Sme otroci algoritmov sociálnych sietí?
Na problematiku sociálnych sietí sa môžeme pozerať z rôznych perspektív – z pohľadu prevádzkovateľov, tvorcov obsahu, sponzorských firiem a hlavne z pohľadu používateľov, ktorí konzumujú a zároveň tvoria obsah.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Uprednostňovanie kontroverzného obsahu
Fungovanie algoritmov sociálnych sietí je podmienené psychologickými aj ekonomickými faktormi. Príspevky vyvolávajúce silné emócie, ako sú hnev, strach, radosť alebo prekvapenie, sú viac zapamätateľné a pútavejšie. Kontroverzné príspevky väčšinou vedú k intenzívnejšiemu zapojeniu používateľov, čo zvyšuje počet komentárov a diskusií. Algoritmy uprednostňujú takéto príspevky, pretože generujú vysokú úroveň interakcie. Nie je to nič nové, stačí si pozrieť správy a porovnať, koľko je v nich negatívneho a koľko pozitívneho obsahu. V tomto prípade o zaradení príspevkov nerozhodujú algoritmy, ale šéfredaktori a vedúci vydania. Algoritmy teda v podstate napodobňujú ich rozhodovací proces.
Prevádzkovatelia soc ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH