štandardné prvky ako nastaviteľné sedadlo a pedále, balík svetiel vrátane smeroviek a jedno zrkadlo. Za príplatok 650 eur je však k dispozícii zlepšená verzia Plus, ktorá obsahuje vnútorné čalúnenie, ventilátor na vetranie, dve zrkadlá, bočné vrecká, vnútorné osvetlenie a alarm.  

Zdroj: electrek.co.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

3 komentáre

Nové "vozítko"... reakcia na: Nové “vozítko” do mesta: Štvorkolesové elektrické cykloauto Frikar

18.1.2022 10:01
čím menšia škrupinka, tým skôr vás "dá dole" nejaký autobus, TIR-ák alebo majiteľ offroadu...
Reagovať

RE: Veď ale na Slovensku je v cestnom zákone, že od elektro bicykla musíš mať bočný odstup 1,5metra pri obchádzaní. Wo co gou? reakcia na: Nové "vozítko"...

21.1.2022 16:01
Veď ale na Slovensku je v cestnom zákone, že od elektro bicykla musíš mať bočný odstup 1,5metra pri obchádzaní. Wo co gou?
Reagovať

RE: Nové "vozítko"... reakcia na: Nové "vozítko"...

21.1.2022 00:01
ak vas ten na ceste nevidi tak nema na ceste co hladat. Co si predstavuju, ja mam velke vozidlo uhni alebo ta zvalcujem? Alebo : ty si tak maly, teba klude zvalcujem, nemas tu co hladat. potom poviem ze som si nevsimol.

Z tohoto hladiska chcem ist na tanku a ked sa mi niekto neuhne tak je to jeho vina.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať