ANTIK_2024 ANTIK_2024 ANTIK_2024

Nový Mercedes-AMG GLE 53 ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete: výrazný výkon pri každodennom jazdení

Tlačové správy
0
  • Pohonný systém so spaľovacím motorom a elektromotorom poskytuje systémový výkon 400 kW (544 k)
  • Veľký akumulátor na veľký elektrický dojazd až 87 km
  • Prvé hybridné vozidlo s väčším elektrickým dojazdom z dielne Mercedes-AMG, dostupné ako SUV a kupé
  • Novovyvinutý podvozok a bohatá sériová výbava

Nový model Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ vo vyhotovení ako SUV (kombinovaná spotreba paliva, vážená: 1,5 – 1,3 l/100 km, kombinované emisie CO₂, vážené: 33 – 29 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená: 30,0 – 28,7 kWh/100 km)[1] aj ako kupé (kombinovaná spotreba paliva, vážená: 1,4 – 1,2 l/100 km, kombinované emisie CO₂, vážené: 31 – 27 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená: 29,2 – 28,0 kWh/100 km)1 znamená, že značka vysokovýkonných a športových vozidiel z Affalterbachu rozšírila svoje portfólio o hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, ktoré sa vyznačuje vysokou mierou využiteľnosti pri každodennom používaní a veľkým elektrickým dojazdom.

„S modelom GLE 53 HYBRID vo verzii SUV a kupé ponúkame jedinečnú kombináciu agilnosti, potešenia z jazdy a čisto elektrického dojazdu. Popri našich vysokovýkonných hybridných vozidlách E PERFORMANCE tvoria tieto dva nové modely GLE ďalší pilier nášho portfólia zameraného na budúcnosť. Náš široký modelový program tak rozširujeme o ďalší atraktívny variant pohonu, čím oslovujeme nové cieľové skupiny.“

Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach

Základom športového jazdného zážitku je 3,0-litrový radový šesťvalcový turbomotor. Tento hnací agregát, ktorý je známy z konvenčného modelu GLE, bol s cieľom využitia v hybridnom vozidle ešte raz výrazne upravený. Teraz dosahuje výkon 330 kW (449 k), čo je o 10 kW (14 k) viac ako predtým. Súčasťou modernizačných opatrení je preprogramovaný softvér a prídavný čelný chladič. V hybridnom variante pohonu mohol byť elektrický prídavný kompresor vynechaný, lebo jeho úlohy, napríklad elektrické zvyšovanie výkonu, preberá elektrický stroj. Výsledok: vďaka tomu 3,0-litrový hnací agregát reaguje extrémne spontánne a ponúka vysokodynamickú odozvu motora na polohu akceleračného pedála.

Radový šesťvalcový motor je skombinovaný s elektrickým strojom s výkonom 100 kW, s trakčným akumulátorom s kapacitou 31,2 kWh a s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou techniky synchrónneho motora s permanentným budením a vnútorným rotorom. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 480 Nm je k dispozícii od prvej otáčky a už pri rozjazde sa postará sa o vysokú agilnosť.

Systémový výkon 400 kW (544 k) a maximálny systémový krútiaci moment 750 Nm umožňujú dosahovať pôsobivé hodnoty jazdného výkonu: zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Čisto elektrický pohon umožňuje dosiahnuť rýchlosť maximálne 140 km/h. S elektrickým dojazdom 80 - 86 kilometrov (SUV) a 82 - 87 kilometrov (kupé) podľa WLTP možno väčšinu každodenných trás absolvovať čisto na elektrický pohon. Na nabíjanie striedavým prúdom je vozidlo vybavené nabíjačkou s výkonom 11 kW a na slovenskom trhu je sériovo k dispozícii aj rýchlonabíjačka na jednosmerný prúd s nabíjacím výkonom 60 kW. Vďaka tomu možno akumulátor asi za 20 minút nabiť z 10 % na 80 %.

Prepracovaný vzhľad a dizajnové prvky špecifické pre hybrid

Nový Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ preberá početné zmeny v dizajne a výbave modelov GLE s konvenčným pohonom, ktoré sú k dispozícii od jari 2023. Hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete možno okrem toho zvnútra aj zvonka rozpoznať podľa špeciálnych dizajnových prvkov. Vstup chladiaceho vzduchu v strednej časti spojlera predného nárazníka má otvorený dizajn, keďže je tu umiestnený prídavný čelný chladič. Na predných blatníkoch, ako aj v zadnej časti sú označenia špecifické pre hybridné vozidlo, ktoré poukazujú na elektrifikovaný pohon. Model GLE 53 HYBRID 4MATIC+ je sériovo vybavený 21-palcovými diskami z ľahkej zliatiny. Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG má brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 400x38 milimetrov na prednej náprave so šesťpiestikovými pevnými strmeňmi a 370x32 milimetrov na zadnej náprave s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Infotainment MBUX v interiéri vozidla obsahuje rôzne zobrazenia a funkcie, ktoré sú špecifické pre hybridný pohon. Patrí k nim ponuka nabíjania, ako aj niektoré znázornenia na združenom prístroji a na multimediálnom displeji. Tie obsahujú okrem iného aj informácie o stave nabitia a teplote vysokovoltového akumulátora, ako aj o elektrickom dojazde.

Bohatá vylepšená sériová výbava

Nový Mercedes-AMG 53 HYBRID 4MATIC+ preberá logiku ponuky modelu AMG GLE 53, ktorá presne odráža často formulované želania zákazníkov. Už aj sériová výbava vozidla SUV zahŕňa okrem iného elektrickú panoramatickú posuvnú strechu, vyhrievané predné sedadlá, adaptívny asistent diaľkového svetla a integráciu chytrého telefónu. Súčasťou sériovej výbavy sú okrem toho aj prepínateľná výfuková sústava AMG Performance, ozvučovací systém Burmester®, pamäťový balík, 360-stupňový parkovací systém, balík KEYLESS-GO, ako aj asistent sledovania mŕtveho uhla. Zároveň treba spomenúť najnovšiu generáciu volantu AMG Performance. Okrem toho upútajú aj okrúhle tlačidlá AMG na volante s brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Týmto spôsobom možno dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy ovládať bez toho, aby vodič musel zložiť ruky z volantu. V rámci voliteľnej výbavy je k dispozícii vyhrievanie venca volantu, ktorý si na želanie možno objednať aj so vzhľadom uhlíkových vlákien. V kupé je sériová výbava ešte bohatšia: štandardom je tu aj klimatizovanie predných sedadiel, funkcia rozšírenej reality MBUX a svetlomety MULTIBEAM LED.

Novovyvinutý a vyladený podvozok

Podvozok AMG RIDE CONTROL so vzduchovými pružinami a adaptívnym nastaviteľným tlmením bol pomocou nového hardvéru a softvéru vyvinutý a vyladený špeciálne s prihliadnutím na požiadavky modelu GLE 53 HYBRID 4MATIC+. Ponúka vyváženú kombináciu primeranej zvukovej izolácie pre čisto elektrické jazdenie v kombinácii s veľmi športovým charakterom typickým pre AMG.

Okrem nových pasívnych stabilizátorov na prednej aj na zadnej náprave je hybridné vozidlo vybavené novými tlmičmi dorazu v predných teleskopických vzperách a úplne novými tlmičmi na zadnej náprave. Kompletne preprogramovaný bol aj softvér. Vyladenie podvozka, systému ESP®, plne variabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ako aj riadenia, ktoré bolo presne prispôsobené hybridnému pohonu, umožňuje dosahovať vyvážený a bezpečný, ale aj dynamický a suverénny jazdný zážitok.

Jazdné programy AMG so širokým rozpätím

Od efektívneho po dynamický: jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT sú presne zosúladené s technológiou hybridného pohonu dobíjateľného zo siete. Tieto programy prispôsobujú dôležité parametre, napríklad odozvu pohonu a prevodovky, krivku závislosti riadenia, tlmenie podvozka alebo zvuk. V štandardnej situácii sa elektrifikovaný model s označením 53 nehlučne naštartuje v jazdnom programe Elektrický zapnutím elektromotora. Ikona READY na združenom prístroji signalizuje stav pripravenosti na jazdu.

Známe jazdné programy Komfort, Šport, Šport+, Klzká vozovka a Individuálny boli v novom modeli Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ doplnené o dva jazdné programy špecifické pre hybridný pohon. Jazdný program Elektrický umožňuje čisto elektrické jazdenie od zastavenia až do rýchlosti 140 km/h. Ak dôjde k vybitiu akumulátora počas jazdy, alebo ak vodič náhle požaduje vyšší výkon (napr. na rýchly predbiehací manéver), inteligentná prevádzková stratégia sa automaticky postará o prepnutie: naštartuje sa spaľovací motor, ktorý nakrátko prevezme zabezpečenie hnacieho výkonu.

V jazdnom programe Zachovanie stavu nabitia sa rovnako ako v jazdnom programe Komfort uplatňuje zásada, že pri chode spaľovacieho motora a elektromotora sa v závislosti od situácie uplatňuje zvyšovanie výkonu maximálne o 25 %. Najväčší rozdiel: stratégia prevádzky je zameraná na udržanie stavu nabitia akumulátora. Napríklad: ak je akumulátor nabitý na 75 % a je zvolený jazdný program Zachovanie stavu nabitia, úroveň nabitia zostáva v tomto rozsahu. Využívanie elektromotora je v takom prípade obmedzené a je optimalizované na nízky odber energie. Energetická bilancia sa udržiava pomocou rekuperácie. Vodič môže jednoduchou zmenou jazdného programu rozhodnúť, kedy opäť naplno využije energiu z nabitého akumulátora, napríklad v mestskej premávke.

Ak je aktivovaný režim čisto elektrickej prevádzky, zákonom predpísaný zvukový systém varovania upozorňuje okolie na to, že sa približuje toto vysokovýkonné hybridné vozidlo. Pritom zaznieva špeciálne skomponovaný, nízkofrekvenčný a rýchlostne modulovaný zvuk AMG. Na šírenie tohto zvuku smerom von sa využíva jeden reproduktor v prednej časti vozidla a lišta s dvoma reproduktormi v zadnej časti vozidla. Časť zvuku je decentne počuteľná aj v interiéri ako zvuková spätná väzba pre cestujúcich. V Európskej únii je systém aktívny do rýchlosti 20 km/h. Zvuk elektrickej jazdy sa potom harmonicky stíši a zanikne.

[1] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO₂ zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny [a dojazd] bola zistená [boli zistené] na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

 

Zobrazit Galériu

Mercedes-Benz

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať