
Mercedes-Benz aj v roku 2024 kraľoval prémiovému segmentu na Slovensku
- Viac ako 3 800 registrovaných vozidiel na Slovensku.
- Modely z divízie Mercedes-Benz Cars narástli o 2 percentá, modely divízie Mercedes-Benz Vans rástli o 6,7 percent.
- Segment SUV s najväčším zastúpením.
Značka Mercedes-Benz aj v roku 2024 obhájila na slovenskom trhu pozíciu najpredávanejšej značky prémiových vozidiel. „Sme radi, že aj napriek komplikovanej globálnej situácii sa nám podarilo rásť na trhu s osobnými vozidlami Mercedes-Benz. Ešte viac ma teší, že sme si udržali pozíciu trhového lídra v prémiovom segmente, ako aj v segmente elektrických prémiových vozidiel,“ povedal Robert Hatala, vedúci predaja osobných vozidiel v spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia.
Pretrvávajúci a naďalej rastúci záujem o vozidlá značky Mercedes-Benz sa prejavil na registráciách za minulý rok, pričom na Slovensku pribudlo 3 845 novo zaregistrovaných vozidiel značky Mercedes-Benz. Divízia Mercedes-Benz Cars s počtom 2 734 kusov zaznamenala 2-percentný medziročný nárast. Modely divízie Mercedes-Benz Vans predstavovali 1 111 kusov a pripísali si 6,7-percentný medziročný nárast.
Divízia Mercedes-Benz Cars po segmentoch
Z hľadiska segmentov bol segment Core (Trieda C, Trieda E, GLC, GLE, CLS, EQE sedan, EQE SUV) najsilnejším segmentom s počtom 1 171 registrovaných vozidiel čo predstavovalo takmer 43-percentný podiel na všetkých osobných vozidlách divízie Mercedes-Benz Cars. Nasledoval Top-End segment (Trieda S, GLS, EQS sedan, EQS SUV, modely Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach) s 973 registrovanými automobilmi a podielom viac ako 35 percent. Poradie uzatvára Entry segment (Trieda A, Trieda B, CLA, GLA, GLB, EQA, EQB) s 590 registrovanými kusmi a s podielom viac ako 21 percent.
Široká ponuka pohonov
Medzi výrobcami prémiových automobilov patrí značke Mercedes-Benz opätovne prvé miesto v segmente osobných vozidiel. Na čele hodnotenia prémiového segmentu sa značka nachádza aj medzi elektrickými vozidlami (211 ks). Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete (286 ks) zabezpečili značke druhé miesto v rámci prémiového segmentu.
Najobľubenejším elektromobilom bol model EQE SUV (65 kusov). Za ním nasledoval model EQS SUV (40) a prvú trojku uzatvára model EQB (36). Medzi plug-in hybridnými vozidlami prejavili zákazníci najväčší záujem o model GLC (SUV a kupé), ktorý si našiel 109 nových majiteľov. Nasledovali modely GLE (SUV a kupé) s 82 vozidlami a Trieda E (sedan a kombi) so 41 novými registráciami.
Automobilka Mercedes-Benz disponuje širokou paletou pohonov, z ktorých si môže vybrať každý zákazník riešenie, ktoré najviac vyhovuje jeho potrebám. Možnosti zahŕňajú benzínové, dieselové, plug-in hybridné (v kombinácii s benzínovým, aj dieselovým motorom) a elektrické pohony.
Modely s najvyšším zastúpením
Najobľúbenejším modelom na slovenskom trhu sa v roku 2024 stal so 498 kusmi Mercedes-Benz GLC. Na tesnom druhom mieste sa so 493 kusmi umiestnil model GLE. Tretie miesto za 328 registrovaných kusov patrí vlajkovej lodi SUV, modelu GLS. Obľubu vozidiel zo segmentu SUV podčiarkuje aj štvrté miesto pre Triedu G s 242 registrovanými vozidlami.
Celkovo sa pre segment SUV rozhodlo 2 060 zákazníkov.
Úspech v najvyššom segmente
V najvyššom segmente Top-End bola značka Mercedes-AMG zastúpená celkovo s 527 registrovanými vozidlami. Medzi top modely značky Mercedes-AMG patrí Trieda G (134 kusov), GLE (133 kusov) a GT (37 kusov). Značka Mercedes-Maybach zaznamenala 40 registrácii.
Rekordný rok pre vany
Pozitívne výsledky si pripísali modely z divízie Mercedes-Benz Vans. Celkovo si tieto automobily našli 1 111 zákazníkov. Prvú trojku najpredávanejších modelov Mercedes-Benz Vans tvoria Sprinter (444 kusov), Trieda V (363 ks) a Vito (167 ks). „Divízia Mercedes-Benz Vans v tomto roku dosiahla historický rekord z pohľadu počtu registrovaných vozidiel. Model Sprinter si tradične zachoval silnú pozíciu v rámci svojho segmentu a modely Trieda V a Vito sa vďaka svojmu faceliftu podpísali výraznou mierou na rekordnom výsledku. Na trh sme zároveň uviedli aj novú generáciu elektrickej verzie eSprinter s vylepšenými technickými parametrami, ktorá sa umiestnila na druhom mieste v danom segmente,“ uviedol Ján Novotný, vedúci predaja úžitkových vozidiel Mercedes-Benz.
„Chcem sa poďakovať našim zákazníkom za ich dôveru a lojalitu k našej značke. Tento rok budeme pokračovať v posilňovaní nášho produktového portfólia a to predovšetkým úplne novým modelom CLA,“ uzavrel Robert Hatala.
Viac informácií o značke Mercedes-Benz nájdete na:
http://media.mercedes-benz.sk a www.mercedes-benz.sk