SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Nový Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ a CLA 45 4MATIC+: Superšportové vozidlá v rodine kompaktných vozidiel

Tlačové správy
0

 

Vynikajúci výkon, maximálna dynamika jazdy, expresívny dizajn AMG —nové športové kompaktné vozidlá Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ / A 45 S 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 8,4 – 8,3 l/100 km; kombinované emisie CO2 192 – 189 g/km) a CLA 45 4MATIC+/CLA 45 S 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 8,3 – 8,1 l/100 km; kombinované emisie CO2, 189 – 185 g/km)1 potvrdzujú vedúcu pozíciu vo svojich segmentoch a to aj tým, že už v základe jazdia na 18- prípadne 19-palcových pneumatikách. K výnimočnej dynamike prispieva aj výrazne tuhšia karoséria.

Úplne nový 2,0-litrový motor s Twin-Scroll turbodúchadlom vybavený technológiou NANOSLIDE je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcovým hnacím agregátom na svete a aj vďaka dvojitému vstrekovaniu do valcov aj do nasávacieho potrubia je k dispozícii v dvoch stupňoch výkonu a krútiaceho momentu. Už základný model s výkonom 285 kW (387 k) a krútiacim momentom 480 Nm je silnejší ako jeho predchodca. Verzia S s výkonom 310 kW (421 k) a krútiacim momentom 500 Nm zasahuje do výrazne vyššej triedy vozidiel. Šprint z nuly na 100 km/h zvládnu vozidlá v rekordnom čase: model A 45 S 4MATIC+ potrebuje len 3,9 sekundy (CLA 45 S 4MATIC+: 4,0 sekundy), základný model A 45 4MATIC+ absolvuje túto disciplínu za 4,0 sekundy (CLA 45 4MATIC+ za 4,1 sekundy). Na základných modeloch je maximálna rýchlosť obmedzená na hodnotu 250 km/h, na modeloch S je to maximálne 270 km/h. S balíkom AMG Driver's Package, ktorý sa dodáva na želanie, možno maximálnu rýchlosť základných modelov zvýšiť na 270 km/h. Otočenie motora o 180 stupňov, s turbodúchadlom na zadnej strane, skrátilo dráhy nasávaného vzduchu. Hriadeľ kompresora je uložený na valivých ložiskách a tak sa rýchlejšie roztočí až na 169 000 ot./min. a dodáva plniaci tlak 2,1 baru.

Nová dvojspojková 8-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT-8G s ôsmimi prevodovými stupňami zaručuje dokonalý nárast výkonu vo všetkých jazdných situáciách a zmeny prevodových stupňov v priebehu milisekúnd. Aktívny plne variabilný pohon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ využíva systém AMG TORQUE CONTROL, ktorý rozdeľuje hnaciu silu selektívne na jednotlivé kolesá – s cieľom najvyššej trakcie a impozantného driftovacieho módu. Umožňuje to nový diferenciál zadnej nápravy, ktorý má dve lamelové spojky – pre každé zadné koleso jednu.

Nový podvozok AMG spolu so špecifickým odpružením a s novými tlmičmi tvoria základ pre stabilnú jazdu a dynamické jazdné vlastnosti v zákrutách s malým sklonom k nakláňaniu. Súčasne sa oproti predchodcovi podarilo zvýšiť komfort. Vozidlá vpredu využívajú zavesenie McPherson, vzadu je to viacprvkové zavesenie. Na želanie sa dodáva nastaviteľné tlmenie AMG RIDE CONTROL s troma programami regulácie podvozka. O intenzívne brzdenie sa vpredu starajú 4-piestikové pevné strmene monoblok a brzdové kotúče s rozmermi 350 x 34 mm, na zadnej náprave sú to 1-piestikové plávajúce strmene a brzdové kotúče s rozmermi 330 x 22 mm. Kotúče sú zvnútra ventilované a dierované. Modely S a základné modely s balíkom AMG DYNAMIC PLUS (na želanie) sú vybavené 6-piestikovými pevnými strmeňmi a brzdovými kotúčmi s rozmermi 360 x 36 mm.

Vodič si v závislosti od aktuálnej situácie či jeho zámerov môže zvoliť jeden zo šiestich jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a PRETEK (na modeloch S sériovo, pre základné modely ako súčasť balíka AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie).

Interiér dostal kvalitné materiály a infotainment MBUX. Nechýbajú tvarované športové sedadlá čalúnené v čiernej kombinácii s imitáciou kože ARTICO a mikrovláknom DINAMICA s červeným dvojitým ozdobným švom. Modely S dostali žlté zvýrazňujúce prvky ako aj volant AMG Performance v kombinácii koža napa/mikrovlákno DINAMICA so žltým kontrastným švom, žltú značku na 12. hodine, tlačidlá AMG na volante a logo AMG ako aj náladové osvetlenie. Interiér dopĺňa rozhranie MBUX so špecifickými prvkami AMG, pričom vodič si môže prepínať medzi troma štýlmi zobrazovania AMG Klasický, Šport a Superšport. Na zaznamenávanie dát z pretekárskej trate potom slúži virtuálny pretekársky inžinier AMG TRACK PACE, ktorý na vybraných okruhoch pomáha aj s navádzaním do ideálnej stopy.

mercedes

Všetky autorove články
Mercedes auto amg 4matic

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať