SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

25 životných situácií budú riešiť úrady automaticky

Tlačové správy
0

Úrad podpredsedu vlády dnes odbornej verejnosti predstavil Akčný plán informatizácie

Koniec noseniu niektorých  výpisov na úrady, rozbeh online platieb za služby štátu a mobilné eID. Takto je to čierne na bielom v Akčnom pláne informatizácie verejnej správy, ktorý Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu (ÚPVII) koncom mesiaca predloží Rade vlády pre digitalizáciu. Dnes o ňom diskutovali zástupcovia odbornej verejnosti. Výsledkom bude implementácia  kľúčových projektov informatizácie ako aj  riešenia 25 životných situácií v živote ľudí,  ktoré budú úrady schopné riešiť plne automatizovane,  podľa princípu jedenkrát a dosť.

Na debate o akčnom pláne sa zúčastnili popri reprezentantoch ÚPVII experti niektorých ministerstiev a profesijných organizácii IT Asociácia Slovenska, Partnerstvá pre prosperitu, Slovenská informatická spoločnosť a Slovensko.Digital. Spolu s pripomienkami k návrhu, odznelo ocenenie množstva zrealizovanej práce a celkovo prístupu Úradu k urýchleniu informatizácie krajiny. Vyzdvihnutá bola tak koncepčnosť  „takýto dokument v tomto štáte ešte nebol“, ako aj koordinovanie riešenia na centrálnej úrovni štátu naraz s riešeniami jednotlivých úradov.  „To urýchli implementáciu o niekoľko rokov“, zaznelo v diskusii.

„Akčný plán informatizácie verejnej správy je základom pre našu prácu do budúcna,“ povedala generálna riaditeľka sekcie riadenia informatizácie Martina Slabejová. „Chceme, aby akčný plán bol naozaj akčný. To znamená, aby ľudia pocítili výsledky našej práce v praxi čo najskôr. Kľúčové sú lepšie dáta, lepšie služby, bezpečnosť informatických systémov s dôrazom na ochranu súkromia a rozvoj vládneho cloudu.  Z krátkodobého hľadiska môžem spomenúť  napr. tri aktivity v oblasti lepších  služieb. A  to je výpis z registra trestov, z obchodného registra a z listu vlastníctva. V rámci princípu jedenkrát a dosť chceme eliminovať povinnosť ľudí nosiť výpisy po úradoch, ale zabezpečiť, aby si úradník dokázal tieto informácie vytiahnuť zo systémov a neobťažoval občana ich predkladaním,“ dodala.

Tieto služby by mali byť spustené v priebehu budúceho roka, tak isto ako postupne online platby štátu a e-ID v mobile. Čo sa týka životných situácií, tieto sa budú riešiť postupne v rámci napĺňania akčného plánu v nasledujúcich rokoch.

Rada vlády SR pre digitalizáciu verejnej správy a jednotný digitálny trh by mala o akčnom pláne rokovať v prvej polovici novembra.

Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu

Všetky autorove články
ÚPVII

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať