SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

FC Bayern je úspešná firma. Aj preto, že vie využiť svoje dáta

Technológie
0

Zdobí ho tridsaťtri národných titulov, pričom posledných jedenásť získal v rade za sebou. Hodnota klubu sa podľa magazínu Forbes odhaduje na 4,5 miliardy eur. Organizácia z bavorskej metropoly bola jediným bundesligovým tímom, ktorý vykázal zisk aj počas pandemických rokov. Úspech na športovom poli tak nie je jediná vec, ktorá FC Bayern Mníchov odlišuje od jeho rivalov.

„Tvrdo pracujeme na tom, aby sme pochopili dáta, ktoré zbierame v rôznych oblastiach nášho podnikania. Z nich potom získavame dôležité informácie, na ktorých základe môžeme konať,“ vysvetľuje CIO Bayernu Michael Fichtner.

Ako obrovská firma

Hovorí o podnikaní, pretože v podstate je FC Bayern presne to – globálna firma s takmer 1 500 zamestnancami, v ktorej víťazstvá na trávniku úzko súvisia s čiernymi číslami v účtovných knihách. Aby oba tieto faktory spolu lícovali pomáha zabezpečiť ďalší nemecký gigant – spoločnosť SAP.

„SAP nám umožňuje riadiť, prepájať a optimalizovať zdroje, na ktorých záleží hráčom, zamestnancom a fanúšikom – naše podnikanie musí byť odolné, agilné a udržateľné,“ vysvetľuje Stefan Mennerich, ktorý v bavorskom veľkoklube vedie médiá a komunikáciu.

SAP Bayernu pomáha s komplexným vedením klubu. Nezáleží na tom, či tréner potrebuje poradiť hráčovi, do ktorého rohu bránky má súperovmu gólmanovi kopnúť penaltu alebo či ide o to, aby dlhý rad na klobásu v rožku nepokazil fanúšikovi športový zážitok. Za tým všetkým možno nájsť niektoré z riešení od SAP. Bayern ich celkovo využíva až 52.

Rozhoduje sa na ihrisku

Pre šesťnásobného víťaza Ligy majstrov je kľúčovým „výrobným nástrojom“ jedenástka hráčov, ktorá je v danom momente zápasu na trávniku, plus ďalší, ktorí sú pripravení zasiahnuť do diania z lavičky. A aj s výberom ideálnej zostavy pomáha trénerom SAP – konkrétne riešenie SAP Sports One.

Realizačný tím má vďaka nemu v každom momente dokonalý prehľad o všetkých hráčoch. Softvér trénerom umožňuje sledovať ich rozvoj a analyzovať výkony; asistenti môžu vytvárať tréningové profily presne na mieru silných a slabých stránok každého futbalistu. Riešenie myslí aj na budúcnosť – skauti prostredníctvom neho môžu sledovať nádejné talenty a Thomas Tuchel vidí, či zapadajú do jeho predstáv o zložení a hre mužstva.

Vďaka riešeniu od SAP si vie realizačný tím vytvoriť herný plán na konkrétny zápas a hráč sa môže prehľadne zoznámiť so svojimi úlohami. K dispozícii sú aj ďalšie analytické nástroje, ktoré ponúkajú informácie napríklad aj o tom, na ktoré miesta futbalisti súpera najčastejšie kopú jedenástky. Riešenie využíva nielen „áčko“ Bayernu, ale i „béčko“ a ženský tím.

Všetko je o fanúšikoch

Úplne najdôležitejší sú pre bavorský veľkoklub jeho fanúšikovia. V uplynulej sezóne sa ich prišlo do Allianz Areny na každý zápas pozrieť 75-tisíc – čiže všetky domáce duely boli vypredané. Milióny ďalších sledujú súboje „Bavorov“ na televíznych obrazovkách. Ako možno dosiahnuť, aby každý jeden z nich mal pocit, že je pre klub dôležitý?

Vďaka viacerým nástrojom od SAP sa sleduje a vyhodnocuje každá interakcia fanúšika s klubom. Bayern tak dokáže automaticky pripraviť každému z nich zážitok na mieru – bez ohľadu na to, či práve nakupuje vo fan shope, vychutnáva si pivo na štadióne alebo sleduje klub na sociálnych sieťach.

Klub vo svojom e-shope ponúka viac ako 1 200 predmetov, ktoré posiela do vyše 50 krajín sveta. Bez ohľadu na to, či ide o priaznivca z USA alebo zo Slovenska, vďaka digitálnym nástrojom si napríklad môže kúpiť svoj personalizovaný dres – povedzme s číslom obľúbeného hráča a vlastným menom.

Na osobnom kontakte záleží

Z viac ako 50 miliónov priaznivcov na celom svete sa na domáce zápasy Bayernu dostane len zlomok. O to dôležitejšie je, aby im nič nekazilo zážitok. Záleží na detailoch – logistika sedemdesiattisícového davu nie je nič jednoduché.

Po zavedení systému SAP Customer Checkout si teraz môžu fanúšikovia objednať občerstvenie priamo zo svojho miesta. Cez prestávku – alebo vo zvolený čas – si objednávku jednoducho vyzdvihnú. Pred bufetmi sa tak tvoria menšie rady. Mimochodom, za tento zhruba štvrťhodinový časový úsek sa predá 40-tisíc litrov nápojov. Klub počas celého zápasu spracuje viac ako 50-tisíc transakcií.

Mobilné objednávky pomáhajú aj fanúšikom so zníženou mobilitou, ktorým stewardi vedia doručiť občerstvenie priamo na miesto.

Tím za tímovým úspechom

Za úspechom klubu okrem hviezd na trávniku stoja aj stovky „neviditeľných“ ľudí, ktorí sa starajú o každý detail. „Naši zamestnanci sú pre náš úspech kľúčoví. Preto je dôležité, aby sme im dopriali vo všetkých oblastiach HR pozitívnu a bezproblémovú skúsenosť,“ hovorí Julia Willerová, ktorá má v FC Bayern na starosti ľudské zdroje.

Od prvého do posledného dňa v organizácii ich sprevádza riešenie SAP SuccessFactors. Všetky úkony sú jednoduché a zamestnanci mnohé z nich dokážu vďaka intuitívnosti riešenia zvládnuť aj úplne sami, takže HR oddeleniu sa uvoľnia ruky na strategické priority a budovanie zamestnaneckej skúsenosti.

Technologické zákulisie

IT systém FC Bayern Mníchov je postavený na riešení SAP S/4HANA. Vďaka implementácii tohto ERP systému prešiel klub digitálnou transformáciou, ktorá mu umožňuje riadiť obchod ešte efektívnejšie ako doteraz. Bavorský veľkoklub okrem toho využíva aj riešenia SAP Business Platform. Vďaka SAP Datasphere zjednodušil svoje dátové prostredie a umožnil zamestnancom využívať všetky dáta z prostredí SAP i mimo nich. S pomocou SAP Analytics Cloud môže klub pristupovať aj k hĺbkovým informáciám z financií, kontrolingu či dokonca k skautingovým štatistikám.

 Zdroj+foto: SAP

Zobrazit Galériu

SAP

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať