SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

E-shopy očakávajú pred Vianocami vyšší rast obratu ako minulý rok

Tlačové správy
0

Dve tretiny zástupcov e-shopov na Slovensku očakávajú, že ich obrat sa v predvianočnom období zvýši do 20 %. Polovica zároveň odhaduje, že nárast obratu počas tejto vianočnej sezóny oproti minulému roku bude medzi 16 – 30 %. Uplynulý rok e-shopy najviac investovali do marketingu a propagácie. Za najrelevantnejší zdroj informácií pre svoje podnikanie pokladajú online články a sociálne siete. Tieto zistenia vyplynuli z prieskumu, ktorý zrealizovala spoločnosť KPMG v spolupráci s agentúrou ui42.

Viac ako dve pätiny respondentov sa domnievajú, že ich najväčšou konkurenčnou výhodou je širší sortiment. Jedna štvrtina opýtaných zas považuje za svoju prednosť efektívny marketing. Na prilákanie širšej zákazníckej základne 42 % e-shopov investovalo za rok 2017 najviac prostriedkov do marketingu a propagácie. Napriek obhájenej prvej priečke medzi investíciami to znamená pokles o 12 % oproti minulému roku. Tretina opýtaných zainvestovala do dizajnu a funkcionality svojho online obchodu, čo je výsledok na rovnakej úrovni ako v roku 2016.

Slovenské e-shopy za posledný rok najviac vylepšili marketing. Myslí si to rovná polovica opýtaných v prieskume KPMG a ui42. Štvrtina považuje za najväčšie zlepšenie oblasť „user experience“ – teda užívateľský zážitok, ktorý sa v dnešnom svete online marketingu spája najmä s dizajnom webov.

„Aktuálnym trendom je prezentácia produktov a služieb na sociálnych sieťach, ktoré sú prepojené s e-shopom. Napríklad Instagram, ktorý je v centre záujmu mladých ľudí, ponúka atraktívne formy, ako produkt nápadito odprezentovať. Tradičnú reklamu tu nahradili tzv. „influenceri“, ktorých profily aktívne sledujú tisíce ľudí, a preto sa produkt dostane rýchlo do povedomia, takpovediac na jeden klik,“ skonštatovala Beata Dubeňová, Marketingová manažérka, KPMG na Slovensku.

I keď sa môže zdať, že e-shopy sú dnes v kurze a ľudia si ich preto zakladajú ako ďalší zdroj príjmu, podľa výsledkov aktuálneho prieskumu to nie je pravda. Dve tretiny opýtaných potvrdili, že e-shop, ktorý spravujú, je aktuálne jediný zdroj ich príjmu. Zvyšná tretina respondentov sa popri e-shope venuje aj inému podnikaniu.

Takmer tri pätiny zástupcov slovenských e-shopov hľadajú inšpirácie a relevantné informácie pre biznis v online článkoch, na sociálnych sieťach alebo na blogoch. Štvrtina naopak uprednostňuje školenia a semináre.

Podľa prieskumu KPMG a ui42 slovenské e-shopy vznikali v poslednom období najmä z dôvodu zaplniť miesto na trhu a urobiť tradičný model e-shopu inak. Túto možnosť si zhodne zvolilo viac ako 40 % respondentov. Odsunuli tak na tretie miesto top motiváciu z roku 2016, ktorou bola túžba majiteľov mať vlastné podnikanie. 

KPMG Slovensko spol. s r.o.

Všetky autorove články
eshop

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať