SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement

4K smart televízor aj so soundbarom zadarmo. Samozrejme má to háčik

0

Predstavte si ponuku, ktorá sa zdá byť príliš dobrá na to, aby bola pravdivá. Úplne nový, špičkový televízor vám doručia až k dverám, vy ho rozbalíte, nastavíte a vychutnávate si jeho ohromujúci obraz. Najlepšie na tom je, že vás nestál absolútne nič.


Zdroj foto: Telly

Presne to ponúka spoločnosť Telly: 140 cm 4K televízor úplne zadarmo. Tento prístroj je navyše vybavený atraktívnymi funkciami, ako je soundbar, RGB osvetlenie a všetky streamovacie aplikácie dostupné prostredníctvom priloženého donglu, čo z ponuky robí zdanlivo legitímny a mimoriadne žiaduci produkt.

Samozrejme, existuje háčik, ktorý je neoddeliteľnou a nezameniteľnou súčasťou tohto obchodu. Televízor je dodávaný s dodatočnou, sekundárnou obrazovkou umiestnenou pod hlavným displejom, ktorá neustále zobrazuje reklamy. Slovo „neustále“ je tu kľúčové, pretože podčiarkuje trvalosť a neodbytnosť tohto marketingového zásahu do vašej domácnosti.

Toto nie je jednoduchá výmena reklám za televízor; je to záväzná zmluva s prísnymi a invazívnymi podmienkami, ktoré menia používateľa z majiteľa na prevádzkovateľa. Musíte súhlasiť s tým, že Telly budete používať ako svoj hlavný televízor, a musíte ho neustále udržiavať pripojený k internetu.

Podmienkou je tiež jeho pravidelné sledovanie, pričom je prísne zakázané akýmkoľvek spôsobom zakrývať alebo blokovať reklamnú obrazovku. Najznepokojujúcejšou súčasťou tohto usporiadania je však hardvér určený na dohľad: televízor má zabudovanú kameru a mikrofón.

Ich oficiálnym účelom je „zabezpečiť, že sa správate v súlade so zmluvnými podmienkami“, čo v praxi znamená, že slúžia ako mechanizmus na ich presadzovanie. V prípade porušenia týchto pravidiel vám spoločnosť Telly udelí pokutu tisíc libier a požiada o vrátenie zariadenia.

Obchodný model Telly tak zásadne mení koncept vlastníctva produktu. Používateľ televízor nikdy skutočne nevlastní; je mu udelená licencia na jeho používanie výmenou za plnenie zmluvnej povinnosti konzumovať reklamu a podrobiť sa monitorovaniu.

Tento model je stelesnením kapitalizmu dohľadu vo svojej najotvorenejšej a najtransakčnejšej podobe. Zatiaľ čo iné spoločnosti obchodujú s dátami za služby skryto, Telly robí túto transakciu brutálne explicitnou. Skutočným zákazníkom tu nie je divák, ale inzerent, ktorému Telly ponúka garantovanú očnú pozornosť.

Komoditou sú aj nekonečné dáta o vašich diváckych návykoch, vašej domácnosti a potenciálne aj o vašich rozhovoroch, ktoré sú následne balené a predávané. Namiesto jednorazovej finančnej platby platíte neustálym tokom osobných údajov a súkromia, pričom vaša úloha sa mení z konzumenta na zmluvne viazaného diváka reklám.

Najväčšie nebezpečenstvo však spočíva v tom, že Telly nie je len televízor, ale dôkaz konceptu, ktorý, ak bude úspešný, sa môže rozšíriť na všetky ostatné formy technológie. Predstavte si notebook zadarmo s reklamným pásom nad klávesnicou, ktorý monitoruje vaše písanie a prehliadanie. Alebo smartfón zadarmo s permanentným reklamným bannerom a neustále aktívnymi kamerami a GPS na zber dát.

SAMSUNG_10 FOLD7 Advertisement

Tento model by sa mohol rozšíriť na VR headsety s nepreskočiteľnými reklamami, autá zadarmo s reklamami na palubnej doske alebo dokonca inteligentné domácnosti, kde by znížené nájomné bolo vykúpené inštaláciou reproduktorov a kamier v celom byte. Najväčším rizikom modelu Telly nie je samotný produkt, ale jeho potenciál normalizovať túto úroveň transakcie.

Keď spotrebitelia prijmú tento kompromis pre jeden hodnotný predmet, pre spoločnosti bude psychologicky a ekonomicky jednoduchšie ponúknuť ho aj pre ostatné, čím sa vytvorí dvojúrovňový trh, kde sa súkromie stane luxusným tovarom a „bezplatná“, no invazívna možnosť sa stane štandardom pre tých, ktorí si nemôžu dovoliť platiť.

Telly je viac než len novinka; je to kritický bod, ktorý nás núti zamyslieť sa nad tým, čo sme ochotní vymeniť za pohodlie a úsporu nákladov. Núti nás viesť konverzáciu o hraniciach, ktoré sme ochotní tolerovať v oblasti súkromia a zberu dát. Záverečná otázka, ktorú tento produkt kladie každému z nás, je jednoduchá, no zároveň hlboko znepokojujúca: je toto budúcnosť technológie, ktorú si želáme? A ak nie, kde presne nakreslíme hranicu?

Zdroj: creativebloq.com foto: Telly

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať