SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Nové Audi A8: Budúcnosť luxusnej triedy

Tlačové správy
0

Audi vyvinulo A8 štvrtej generácie od začiatku nanovo. S dizajnom zakladajúcim nový štýl, prvotriednymi riešeniami podvozka, koncepciou dotykového ovládania a komfortom najvyššej úrovne luxusná limuzína demonštruje náskok vďaka technike na celej čiare. Špičkovú inováciu predstavuje Audi AI pilot pre jazdu v dopravnej zápche – systém, ktorý neponúka nijaký konkurent.  

Vytvára nový štýl Audi: dizajn exteriéru
Športový charakter, ľahká stavba a quattro – dizajn nového A8 perfektným spôsobom vyjadruje základné hodnoty Audi. Reprezentuje športovú eleganciu, vysokú hodnotu a progresívny status. Novou vlajkovou loďou značka vstupuje do ďalšej éry dizajnu.

Šesťuholníková jednodielna maska chladiča dominuje na vzpriamenej prednej časti limuzíny. Je umiestnená nízko a pretiahnuté do šírky, čím determinuje všetky ohraničujúce línie a plochy. Reflektory sa so svojou grafikou plynulo primkýnajú k maske. Pri príplatkových reflektoroch HD Matrix LED denné svetlá vizuálne predlžujú najvyššiu lamelu masky. Segmentovaná grafika svetiel horizontálne delí reflektory a vytvára elegantný celkový vzhľad. Výrazné chrómované rámy lemujú otvory na vstup vzduchu v nárazníku, úzky prostredný otvor ich spája navzájom.

Bočná silueta pripomínajúca kupé dokumentuje športový charakter nového Audi A8. Proporcie rovnomerne akcentujú predné a zadné koleso – markantné „svaly“ nad blatníkmi poukazujú na gény quattro. Nízko položená horná bočná hrana vychádza už z reflektorov a prebieha cez kľučky dverí až k zadným svetlám. Záhyb pod dolnou hranou bočných okien zvýrazňuje dĺžku karosérie. Prahy karosérie sa smerom dozadu typicky zdvíhajú, čo dodáva karosérii dynamiku.

Zadné čelo karosérie je zľahka naklonené dopredu a vizuálne tlačí stojace vozidlo dopredu. Ako výrazný prvok na zadnej časti karosérie sa po celej šírke tiahne pás zadných svetiel. Vložená chrómovaná lišta dodáva zadnej časti hodnotný vzhľad. Na koncoch sa k svetelnému pásu pripájajú segmentované OLED, vytvárajúce charakteristicky svetelný „podpis“ vozidla. Ďalší chrómovaný pás v spodnej časti nárazníka integruje lichobežníkové koncovky výfuku.  

Pre Audi A8 je na výber 12 farieb laku karosérie, medzi nimi nové odtiene Terra Gray, Vesuvius Gray a Seville Red. Po prvý raz sú v ponuke pre A8 farby Impala Beige a Navarra Blue. Prostredníctvom programu Audi exclusive si zákazník môže luxusnú limuzínu nechať nalakovať aj vo svojej obľúbenej farbe. Pre tých, ktorí preferujú ešte výraznejší vzhľad, je k dispozícii chrómovaný komplet na karosériu.

Svetlá: HD Matrix LED, laser, OLED
Audi je lídrom v oblasti osvetľovacej techniky a dizajnu. V novom A8  osvetľovacie technológie vytvárajú inteligentnú interakciu s okolím. Laserové reflektory sú spriahnuté s diaľkovými svetlami reflektorov HD Matrix LED. Laserové bodové svetlo sa dá rozoznať podľa clony v tvare písmena X a okrem toho ho zvýrazňuje modré ambientné osvetlenie. Denné svetlo s vertikálnymi segmentmi podčiarkuje technickú eleganciu reflektora. Od rýchlosti 70 km/h sú aktívne laserové bodové svetlá, ktoré zdvojnásobujú dosah diaľkových svetiel.

Diaľkové svetlá HD Matrix LED sa skladajú v každom reflektore z 32 malých, samostatne ovládaných diód LED, ktoré vydávajú svetlo v dvoch riadkoch. Toto nové usporiadanie zabezpečuje, že Audi A8 spolu s variabilnými tlmenými svetlami ešte dynamickejšie a precíznejšie osvetľuje cestu. Ostatní účastníci cestnej premávky sú vytienení zo svetelného kužeľa a preto nedochádza k ich oslňovaniu. Vysoko precízne ovládanie diaľkových svetiel HD Matrix LED využíva dáta prednej kamery.

Zákrutové svetlo vzniká posunom svetelného ohniska. Využíva dáta navigačného systému a nasvetľuje zákrutu prediktívne ešte pred natočením volantu. Aj križovatkové svetlo sa aktivuje prediktívne ešte pred vjazdom do križovatky. Pri tom sa segmentované odbočovacie svetlá v troch stupňoch dynamicky prepnú až po maximálny uhol 90°. So všetkými svojimi funkciami, vrátane dynamických smerových svetiel, obsahuje každý reflektor HD Matrix LED až 138 diód LED a jednu vysoko výkonnú laserovú diódu. Inovatívne automatické ovládanie svetiel vylučuje nesprávne ovládanie vodičom a aktivuje sa novým modulom tlačidiel osvetlenia s dotykovou plochou a senzorom priblíženia.

Spolu s reflektormi high-tech Audi montuje zadné svetlá z organických svietiacich diód OLED, ktoré vydávajú extrémne homogénne svetlo. V každom zadnom svetle sa vznášajú štyri ultra ploché OLED, rozdelené do štyroch samostatne ovládaných segmentov. Vždy dva segmenty tvoria šikmé koncové svetlo, dva ďalšie vytvárajú brzdové svetlo.

Pod diódami OLED prebieha svetelný pás z LED, ktorý sa pri brzdení prispôsobuje svetelným pomerom okolia. To isté platí aj pre dynamické smerové svetlá, umiestnené priamo pod nim. V každom zadnom svetle je 135 svietiacich diód.

Už na prvý pohľad osvetlenie dodáva novému A8 nezvyčajný vzhľad. Prispievajú k tomu animované svetelné funkcie, ktoré pri odomknutí kabíny diaľkovým ovládačom inscenujú luxusnú limuzínu jedinečným spôsobom. Najprv prebieha jeden svetelný bod v reflektoroch zvonka dovnútra, následne sa rozsvieti modrá LED na laserovom diaľkovom svetle, kým sa znútra dovonka zapne obrysové svetlo.

V zadných svetlách z OLED súčasne prebehnú dve slučky s rovnakou dynamickou estetikou. Svetlo krúži, najprv stlmené a potom s plnou intenzitou. Pri otvorení dverí svetelná inscenácia pokračuje v kabíne. Súčasne zaznie krátky akustický džingel. Pri zamknutí vozidla sa svetelná animácia opakuje v obrátenom smere.

Celostný zážitok z priestoru: dizajn interiéru
Technika a estetika v novom dialógu – interiér A8 ponúka celostný zážitok z priestoru. Architektúra plynulo splýva s novou koncepciou ovládania, ktorá sa zaobíde takmer úplne bez tlačidiel a ovládačov. Čisté a veľkorysé plochy vytvárajú uvoľnenú atmosféru luxusnej lóže. Pokoj a redukcia so v novej vlajkovej lodi značky Audi základné estetické hodnoty.

V kabíne veľkej limuzíny prebiehajú línie elegantne a vytvárajú jasné, horizontálne orientované objemy. Zvýrazňujú voľný priestor, ktoré A8 ponúka svojim pasažierom. Aplikácie na skulpturálne koncipovanom prístrojovom paneli môžu byť na želanie vyhotovené z dreva alebo z klavírového laku. Obklady vytvárajú typický Wrap-around – veľký oblúk, ktorý cez obloženie dverí prechádza až do zadnej časti kabíny. V tejto zóne sú umiestnené mriežky ventilácie, ktoré sú v pokojovom stave zakryté krytmi. Keď automatická klimatizácia začne priamo vháňať vzduch do kabíny, kryty sa elektricky odsunú smerom nahor a dýzy ventilácie vystúpia o niekoľko centimetrov dopredu.

V spodnej časti prístrojového panelu je takmer neviditeľne integrovaný do čierneho obkladu s vysokým leskom centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca) s technológiou  Black-Panel. Na stredovej konzole, opäť s dizajnom Black-Panel, je umiestnený druhý dotykový displej s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca). Tlačidlá na jeho okraji môžu byť na želanie integrované do dizajnu panelu a vyhotovené ako priebežná dotyková plocha. Pri ovládaní poskytujú haptickú a akustickú spätnú väzbu, ktorá zodpovedá bežným fyzickým tlačidlám. To isté platí pre spínač osvetlenia a regulátory na mriežkach ventilácie.

Primerané svetelné ambiente v kabíne na želanie vytvárajú dva vodiče svetla s LED na stredovom tuneli, na prístrojovom paneli a na dverách. Vytvárajú kontúrové a náladové osvetlenie, ktorého farba a intenzita sa dá samostatne regulovať a ktoré elegantne opisuje línie dizajnu. Pri predĺženej verzii A8 L sú aj na zadnej strane operadiel predných sedadiel s individuálne nastaviteľným profilom integrované pásy kontúrového osvetlenia. Optimálne svetelné podmienky na čítanie vytvárajú novo vyvinuté svetlá na čítanie Matrix LED, každé zo siedmich LED. Pasažier môže presne regulovať jas, veľkosť a smerovanie svetelného kužeľa svojho svetla pomocou diaľkového ovládača Rear Seat Remote.

Prírodné a autentické: farby a materiály
Interiér nového A8 upúta autentickými materiálmi. Niektoré dekoračné obklady z ušľachtilého dreva majú otvorené póry a sú prirodzené na dotyk. Pri koži Audi generálne upustilo od vyčiňovania usní s využitím chrómu – koža špičkovej kvality Unikat je vypracovaná s použitím prírodných látok, je priedušná a vyrába sa ručne. Komfortné opierky hlavy sú potiahnuté zamatovo mäkkou kožou Kokon, poťahovým materiálom najvyššej kvality. Z harmónie materiálov a ich prirodzenosti vniká nový, aktuálny dojem luxusu. Vypracovanie má vo všetkých detailoch manufaktúrny charakter, čo platí aj pre perforáciu poťahov sedadiel.

V novom A8 je na výber osem materiálových a farebných svetov, z ktorých špičkovú alternatívu predstavuje Audi design selection. Ako poťahy sedadiel sú na výber látka Verdi a tri kvality kože Valetta, Valcona a Unikat. Tie sú k dispozícii okrem iných aj v nových farbách pearl beige, metropolis gray a merino gray. Pri niektorých druhoch poťahov vytvárajú akcenty kontrastné stehy. Okrem toho môže mať prístrojový panel na želanie dvojfarebné vyhotovenie. Drevené obklady siahajú od bukového dreva cez eukalyptus a orechovú koreňovicu až po čierny klavírový lak. Kto si chce svoje A8 zušľachtiť podľa individuálneho vkusu, môže využiť program Audi exclusive s veľkým výberom ďalších ušľachtilých obkladov, farieb, materiálov a koží.

Ešte vyššia účinnosť: motory s technológiou MHEV
Na štart v Európe nastupuje nové Audi A8 s dvoma intenzívne vylepšenými turbomotormi V6: naftovým 3.0 TDI s výkonom 210 kW (286 k) a benzínovým 3.0 TFSI s výkonom 250 kW (340 k). V budúcom roku pribudnú dva motory V8: 4.0 TDI dosahuje výkon 320 kW (435 k), 4.0 TFSI má výkon 338 kW (460 k). Takisto v roku 2018 bude nasledovať motor W12 s výkonom 430 kW (585 k) pre A8 L (Vozidlá sa ešte nepredávajú. Nemajú ešte typové schválenie k prevádzke a preto nepodliehajú smernici 1999/94/ES. ) . Všetky agregáty sa vyznačujú suverénnou kultúrou behu, vysokým výkonom a veľkou účinnosťou. Nová technológia mild-hybrid (MHEV, mild hybrid electric vehicle) prispieva k ďalšiemu zníženiu spotreby paliva – až o 0,7 litra na 100 kilometrov v reálnej premávke. Benzínové motory dostanú časticový filter od roku 2018.

Technológia MHEV od Audi je založená na novo vyvinutej hlavnej elektrickej sieti s napätím 48 V, ktorá zásobuje energiou aj vedľajšiu elektrickú sieť s napätím 12 V. Hlavnú sieť 48 V napája štartovací generátor, ktorý je pripojený drážkovaným remeňom ku kľukovému hriadeľu motora. Zdrojom energie pre sieť 48 V je lítiovo-iónová akumulátorová batéria, uložená v bezpečnej zóne pod podlahou batožinového priestoru.

Nové pohonné ústrojenstvo kombinuje efektivitu s komfortom osobitným spôsobom: vďaka vyššiemu napätiu môže A8 v rozsahu rýchlostí od 55 do 160 km/h jazdiť bezhlučne s vypnutým motorom – „plachtiť“. Keď vodič opäť stlačí pedál akcelerátora štartovací generátor rýchlo a komfortne opäť naštartuje motor. Okrem toho sa systém štart-stop aktivuje už pri rýchlosti 22 km/h. Pri brzdení dokáže štartovací generátor rekuperovať výkon až do 12 kW, čím prispieva k ďalšiemu zníženiu spotreby paliva.

Výkon a spontánnosť: 3.0 TDI a 3.0 TFSI
Obidva motory V6 sú agregáty high-tech. Turbodiesel 3.0 TDI s objemom presne 2.995 cm3 dosahuje výkon 210 kW (286 k). Oproti predchodcovi je v mnohých detailoch vylepšený, napríklad v oblasti inteligentného tepelného menežmentu. S maximálnym krútiacim momentom 600 Nm v pásme od 1.250 do 3.250 otáčok za minútu disponuje veľkou ťažnou silou. Benzínový motor 3.0 TFSI s objemom 2.967 cm3 dosahuje výkon 250 kW (340 k) a svoj maximálny krútiaci moment 500 Nm poskytuje už v nízko položenom pásme otáčok od 1.370 do 4.500 za minútu. Výfuková strana motora V6 leží medzi radmi valcov zvierajúcich navzájom uhol 90 stupňov, krátke dráhy výfukových plynov k dvojzónovému (twinscroll) turbodúchadlu podporujú spontánnu reakciu motora. Proces spaľovania podporuje vysokú účinnosť motora. Systém prepínania zdvihu ventilov Audi valvelift system (AVS) podľa potreby modifikuje časovanie a zdvih nasávacích ventilov v dvoch stupňoch.

Výkon a kultúra: 4.0 TDI a 4.0 TFSI
Ešte väčší výkon poskytujú obidva vidlicové osemvalce s objemom 4,0 litra, ktoré rozšíria ponuku v roku 2018 – 4.0 TDI s výkonom 320 kW (435 k) a 4.0 TFSI s výkonom 338 kW (460 k). Obidva využívajú rovnaké základné technické princípy ako prepĺňanie biturbo a Audi valvelift system (AVS). Pri benzínovom motore AVS pri ustálenej jazde s čiastočným zaťažením deaktivuje valce 2, 3, 5 a 8 tým, že zatvorí ich nasávacie a výfukové ventily. To zvyšuje účinnosť a prispieva k zníženiu spotreby paliva. Pri naftovom motore AVS ovláda v každom valci jeden z dvoch výfukových ventilov. Tým reguluje prúdenie výfukových plynov do jednotlivých turbodúchadiel, ktoré sú – na rozdiel od motora TFSI – zapojené postupne za sebou. Na lepšie plnenie spaľovacích priestorov má aj motor TDI na strane nasávacích ventilov AVS.

Motor 4.0 TFSI má pri zaťažení charakteristický športový zvuk – úplne bez rušivých frekvencií. Pri benzínovom motore V8, pri verzii e-tron a pri motore W12 ich potláča systém Active Noise Cancellation (ANC). Systém privádza zvuk rovnakej frekvencie ako rušivý zvuk ale s opačnou amplitúdou do reproduktorov ozvučovacieho systému v kabíne, čím sa interferenciou neželaný zvuk ruší. Okrem toho Audi pri motoroch V8, W12 a 3.0 TDI montuje aktívne silentbloky motora, ktoré eliminujú prenos vibrácií do karosérie. Aj tieto silentbloky vytvárajú fázovo posunuté impulzy – ich účinok je zvlášť citeľný pri voľnobehu motora.

Exkluzívny špičkový agregát: W12
Ako suverénna, vysoko kultivovaná špičková motorizácia pre nové A8 L pribudne v roku 2018 motor W12. Vďaka prepĺňaniu dvoma turbodúchadlami twinscroll dosahuje z objemu presne 5.950 cm3 výkon 430 kW (585 k). Jeho maximálny krútiaci moment 800 Nm je k konštantne dispozícii v širokom pásme otáčok od 1.300 do 5.000 za minútu. Rovnako ako motor 4.0 TFSI aj dvanásťvalec využíva technológiu COD (cylinder on demand). Pri malom zaťažení a nízkych otáčkach COD vypne ľavý rad valcov, čím znižuje spotrebu paliva.

Komfort a stabilita: prevodové ústrojenstvo
Krútiaci moment všetkých motorov v A8 sa prenáša prostredníctvom novo vyvinutej 8-stupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu preraďuje rýchlo a mäkko a pritom má vysokú mechanickú účinnosť. Adaptívny tlmič torzných kmitov so zotrvačným kyvadlom kompenzuje neželané vibrácie motora. Vďaka tomu je možná efektívna jazda už v oblasti od 1.000 otáčok za minútu.

Prepracovaná prevodovka tiptronic má po prv raz elektrické olejové čerpadlo, ktoré sa zapína vždy keď veľká limuzína jazdi s vypnutým motorom. Keď nové Audi A8 jazdí zotrvačnosťou a jeho motor je pri tom buď vypnutý alebo beží na voľnobeh, rozopne sa osobitná spojka v prevodovke aby sa prerušil prenos sily. Pre rýchly opätovný nárast ťažnej sily, predovšetkým po jazde s vypnutým motorom, konštruktéri Audi spolu so špecialistami výrobcu prevodovky ZF optimalizovali logiku pripojenia prevodovky k motoru.

Po prvý raz ovládanie prevodovky v novom Audi A8 rozozná situácie Stop&Go. Vtedy zmení stratégiu radenia na komfortne orientovanú, napríklad zabraňuje zbytočnému radeniu alebo rozjazdu na druhý prevodový stupeň. Vodič môže nechať automatickú prevodovku pracovať v režimoch E, D, S automaticky alebo v režime M ju ovládať manuálne. Prenos povelov z voliace páky sa uskutočňuje výlučne elektricky.

Permanentný pohon všetkých kolies quattro je v novej vlajkovej lodi Audi štandardom. Pri normálnej jazde samosvorný medzinápravový rozdeľuje krútiaci moment na nápravy v pomere 40:60 percent medzi prednou a zadnou nápravou. Keď kolesá jednej nápravy začnú prešmykovať, prenesie až do 70 percent krútiaceho momentu na prednú alebo až do 85 percent na zadnú nápravu. Pri športovej jazde selektívna regulácia krútiaceho momentu na kolesách zlepšuje ovládateľnosť. Inteligentná softvérová funkcia minimálne pribrzdí vnútorné koleso v zákrute predtým ako by mohlo prešmyknúť.

Na želanie Audi montuje (s výnimkou modelu e-tron) športový diferenciál zadnej nápravy. Pri dynamickej jazde v zákrute pomocou prídavných prevodov aktívne rozdeľuje krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy – v záujme zvýšenia trakcie, stability a dynamiky. V novom Audi A8 si vodič môže nechať poháňací moment na jednotlivých kolesách zobraziť na displeji systému MMI v percentách. Oproti predchádzajúcemu modelu je športový diferenciál približne o jeden kilogram ľahší a má ešte rýchlejšie a presnejšie ovládanie. Jeho ovládanie preberá riadiaca jednotka novej generácie elektronickej platformy podvozka (EFP) a je prepojený so systémom regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select. Pomocou neho môže vodič robiť rozličné nastavenia vozidla. Funkcia zapojených systémov sa dá nastaviť v režimoch comfort, auto, dynamic, efficiency a individual.

Plug-in-hybrid de luxe: Audi A8 L e-tron quattro
Niekoľko mesiacov po štarte predaja bude nasledovať Audi A8 L e-tron quattro (Vozidlo sa ešte nepredáva. Nemá ešte typové schválenie k prevádzke a preto nepodlieha smernici 1999/94/ES. ). Po A3 Sportback e-tron (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 1,6 - 1,8; kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 11,4 - 12,0; kombinované emisie CO2 v g/km: 36 - 40*) a Q7 e-tron 3.0 TDI quattro (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 1,8 - 1,9; kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 18,1 - 19,0; kombinované emisie CO2 v g/km: 48 - 50*) je tretím modelom plug-in hybrid značky Audi.

Jeho motor 3.0 TFSI a elektromotor, ktorý je spolu s oddeľovacou spojkou integrovaný do skrine 8-stupňovej automatickej prevodovky tiptronic, dosahujú spolu systémový výkon 330 kW (449 k) a systémový maximálny krútiaci moment 700 Nm. Šprint z pokoja na tempo 100 km/h trvá 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Lítiobvo-iónová akumulátorová batéria pod podlahou batožinového priestoru má kapacitu 14,1 kWh. Je vytvorená ako plochý blok zo 104 článkov a takmer neobmedzuje batožinový priestor. S rýdzo elektrickým pohonom prejde A8 L e-tron quattro približne 50 kilometrov (Vozidlo sa ešte nepredáva. Nemá ešte typové schválenie k prevádzke a preto nepodlieha smernici 1999/94/ES.).

Riadiaca jednotka hybridného pohonu ovláda spaľovací motor a elektromotor v záujme dosahovania maximálnej efektívnosti pohonu. Po štarte sa A8 L e-tron quattro rozbieha elektricky, spaľovací motor sa naštartuje automaticky keď si to situácia vyžaduje. Aktívny pedál akcelerátora s variabilným odporom poskytuje vodičovi spätnú väzbu o maximálnom disponibilnom výkone pre elektrickú jazdu. Tlačidlom EV môže vodič zvoliť rozličné režimy hybridného pohonu. Tieto režimy majú vplyv na jazdné vlastnosti – bez ohľadu na to, či chce vodič využiť energiu batérie alebo si ju ušetriť na neskôr.

Pri spustenom navádzaní do cieľa v navigačnom systéme je okrem toho aktívna prediktívna prevádzková stratégia. Využíva dáta z digitálnej mapy spolu s presnými dopravnými informáciami v reálnom čase a na ich základe prispôsobuje hospodárenie s energiou na trase do cieľa. Tým je možné napríklad pri jazde po diaľnici šetriť zásobu elektrickej energie v batérii alebo ju dokonca zvýšiť. Neskoršiu časť trasy v centrálnej mestskej zóne môže A8 L e-tron quattro potom absolvovať s elektrickým pohonom bez lokálnych emisií.

Prediktívny asistent efektívnej jazdy podporuje úsporný spôsob jazdy zapojením navigačných dát, informácií služieb Audi connect ako napríklad dopravné značky online a vlastnej senzoriky vozidla. Vodič dostáva odporúčania zobrazené v združenom prístroji Audi virtual cockpit. Navyše ho pulzujúci pedál akcelerátora upozorňuje na príslušné upozornenia. V kombinácii s adaptívnym jazdným asistentom (AFA) reaguje nové Audi A8 ako jediné vozidlo vo svojom segmente bez pričinenia vodiča na rýchlostné obmedzenia, zákruty, križovatky alebo kruhové objazdy a podľa toho primerane zrýchľuje a spomaľuje. Pri tom vodič vždy zostáva pánom vozidla – buď pri elektrickej jazde, ktorá je možná do rýchlosti 135 km/h, alebo keď chce využiť spoločný výkon motora TFSI a elektromotora. Pri uvoľnení pedála akcelerátora veľká limuzína ide bez motora, keď  je to energeticky zmysluplné. Pri miernom spomalení pracuje elektromotor ako generátor a tým ako motorová brzda. Tým môže A8 e-tron quattro rekuperovať značné množstvo energie. Hydraulické brzdy nastupujú iba pri intenzívnom brzdení. Pri športovom programe S prevodovky  tiptronic elektromotor v maximálnej miere podporuje spaľovací motor pre dosiahnutie intenzívnej akcelerácie.

S uvedením A8 L e-tron quattro na trh (Vozidlo sa ešte nepredáva. Nemá ešte typové schválenie k prevádzke a preto nepodlieha smernici 1999/94/ES. ) debutuje aj Audi Wireless Charging (AWC). Pri tejto komfortnej technológii nabíjania indukuje platňa na podlahe garáže striedavé napätie v sekundárnej cievke, ktorá je namontovaná pod prednou nápravou. Elektromagnetické pole nepredstavuje nijaké nebezpečenstvo pre človeka alebo zvieratá – vytvára sa iba vtedy, keď A8 L e-tron quattro stojí nad platňou a je aktívny proces nabíjania. Aby sa vodičovi uľahčilo zaparkovanie nad nabíjacou platňou, MMI zobrazuje jej pozíciu. Pred tým, ako sa spustí proces nabíjania s výkonom 3,6 kW, platňa sa automaticky zdvihne a tým skráti odstup od vozidla, čím umožní nabíjanie s účinnosťou vyše 90 percent zo siete do batérie.

Alternatívne zákazníci môžu nabíjať batériu A8 L e-tron quattro doma alebo na verejných nabíjacích staniciach cez kábel – podľa inštalovaného výkonu s 3,6 alebo 7,2 kW. Pri výkone 7,2 kW trvá úplne nabitie trakčnej batérie A8 L e-tron quattro približne dve hodiny. Vodič proces nabíjania ovláda komfortne cez systém MMI. Alternatívne ho môže aktivovať aj smartfónom – prostredníctvom aplikácie myAudi App, ktorá umožňuje aj programovanie časových spínačov nabíjania.

Aj pri teplote v kabíne hrá smartfón dôležitú úlohu. Automatická klimatizácia v novom Audi A8 L e-tron quattro využíva tepelné čerpadlo, ktoré zbiera odpadové teplo vysokonapäťových elektrických komponentov a vyhrieva alebo chladí kabínu vozidla s nízkou spotrebou energie. Regulácia klimatizácie je neobyčajne inteligentná. Vodič môže – aj prostredníctvom aplikácie v smartfóne – pred odjazdom detailne nastaviť, ako sa má kabína klimatizovať. To isté platí pre príplatkové vyhrievanie volantu, sedadiel, predného a zadného okna, ako aj pre chladenie sedadiel. V lete nezávislá klimatizácia s elektricky poháňaným kompresorom vytvorí v kabíne A8 L e-tron quattro príjemnú teplotu v kabíne ešte pred jazdou. Druhú možnosť predstavuje okamžitý štart komponentov klimatizačnej sústavy pri odomknutí vozidla diaľkovým ovládačom.

Zvonka sa A8 L e-tron quattro líši špeciálnymi dennými svetlami a diskami kolies. Jeho Audi virtual cockpit a dotykový displej MMI informujú vodiča o všetkých dôležitých parametroch pohonu, ako aj o nastaveniach nabíjania a funkcií klimatizácie špecifických pre e-tron.

Od zamatového po tvrdý: podvozok
Aktívny podvozok, dynamické riadenie všetkých kolies, elektronická platforma podvozka (EFP) – Audi podvozok svojej novej vlajkovej koncipovalo od základu nanovo. Revolučné technológie a regulačné systémy ho robia ešte komfortnejším, športovejším a bezpečnejším. Jeho charakter poskytuje úplne novú šírku – od zamatového komfortu veľkej luxusnej limuzíny až po dynamicky presné jazdné vlastnosti športového automobilu.

Už základná konštrukcia reprezentuje najnovší stav techniky. Predná i zadná náprava, obidve namontované na pomocných rámoch, sú konštruované ako päťprvková konštrukcia s presne definovanou kinematikou – v mnohých častiach vyrobená z hliníka. Progresívne riadenie, ktoré je pri väčšom uhle natočenia volantu bezprostrednejšie, aj pneumatické pruženia adaptive air suspension s elektronickou reguláciou tlmičov pruženia je štandardom. Vodič môže pneumatické pruženie nastaviť do troch režimov comfort, auto a dynamic prostredníctvom Audi drive select, ako aj do osobitného režimu lift. Od rýchlosti 120 km/h sa karoséria automaticky spustí o 20 milimetrov, čo zlepšuje aerodynamiku. Predpokladom je, aby automobil jazdil najmenej 30 sekúnd v kuse v režime  auto alebo dynamic.

Flexibilita novej dimenzie: aktívny podvozok Audi AI
Už pneumatické pruženie adaptive air suspension udeľuje Audi A8 široké rozpätie charakteru  pruženia od vysokého komfortu po športovú obratnosť. Ešte fascinujúcejší a intenzívnejší je dojem s aktívnym podvozkom Audi AI, ktorý je na želanie k dispozícii pri motore V6 TFSI a obidvoch motoroch V8. Pri motore W12 je súčasťou štandardného vybavenia. Aktívny podvozok Audi AI predstavuje plne aktívny, elektromechanicky ovládaný systém pruženia. Každé koleso má vlastný elektromotor, napájaný 48-voltovou hlavnou elektrickou sústavou. Elektromotor prostredníctvom prevodovky, skrutnej rúry s vloženou titánovou torznou tyčou a páky pôsobí na pruženie kolesa silou až do 1.100 Nm.

Ako nóvum aktívny podvozok umožňuje všetky štyri kolesá jednotlivo zaťažiť a odľahčiť a tým v každej situácii aktívne ovládať pohyby karosérie. To prináša flexibilitu novej dimenzie: keď vodič systémom Audi drive select nastaví režim dynamic, nové Audi A8 sa zmení na agilný športový automobil – presne zatáča a uhol náklonu karosérie je oproti normálnemu stavu približne polovičný. V režime komfort sa zasa karoséria mäkko vznáša aj nad veľkými nerovnosťami na ceste.

Aktívny podvozok zlepšuje nielen komfort a ovládateľnosť ale v kombinácii s križovatkovým asistentom aj pasívnu bezpečnosť pri náraze zboku. Pri hroziacom náraze zboku rýchlosťou väčšou ako 25 km/h aktuátory podvozka zdvihnú karosériu na ohrozenom mieste v priebehu polovice sekundy o 80 milimetrov. Cieľom je vystaviť sa voči druhému účastníkovi nehody ešte odolnejšou oblasťou karosérie ako. Bočné prahy a štruktúra podlahy absorbujú veľkú časť energie nárazu. Tým sa dá dosiahnuť zníženie deformácie kabíny a zaťaženia posádky, predovšetkým v oblasti hrudníka a brucha až o 50 percent oproti bočnému nárazu bez zdvihnutia vozidla. Predpokladom pre túto novú funkciu je bezpečnostný systém pre sense 360˚.

Posunuté hranice: dynamické riadenie všetkých kolies
Ako druhú svetovú novinku podvozok nového Audi A8 prináša dynamické riadenie všetkých kolies. Aj tento systém ovláda elektronická platforma podvozka EFP. Nový systém riadenia oddeľuje uhol riadenia od stability vozidla a tým nanovo umožňuje využiť hranice fyzikálnych možností. Luxusná limuzína pri nízkej rýchlosti a v ostrých zákrutách vyžaduje výrazne menšiu prácu s volantom. Pritom sa však nikdy nespráva nepokojne. Dokonca aj náhlu zmenu jazdného pruhu absolvuje A8 neotrasiteľne pokojne. Vodič vo volante neustále cíti intenzívnu, jemne diferencovanú spätnú väzbu od cesty.

Príplatkové dynamické riadenie všetkých kolies kombinuje navzájom dva systémy riadenia high-tech. Dynamické riadenie na prednej náprave integruje takzvanú hriadeľovú prevodovku, ktorá mení prevodový pomer podľa rýchlosti. Zadné kolesá natáča elektromotor prostredníctvom vretenového prevodu s dvoma spojovacími tyčami – pri nízkej rýchlosti do 5 stupňov proti smeru natočenia predných kolies na uľahčenie manévrovania a zmenšenie priemeru otáčania približne o jeden meter na 11,4 metra pri A8 a 11,8 metra pri A8 L. Pri strednej a vyššej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú do 2 stupňov súhlasne s prednými, čo zvyšuje stabilitu. Dynamická riadenie všetkých kolies optimálne prispôsobuje prevodový pomer jazdnej situácii a mení ho v rozsahu od 9,5 do 17. Aj v hraničnej oblasti jazdnej dynamiky alebo na šmykľavom povrchu s rozdielnou adhéziou na jednotlivých stranách vozidla dynamické riadenie všetkých kolies stabilizuje nové Audi A8 zásahmi riadením na prednej a zadnej náprave.

Inteligentná a digitálne zosieťovaná: elektronická platforma podvozka EFP
Audi A8 využíva druhú generáciu EFP.  Spája všetky signály a dáta podvozka v jednej riadiacej jednotke a s integrálnym regulátorom jazdnej dynamiky obsahuje novú funkciu. Ovplyvňuje dynamické riadenie všetkých kolies, športový diferenciál zadnej nápravy a aktívny podvozok – čo predstavuje novú úroveň zosieťovania v luxusnej triede. Navyše senzorika registruje jazdný stav, napríklad nedotáčavosť a pretáčavosť, ako aj hodnotu adhézie cesty. Na základe zistených hodnôt riadiaca jednotka prispôsobuje vyššie uvedené komponenty, ako aj reguláciu tlmičov a pneumatické pruženie. Zákazník to cíti v optimálnych jazdných vlastnostiach v zákrute, zvýšenej priečnej dynamike a ideálnom jazdnom komforte. Súhrnné algoritmy umožňujú rýchlejšie a intenzívnejšie zladenie systémov navzájom.

Veľké a výkonné: kolesá a brzdy
K vysokej bezpečnosti jazdy prispievajú aj výkonné brzdy s pevnými hliníkovými brzdičmi na prednej náprave. V detailoch sa líšia podľa motorizácie. Pri motoroch V8 a W12 sa za príplatok dajú objednať brzdy s perforovanými kotúčmi priemeru 420 milimetrov z keramiky vystuženej uhlíkovými vláknami. Brzdiče na prednej náprave majú po 10 piestikov, v štandardnom vyhotovení 6 piestikov. Elektronický stabilizačný systém ESC reguluje ešte jemnejšie ako pri predchádzajúcej generácii.

Program kolies sa začína aerodynamicky optimalizovanými 17-palcovými diskami z ľahkej zliatiny a končí pri formáte 9 J x 21 s pneumatikami 275/35 R 21. V prípade, že jedno alebo viac kolies nie je správne upevnené, integrovaná funkcia v elektronickom stabilizačnom systéme včas upozorní vodiča. Táto funkcia výstrahy pred uvoľnením kolesa je sériová a je unikátna na trhu.

Inteligencia na novej úrovni: Audi AI
Audi AI spája novú generáciu asistenčných technológií high-end, ktorí siahajú až po vysoko automatizovanú jazdu. V novom Audi A8 sú po prvý raz dostupné tri z nich – Audi AI pilot pre jazdu v dopravnej zápche, Audi AI parkovací pilota a Audi AI garážový pilot.

Svetová premiéra pre vysoko automatizovanú jazdu: Audi AI pilot pre jazdu v dopravnej zápche
Systémom Audi AI pilot pre jazdu v dopravnej zápche predstavuje značka so štyrmi kruhmi celosvetovo prvý systém, ktorý umožňuje vysoko automatizovanú jazdu na úrovni Level 3. Automobil v určitých situáciách jazdí autonómne. Pri tom ho vodič nemusí – na rozdiel od úrovne  Level 2 – permanentne kontrolovať. Musí iba byť v stave opäť prevziať riadenie vozidla keď ho systém na to vyzve.

Vodič aktivuje pilota pre jazdu v dopravnej zápche tlačidlom AI na stredovej konzole. Na diaľniciach - a mimomestských cestách so stavebným oddelením pruhov systém prevezme ovládanie vozidla keď automobil ide v kolóne menšou rýchlosťou ako 60 km/h. Pilot pre jazdu v dopravnej zápche riadi rozjazd, zrýchľovanie, riadenie a brzdenie. Pri tom zvláda aj situácie ako je blízko sa zaradiace iné vozidlo. Signály, ktoré pilot pre jazdu v dopravnej zápche potrebuje pre vysoko automatizovanú jazdu, prichádzajú okrem iného z centrálnej riadiacej jednotky asistenčných systémov (zFAS). 

Keď je pilot pre jazdu v dopravnej zápche aktívny, vodič sa môže uvoľniť. Môže natrvalo zložiť ruky z volantu a ak to platné predpisy povoľujú, môže sa venovať inej činnosti, podporovanej vozidlom – napríklad sledovať televíziu na displeji s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca) na stredovej konzole. V tomto prípade združený prístroj Audi virtual cockpit zobrazuje abstrahované obrázky, ktoré symbolizujú pohyb a okolie nového Audi A8.

Počas vysoko automatizovanej jazdy malá kamera v kokpite rozozná, keď je vodič unavený alebo zaspí. V takomto prípade dôjde k výstrahe vo viacerých stupňoch. Keď sa rýchlosť zvýši nad 60 km/h alebo sa kolóna rozplynie, pilot pre jazdu v dopravnej zápche upozorní vodiča, že má opäť prevziať ovládanie vozidla. Ak by vodič na túto výzvu a nasledujúce upozornenia nereagoval, nové Audi A8 automaticky zastaví. Zavedenie systému Audi AI pilot pre jazdu v dopravnej zápche vyžaduje pre každý jednotlivý trh okrem presného poznania zákonných rámcových podmienok aj pre príslušnú špecifickú aplikáciu a odskúšanie systému. Pri tom platia aj pre automatizovanú jazdu vysoké kvalitatívne nároky značky. Okrem toho je potrebné dbať na celosvetovo odlišné povoľovacie procesy a zodpovedajúce lehoty. Z týchto dôvodov bude Audi pilota pre jazdu v dopravnej zápche v novom Audi A8 zavádzať do sériového vybavenia postupne.  

Parkovanie zvonka: Audi AI parkovací pilot a garážový pilot
So systémami Audi AI parkovací pilot a Audi AI garážový pilot vojde A8 samočinne a bez vodiča na viacero ťahov do priečneho alebo pozdĺžneho parkovacieho miesta alebo prednou časťou do garáže. Obidva systémy ovládajú riadenie, akcelerátor, brzdu a prevodovku, ako aj príplatkové dynamické riadenie všetkých kolies.

Novinkou pri tom je, že vodič počas procesu parkovania nesedí v automobile. Manéver spustí na svojom smartfóne – tlačidlom Audi AI v aplikácii myAudi App. Pre kontrolu musí držať toto tlačidlo permanentne stlačené a na displeji smartfónu vidí živý obraz okolia vozidla z priestorového kamerového systému. Po skončení procesu parkovania systém automaticky zaradí stupeň P v automatickej prevodovke a vypne motor i zapaľovanie. Pred ďalším odjazdom si vodič opäť môže svoje Audi A8 pomocou smartfónu naštartovať a nechať vyjsť z parkovacieho miesta alebo garáže. Ak vodič ešte sedí za volantom, môže parkovacieho pilota aktivovať aj tlačidlom AI na stredovej konzole. Rovnako ako tlačidlo AI v aplikácii myAudi App ho musí držať stlačené počas celého procesu parkovania.

Audi AI parkovací pilot a Audi AI garážový pilot pracujú inteligentne a komfortne. Napríklad vjazd do garáže sa podarí aj vtedy, keď limuzína pri tom musí jazdiť v oblúku. V garáži môže A8 vojsť veľmi blízko k stene a prekážkam ako sú bicykle – alebo upustí od vjazdu ak nie je k dispozícii dostatok miesta pre auto. Táto špeciálna funkcia profituje predovšetkým z inovatívneho laserového skenera, ktorý nemá nijaký iný konkurenčný model.

Dokonale navzájom prepojené: senzory v novom Audi A8
Novým modelom A8 robí Audi rozhodujúci krok na ceste smerom k autonómnej jazde. Základným predpokladom pre to je komplexné a permanentné monitorovanie okolia automobilom. Na to dostala vlajková loď novú, rozsiahlu sústavu senzorov. Pri plnom vybavení vozidla obsahuje:
- 12 ultrazvukových senzorov vpredu, vzadu a na bokoch,
- 4 kamery snímajúce okolie vpredu, vzadu a vo vonkajších spätných zrkadlách,
- 1 prednú kameru na hornom okraji čelného skla,
- 4 radary stredného dosahu na rohoch vozidla,
- 1 radar ďalekého dosahu vpredu,
- 1 laserový skener vpredu,
- 1 infračervenú kameru (asistent pre jazdu v noci) vpredu.

Doteraz získané informácie vyhodnocovalo niekoľko riadiacich jednotiek pre určitú definovanú funkciu. Teraz po prvý raz vypočítava centrálna riadiaca jednotka asistenčných systémov (zFAS) z dát senzorov permanentne komplexný obraz okolia vozidla – a to pre množstvo asistenčných funkcií. Vzniká z navzájom sa doplňujúcej senzoriky a redundantnej fúzie dát vo zFAS a v riadiacej jednotke radaru. Z tohto centrálneho modelu okolia profitujú mnohé asistenčné systémy – počínajúc adaptívnym asistentom pre jazdu a aktívnym podvozkom cez funkcie parkovacieho asistenta až po pilota pre jazdu v dopravnej zápche. Rozoznané dopravné značky sa kombinujú s dátami na digitálnej mape, komplexný obraz okolia využíva rovnako križovatkový asistent ako funkcia núdzového brzdenia, ktorá bola vďaka redundancii kvalitatívne a kvantitatívne optimalizovaná. Riadiaca jednotka zFAZ, ktorá má veľkosť približne ako bežný tablet, má v novom   Audi A8 svoju premiéru. Predstavuje výpočtovú centrálu high-tech a integruje vysoko výkonné procesory NVIDIA (Tegra K1), ALTERA (Cyclon V), Infineon (Aurix) a procesor na spracovanie obrazu  EyeQ3 od Mobileye, celosvetovo vedúcej spoločnosti v oblasti algoritmov na spracovanie obrazu v automobilovom prostredí.

Svetová novinka v najvyššom segmente: laserový skener
S laserovým skenerom Audi prináša ďalšiu svetovú novinku do sveta sériových automobilov. Zariadenie približne vo veľkosti päste, namontované v prednom nárazníku, vysiela vo viacerých vertikálnych rovinách svetelné impulzy. Zrkadlo ich plošne rozdeľuje v poli dlhom približne 80 metrov s uhlom 145 stupňov. Svetelné záblesky majú vlnovú dĺžku blízku infračervenému žiareniu a sú neviditeľné pre ľudské oko, preto nie sú nebezpečné. Záblesky sa odrážajú od objektov pred automobilom a za menej ako jednu mikrosekundu sa vracajú k laserovému skeneru. Tam ich zachytávajú fotodiódy. Z dĺžky času medzi vyslaním a zachytením odrazeného impulzu sa vytvára detailný, ostro kontúrovaný obraz okolia. Laserový skener tvorí spolu s radarom s dlhým dosahom a prednou kamerou trio senzorov, ktoré sa navzájom dopĺňajú rozličnými silnými stránkami. Laser presne rozoznáva objekty každého druhu – aj nekovové – a má široký uhol záberu. V tomto ohľade prekonáva radar, ktorý zasa boduje dosahom do 250 metrov, väčším výškovým záberom a perzistentným meraním aj v daždi a hmle.

Laserový skener a radar pracujú aj v tme, kedy sa predná kamera napriek jasným reflektorom v Audi A8 dostáva na svoje hranice. Pri dobrej viditeľnosti vytvára obrazy vo vysokom rozlíšení v blízkom a strednom okolí vozidla. Na základe databázy obrázkov dokáže klasifikovať mnohé jednotlivé objekty – napríklad osobné a nákladné automobily, cyklistov alebo chodcov. Spracovanie obrazu pri tom po prvý raz používa metódy Deep Learning. Pomocou neuronálnych sietí sa samostatne učí, ktoré znaky sú vhodné a relevantné na identifikáciu príslušných objektov. To je ďalší podstatný predpoklad na ceste k autonómnej jazde.

Aj asistenčné systémy v novom Audi A8 vďaka vysoko zosieťovanej senzorike reagujú skôr na objekty, napríklad keď rozoznajú koniec kolóny stojacej v dopravnej zápche a iniciujú brzdenie – čo predstavuje pokrok oproti predchodcovi. Z fúzie dát senzorov profituje dokonca aj navigácia, ktorá v mnohých situáciách veľmi presne rozozná polohu limuzíny.

Od diaľnice až na parkovacie miesto: asistenčné systémy
So 41 asistenčnými systémami štvrtá generácia Audi A8 posúva latku vo svojom segmente na novú úroveň. Systémy podporujú vodiča keď si to želá od diaľnice až na parkovacie miesto. Robia jazdu ešte pohodlnejšou, suverénnejšou a bezpečnejšou. Audi združuje asistenčné systémy do troch kompletov – balíkov Parkovanie, Mesto a Tour, pričom balík Tour je v Nemecku prvkom sériového vybavenia. Ak si zákazník objedná balík Audi AI Asistenčný komplet plus, dostane všetky tri balíky spolu a navyše systém Audi AI garážový pilot.

Asistenčný balík  Audi AI Parkovanie obsahuje systém Audi AI parkovací pilot a širokouhlý priestorový kamerový systém, ktorý zvyšuje bezpečnosť pri manévrovaní. Vodič si môže na palubnom monitore zobraziť rozličné pohľady na bezprostredné okolie automobilu, sčasti podložené pomocnými vodiacimi čiarami. Asistent pre manévrovanie zabraňuje kolíziám so statickými a dynamickými objektmi impulzmi riadením a automatickým brzdením. Na ochranu diskov z ľahkej zliatiny balík Parkovanie navyše obsahuje výstražnú funkciu, upozorňujúcu na obrubník.

V asistenčnom balíku Mesto je novo vyvinutý križovatkový asistent. Keď radary stredného dosahu rozoznajú vozidlá približujúce sa zboku v kritickej situácii, systém upozorní vodiča a eventuálne automaticky zabrzdí vozidlo. Okrem toho Audi A8 upozorňuje vodiča na riziká pri zmene jazdného pruhu. Výstraha pri vystupovaní upozorňuje členov posádky pri otvorení dverí na vozidlá alebo cyklistov približujúcich sa zozadu. Vodiče svetla v jednotlivých dverách vizuálne upozorňujú na nebezpečenstvo. Asistent pre priečnu premávku je aktívny, keď nové Audi A8 cúva z parkovacieho miesta kolmo na cestu, kedy upozorňuje na vozidlá približujúce sa zboku. Ďalším prvkom balíka Mesto je bezpečnostný systém pre sense 360˚. Rozoznáva riziká kolízie okolo vozidla a realizuje cielene ochranné opatrenia – od zabrzdenia vozidla plnou intenzitou cez nastavenie sedadiel až po napnutie bezpečnostných pásov. Pri aktívnom podvozku Audi AI sa navyše karoséria pri hroziacom náraze zboku zdvihne a tým cielene vedie pôsobiace sily na odolné štruktúry. Táto nová funkcia má označenie Audi pre sense side a je súčasťou systému pre sense 360˚. Využíva senzory prepojené v centrálnej riadiacej jednotke asistenčných systémov (zFAS), medzi nimi aj radary stredného dosahu na rohoch vozidla, ktoré majú dosah približne 75 metrov.

Centrálnym systémom v balíku asistenčných systémov Tour je adaptívny asistent pre jazdu (ADA). Vychádza z adaptívneho tempomatu adaptive cruise control (ACC) predchádzajúceho modelu a okrem toho integruje funkciu udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a asistenta pre jazdu v dopravnej zápche. Tým podporuje vodiča v celom rozsahu rýchlosti od 0 do 250 km/h pri vedení vozidla v pozdĺžnom a priečnom smere. Asistent pre zúžené miesta vedie nové Audi A8 cez staveniská na ceste a podobné zóny. Okrem toho systém podporuje efektívnu jazdu využitím navigačných dát a upozornení Car-to-X ako informácie o dopravných značkách. Ako jediné vo svojom segmente Audi A8 zrýchľuje alebo spomaľuje bez pričinenia vodiča pri rýchlostných obmedzeniach, v zákrutách, na križovatkách a na kruhových objazdoch a automaticky pri tom zohľadňuje trasu zadanú navigačným systémom. Prediktívne upozornenia na digitálnom združenom prístroji v novom Audi A8 zvýrazňuje pulzujúci pedál akcelerátora.

Bezpečnostný systém Audi pre sense front, ktorý je ďalším systémom v balíku Tour, dokáže zabrániť nárazu do vozidla idúceho vpredu, resp. zmierniť následky takéhoto nárazu. Zahŕňa výstražnú funkciu a funkciu automatického brzdenia, ktoré reagujú na automobily, chodcov a cyklistov. Systém je aktívny v celom rozsahu rýchlosti do 250 km/h. 

Súčasťou balíka Tour je aj odbočovací asistent a vyhýbací asistent. Odbočovací asistent pri odbočovaní vľavo monitoruje protiidúci jazdný pruh a automatickým zabrzdením vozidla predchádza kolíziám s protiidúcim vozidlom. Okrem toho zohľadňuje protiidúce vozidlá, ktoré odbočujú vľavo. Ako jediný systém v segmente vyhýbací asistent navyše okrem podpory riadením individuálne pribrzďuje kolesá, čím umožňuje presnejší objazd prekážok. Portfólio dopĺňa rozoznávanie dopravných značiek na báze kamery a asistent pre núdzové situácie, ktorý automaticky zastaví vozidlo keď ho vodič kvôli zdravotnému kolapsu nie je schopný ovládať.

Ako samostatné prvky za príplatok sú k dispozícii parkovací asistent a asistent pre jazdu v noci. Posledný menovaný systém pomocou infračervenej kamery rozoznáva v tme na veľkú vzdialenosť chodcov a väčšie zvieratá a upozorňuje vodiča na nich.

Špičková technológia: MMI Navigácia plus
Aj v oblasti infotainmentu je nové Audi A8 inovatívne. Vrchol ponuky tvorí systém MMI Navigácia plus, ktorý využíva modulárnu stavebnicu infotainmentu najnovšej generácie. Takzvaná MIB 2+ je vo všetkých kritériách na najaktuálnejšej úrovni – v oblasti výpočtového výkonu, energetickej efektivity, pracovnej pamäte a grafiky. Centrálnym prvkom je výpočtová jednotka K1 výrobcu NVIDIA, ktorý je tradičným kooperačným partnerom Audi. Kombinuje štvorjadrový procesor so 192-jadrovým grafickým procesorom. Oproti MIB prvej generácie pracuje približne 50-krát rýchlejšie.

Systém MMI Navigácia plus štandardne umožňuje prístup k online službám Audi connect a je vybavená telefónnym modulom. Na želanie sa systém dá doplniť modulom na mobilný prenos dát s hotspotom WLAN. S ním prichádza do automobilu štandard LTE Advanced – ďalšia svetová novinka od Audi. Umožňuje prenosovú rýchlosť do 300 MBit/s pri downloade a do 50 MBit/s pri uploade, teda asi trojnásobnú oproti súčasnosti. Okrem toho je možné mobilné telefonovanie s rozhraním Audi phone box procesom VoLTE (Voice over LTE). Zrýchľuje vytvorenie spojenia a umožňuje súčasné využívanie vysokorýchlostného dátového prenosu a online telefonovania s vysokým rozlíšením hlasu (HD Voice), pri ktorom hlas druhého účastníka hovoru znie tak, akoby šlo o osobný rozhovor.

Car-to-X: informácie o dopravných značkách a nebezpečenstve
So službami Audi connect Navigácia & Infotainment sa nové Audi A8 stáva súčasťou cloudu – čo je veľmi pôsobivé pri využívaní služieb Car-to-X informácie o dopravných značkách a nebezpečenstve. Nová limuzína a ďalšie aktuálne modely Audi hlásia rýchlostné obmedzenia, ktoré zachytili vlastnou kamerou na server cloudu. Ten tieto informácie spracúva a vysiela ich pre iných vodičov Audi, ktorí z nich môžu profitovať. To isté platí pre informácie o nebezpečenstve, pri ktorých sa automobily navzájom upozorňujú na miesta nehôd, zásahové vozidlá, poľadovice alebo obmedzenú viditeľnosť. Na to systém vyhodnocuje viacero parametrov ako napríklad elektroniku v automobile, dáta svetelného a dažďového senzora, reflektorov a prevádzkový režim stieračov. Nové služby Car-to-X využívajú mapy HERE, dátovej platformy, ktorú Audi spoločne s BMW Group a Daimler AG permanentne aktualizuje a rozširuje. Premeriava svet premávky s presnosťou na centimetre a dokáže udalosti zachytiť a vyhodnotiť v reálnom čase.

Mnoho ďalších služieb: Audi connect
Okrem služieb Car-to-X zahŕňa Audi connect mnoho ďalších služieb ako napríklad prístup na Twitter, e-mailovú schránku alebo navigáciu s využitím Google Earth. Nová služba Hybrid Radio plynulo prepína podľa kvality príjmu medzi stanicami vysielajúcimi na VKV (FM), DAB+ a internete. Rozoznáva aktuálne skladby a sťahuje k nim kontextové informácie z cloudu. Online Radio umožňuje prístup k tisícom celosvetovo dostupných internetových rozhlasových staníc a k podcastom. Prenos dát pre služby Audi connect prebieha na mnohých trhoch cez kartu Audi connect SIM, pevne zabudovanú vo vozidle. K nej prináležiaci dátový paušál pokrýva s tým spojené poplatky a umožňuje roaming v mnohých európskych štátoch. Na využívanie hotspotu WLAN v Audi A8 a pre nové služby internetového rádia si zákazník môže objednať cenovo atraktívne dátové balíky. Osobitnú oblasť Audi connect tvorí paket Audi connect Núdzové volanie & servis, vrátane diaľkového ovládania funkcií vozidla. Obsahuje funkciu núdzového volania pri nehode, online volanie asistenčnej služby a termín v servise online, ako aj služby diaľkového ovládania, ktoré sa dajú ovládať prostredníctvom aplikácie. 

Centrálny prístupový bod: nová aplikácia myAudi App
Všetky funkcie Audi connect sú spojené v novej aplikácii myAudi App. S vylepšenou funkčnosťou a užívateľskou prívetivosťou poskytuje zákazníkom prístup ku všetkým obsahom Audi. K rozličným službám na báze smartfónu patrí napríklad sprostredkovanie zvláštnych cieľov pre navigáciu, streaming hudby cez Napster alebo prenos kalendára zo smartfónu do MMI. Okrem toho sa dajú s aplikáciou zamknúť a odomknúť dvere, ovládať príplatkové nezávislé kúrenie a zobraziť report o stave vozidla. Tento report si zákazník môže vyvolať aj cez portál myAudi. V prípade krádeže dispečing Audi lokalizuje A8 a v prípade potreby ho na diaľku imobilizuje. Okrem toho vozidlo na seba upozorní blikaním svetiel a trúbením a tým podporuje políciu pri jeho hľadaní.

Inovatívna: navigácia s mnohými novinkami
Aj navigačný systém prichádza s mnohými novinkami – vizuálnymi aj funkčnými. Mapa má novú textúru a inteligentné, vysoko detailné modely európskych veľkomiest pre ešte realistickejšie zobrazenie. Pri plánovaní trasy limuzína s učiacou sa navigáciou robí svojmu majiteľovi návrhy na základe trás, po ktorých vozidlo jazdilo v minulosti. Pri tom zohľadňuje skúsenosti z dennej doby a hustoty premávky. Výpočet prebieha online na severoch HERE, ktoré pri zahŕňajú dáta z celkovej dopravnej situácie v reálnom čase. Cez rozšírené zobrazenie zvláštnych cieľov (Point-of-interest) má vodič priamo z navigácie prístup k zvláštnym cieľom ako sú napríklad čerpacie stanice paliva a parkovacie domy. Okrem toho môže vyvolať doplnkové informácie ako aktuálne ceny paliva, dostupnosť parkovacích miest alebo otváracie hodiny. So systémom MMI Navigácia plus majiteľ A8 získava štyri bezplatné aktualizácie máp ročne.

Aplikácia myAudi App poskytuje ďalšie nové funkcie s označením myAudi Navigation. Umožňuje trasu cesty plánovať plynulo intermodálne, čo je veľmi užitočné najmä v cudzích mestách. Napríklad aplikácia naviguje vodiča z reštaurácie k automobilu, ktorý stojí zaparkovaný o niekoľko ulíc ďalej a tam prejde zo smartfónu na palubný monitor. Keď zákazník na konci jazdy vystúpi z A8, sprevádza ho ďalej v smartfóne k ďalšiemu cieľu.

Digitálny prístup do vozidla: kľúč Audi connect
Kľúč Audi connect umožňuje prístup do vozidla v novom štýle: kompatibilný smartfón s operačným systémom Android predstavuje alternatívu k tradičnému kľúču s diaľkovým ovládačom a po odomknutí vozidla slúži aj na naštartovanie motora. Prístupové dáta sú pri tom uložené v špeciálne zabezpečenej oblasti (Secure Element) na karte SIM alebo v smartfóne. Keď vodič pridrží smartfón pri vonkajšej kľučke dverí, dáta sa cez rádiový signál Near Field Communication (NFC) prenesú do automobilu.  

Kľúč Audi connect je rovnako komfortný ako bezpečný. Majiteľ nového Audi A8 môže prístupové dáta postúpiť štyrom ďalším osobám, napríklad spolupracovníkom alebo rodinným príslušníkom. Pri tom je kľúč vždy pripravený na použitie, a to aj v prípade že by bola batéria v smartfóne vybitá (v závislosti od príslušného modelu). Pre parkovacie služby alebo termín v autorizovanom servise je k dispozícii kľúčová karta podporujúca NFC vo formáte kreditnej karty, s ktorou môže poskytovateľ služby jazdiť s autom aj bez príslušného smartfónu. Dáta Audi spravuje na vlastných, zabezpečených serveroch v cloude. Pri tom sa používajú najmodernejšie kryptografické štandardy ako napríklad 256-bitové kódovanie.

400 funkcií na mieru: personalizácia
Päť možných vodičov nového Audi A8 si môže svoje preferované nastavenia uložiť až do siedmich užívateľských profilov. Pri tom sa personalizácia vzťahuje až na 400 parametrov, od nastavenia sedadla vodiča cez preferovanú klimatizáciu až po už použité ciele navigácie a obľúbené médiá. Do personalizácie sú zahrnuté aj zobrazenia na displejoch a väčšina asistenčných systémov. Limuzína rozozná svojho používateľa už pri odomknutí na základe signálu kľúča s diaľkovým ovládačom alebo kľúča Audi connect. Na displeji Audi virtual cockpit ho pozdraví menom a aktivuje jeho profil. Vodič si môže pre seba založiť viacero profilov – napríklad na pracovný deň a na víkend alebo profil na diaľnicu a na obyčajnú cestu. Počas jazdy môže prepínať medzi profilmi.

Virtuálny klik: ovládací systém MMI touch response
Jednoduchá koncepcia ovládania má v luxusnej limuzíne kvôli veľkému množstvu nastavení a možností zásadný význam. Už predchádzajúce modely radu A8 presviedčali systémami MMI a MMI touch. Nová generácia prináša ďalší vývojový stupeň – MMI touch response.

Centrum koncepcie ovládania stvorí displej vo vyhotovení Black-Panel. Má uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca) ako tablet. S rozlíšením 1.540 x 720 pixlov má mierne zakrivený displej TFT veľmi ostrý obraz a vysoký kontrast, a to aj zo šikmých uhlov pohľadu.

Koncepcia MMI touch response umožňuje vďaka inovatívnej kombinácii haptickej a akustickej spätnej väzby veľmi ľahké a bezpečné ovládanie dotykového displeja. Keď sa vodič prstom dotkne displeja, nevyvolá to hneď funkciu – na to musí displej stlačiť definovanou silou. Ako potvrdenie pocíti impulz, ktorý vznikne tým, že elektromagnet minimálne pohne sklom displeja do boku. Súčasne malý reproduktor vydá zvuk kliknutia. Tým dotykový displej poskytuje vodičovi jasnú spätnú väzbu, ktorá pôsobí autenticky a prenáša niekdajší vysoký kvalitatívny dojem gombíkov a ovládačov do čisto digitálnych ovládacích prvkov.

Veľký displej slúži na ovládanie navigácie, médií a funkcií vozidla. Vodič ho môže stláčať a stierať, zväčšovať obraz a skrolovať. Rovnako ako pri modernom smartfóne je štruktúra menu intuitívna a plochá. Usporiadanie ikon hlavného menu a lišta na priamy prístup sa dajú individuálne konfigurovať. Na konzole stredového tunelu je druhý displej s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca) a rozlíšením 1280 x 660 pixlov. Nim môže vodič ovládať klimatizáciu a komfortné funkcie. Aj na ňom si môže svoje preferované funkcie uložiť ako favoritov, napríklad ciele pre navigáciu , rozhlasové stanice, telefónne čísla alebo funkcie vozidla. Pri ovládaní jeho zápästie pohodlne spočíva na voliacej páke automatickej prevodovky tiptronic.

Okrem toho vodič môže na spodnom displeji zadávať text – buď pomocou virtuálnej klávesnice alebo pomocou rozoznávania rukopisu. Táto funkcia predstavuje kvantový skok: vďaka rozoznávaniu celých slov v rukopise alebo písmen napísaných na mieste spolu s akustickou spätnou väzbou vodič môže ciele navigácie alebo pojmy do vyhľadávania zadávať veľmi rýchlo a bezpečne bez toho, aby sa musel pozerať na displej.

V novej, zosieťovanej štruktúre menu sú všetky obsahy Audi connect zaevidované priamo v zodpovedajúcich funkčných menu. To výrazne uľahčuje a urýchľuje vyhľadávanie. Napríklad ak ide o čínsku reštauráciu, zobrazí sa už po zadaní troch písmen zoznam. Obsahuje aj hodnotenie portálu Yelp a dá sa triediť podľa rozličných kritérií. Pri čerpacích staniciach paliva sa zobrazujú ceny palív. Alternatívne je k dispozícii vyhľadávanie cez Google.

Na povrchu obidvoch displejov je ochranný povlak proti odtlačkom prstov. Vďaka tomu sa odtlačky dajú ľahko zotrieť. Navyše majú displeje antireflexnú vrstvu, ktorá láme odrazené svetlo. Tým sú odrazy neostré a nepôsobia rušivo. Horná vrstva skleného displeja je vytvrdená, podobne ako sklo Gorilla pri rozličných smartfónoch. Sklo je veľmi robustné a odolné voči poškriabaniu.  

Vysoká presnosť zásahu: vyhľadávanie hesiel s hybridnou koncepciou
Nové Audi A8 odpovedá na dopyty svojho vodiča dvoma spôsobmi. Jednak využíva vlastné poznatky o preferenciách používateľa, ktoré sú uložené onboard a jednak využíva vedomosti z cloudu. Táto „seamless connect experience“ platí aj pre hlasové ovládanie. Vďaka nej sa Audi A8 stáva inteligentným partnerom na rozhovor. Vodič môže svoje pokyny voľne formulovať – ako balík dát sa dostávajú k rozpoznávaciemu softvéru. Samočinne sa učiaci manažér dialógu na ne reaguje, vytvára podľa potreby upresňujúce otázky alebo ponúka možnosti výberu. Pri dobrej mobilnej dátovej sieti odpoveď príde za menej ako dve sekundy. Počas rozhovoru so systémom vodič môže prechádzať v rámci oblasti menu, napríklad môže zavolať kontakt z telefónneho zoznamu a s ním spojenú adresu prevziať ako cieľ pre navigáciu. Okrem vyhľadávania cieľov nové hybridné hlasové ovládanie zahŕňa aj médiá, klimatizáciu, ako aj časti ovládania telefónu a niektoré služby Audi connect. V Európe funguje vo všetkých štátoch.

Full HD: Audi virtual cockpit
Okrem displejov MMI touch response a hybridného hlasového ovládania má nové Audi A8 tretiu rovinu ovládania – multifunkčný volant. Prostredníctvom neho vodič vyvoláva všetky jazdné informácie a informácie o vozidle, okrem toho môže ním ovládať primárne funkcie infotainmentu. Informácie sa zobrazujú na sériovom digitálnom združenom prístroji Audi virtual cockpit. Jeho monitor TFT s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) má rozlíšenie Full HD (1.920 x 720 pixlov) a vlastnú výpočtovú jednotku NVIDIA K1. Vodič môže prepínať medzi dvoma zobrazeniami s moderným vzhľadom. Pri klasickom zobrazení sa na bokoch zobrazujú virtuálny rýchlomer a otáčkomer v rovnakej veľkosti ako by mali klasické analógové stupnice. Medzi nimi je okno, v ktorom sa dá zobrazovať mapa navigácie alebo zoznamy z oblasti telefónu, rádia a audioprehrávača, V režime infotainmentu je toto okno zväčšené, rýchlomer a otáčkomer sú menšie.

Obraz v priestore: head-up displej
Príplatkový head-up displej premieta relevantné informácie ako ľahko rozoznateľné symboly a číslice do bezprostredného zorného poľa vodiča, medzi nimi rýchlosť jazdy, pokyny navigácie a informácie niektorých asistenčných systémov. Displej TFT a dve asférické zrkadlá premietajú symboly na plochu o veľkosti von 217 x 84 milimetrov na čelnom skle. Informácie sa zdanlivo vznášajú v priestore vo vzdialenosti približne 2,3 metra pred vodičom. Oko zaostrené do diaľky ich tak môže zvlášť rýchlo zachytiť, čím sa minimalizuje odpútanie pozornosti vodiča od premávky.

Vnútorný priestor: koncepcia
Dĺžka 5.172 milimetrov, šírka 1.945 milimetrov a výška 1.473 milimetrov – to sú rozmery nového Audi A8. Svojho predchodcu prekonáva do dĺžky o 37 milimetrov a do výšky o 13 milimetrov, pričom šírka je o niekoľko milimetrov menšia. Rázvor je 2.998 milimetrov (plus 6 milimetrov). Predĺžená verzia A8 L má rázvor aj dĺžku väčšie o 130 milimetrov a výšku o 15 milimetrov. Rozchod kolies je pri obidvoch verziách karosérie rovnaký 1.644/1.633 milimetrov (vpredu/vzadu).

Zo zväčšenia rozmerov profitujú pasažieri – nové Audi A8 má najväčší vnútorný priestor vo svojej triede. Pri obidvoch verziách karosérie je kabína posádky dlhšia o 32 milimetrov. Pri A8 L sa zväčšila aj vnútorná výška, vnútorná šírka v úrovni pliec a priestor na nohy vzadu. Dvojdielne panoramatické strešné okno opticky zväčšuje interiér. Batožinový priestor má pri obidvoch verziách karosérie objem 505 litrov.

Kompetencia v oblasti ľahkej konštrukcie: Audi Space Frame v multimateriálovom vyhotovení
Hliník, oceľ, horčík a uhlíkový laminát (karbón): nové Audi A8 využíva pri konštrukcii karosérie viac materiálov ako ktorýkoľvek iný model Audi doteraz. V oblasti torznej pevnosti, ktorá je rozhodujúcim parametrom pre precízne jazdné vlastnosti a akustický komfort, luxusná limuzína prekonáva svojho predchodcu o 24 percent.

Audi je priekopníkom v oblasti ľahkej stavby automobilov. Prvé Audi A8 z roku 1994 bolo prvým veľkosériovým automobilom na svete so samonosnou celohliníkovou karosériou Audi Space Frame (ASF). Odvtedy značky vyrobila vyše milióna automobilov s takouto karosériou. A aj karoséria nového Audi A8 je vytvorená podľa tohto princípu. Podiel 58 percent tvoria hliníkové diely – klasická priestorová konštrukcia z odlievaných uzlových bodov, pretláčaných profilov a plechov. Pevnosť tejto konštrukcie sa oproti predchádzajúcemu modelu výrazne zvýšila. Kabína posádky je vytvorená z tepelne tvárnených oceľových komponentov a extrémne torzne pevnej zadnej deliacej steny z uhlíkového laminátu. Aby mohla optimálne zachytávať zaťaženie a pôsobiace sily, vrstvy tkaniny z uhlíkových vlákien majú rozdielnu orientáciu, na niektorých miestach ich je až 19 na sebe. Ľahkú konštrukciu dopĺňa výstuha predných horných úchytov pruženia z horčíka.

Aj v rámci aeroakustiky bolo nové Audi A8 detailne doladené vo všetkých oblastiach, špeciálne v oblasti vnútorných spätných zrkadiel a tesnení dverí, vďaka čomu je na špičke svojej triedy. Okrem náročného uloženia náprav a agregátov pri tom zohráva dôležitú rolu aj zasklenie. S príplatkovým akustickým zasklením kabíny sa dá tlmenie hluku ešte ďalej zlepšiť.

Porsche Slovakia

Všetky autorove články
Audi A8

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať