SAMSUNG_112021 SAMSUNG_112021 SAMSUNG_112021 Advertisement

Nový Volkswagen T-Roc: výrazný dizajn a inovatívne technológie

Tlačové správy
0

Wolfsburg – Svetová premiéra modernizovaného modelového radu T-Roc: s osvieženým dizajnom, inovatívnymi asistenčnými systémami a rozsiahlymi digitálnymi službami pokračuje Volkswagen v písaní úspešného príbehu svojho kompaktného crossovera. Modifikovaný vonkajší dizajn zvýrazňuje nezameniteľný vzhľad nových modelov T-Roc, T-Roc R a T-Roc Cabriolet. Interiér bol zušľachtený novými materiálmi, novým prístrojovým panelom so zmeneným displejom systému infotainmentu a sériovým digitálnym združeným prístrojom Digital Cockpit. S adaptívnymi svetlometmi IQ.Light LED-Matrix a asistenčnými systémami IQ.Drive ako Travel Assist a prediktívny adaptívny tempomat ACC prichádzajú inovatívne technológie z vyšších tried vozidiel do modelového radu kompaktného crossovera. Tým Volkswagen v rámci svojej stratégie ACCELERATE dôsledne pokračuje na ceste transformácie od automobilového výrobcu k poskytovateľovi mobility  podporovanému softvérom.

Kombinácia progresívneho charakteru, športových jazdných vlastností a všestrannosti urobili z modelového radu T-Roc v uplynulých rokoch populárny topseller. Bez toho, aby mal bezprostredného predchodcu, sa od začiatku stal jedným z dôležitých pilierov modelového programu značky Volkswagen. Od uvedenia na trh v roku 2017 bolo odovzdaných zákazníkom vyše milióna kusov kompaktného crossovera. Od konca roka 2019 ponuku doplnil špičkový športový T-Roc R. A od jari 2020 kombinuje T-Roc Cabriolet funkčné prednosti  SUV s možnosťou jazdy s otvorenou strechou.

Zušľachtený interiér, osviežený vonkajší dizajn

Nový prístrojový panel s mäkkým povrchom a markantným dizajnovým prešívaním dodáva interiéru moderný a aktuálny vzhľad. Displej systému infotainmentu je teraz vyhotovený v štýle tabletu a odsadený od vrchnej časti prístrojového panelu, čím leží v jednej osi pohľadu s displejom digitálneho združeného prístroja. Podľa vybavenia má displej infotainmentu uhlopriečku 20,3 cm (8,0 palca) alebo 23,4 cm (9,2 palca). Okrem sériového digitálneho združeného prístroja môže mať modernizovaný T-Roc aj voliteľný displej „Digital Cockpit Pro“ s rozšírenou funkčnosťou a uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca).

Nová stredová konzola obsahuje digitalizovaný dotykový ovládací panel dvojzónovej automatickej klimatizácie. K intuitívnemu ovládaniu prispieva sériový multifunkčný volant s novým dizajnom.

Výplne dverí teraz štandardne obsahujú textilné plochy. Pri líniách vybavenia „Style“ a „R-Line“ sú lakťové opierky na dverách potiahnuté koženkou a majú – rovnako ako opierky hlavy – dizajnové prešívanie. Línia vybavenia „Style“ teraz zahŕňa aj komfortné predné sedadlá, ktorých stredné časti sú potiahnuté mikrovláknom ArtVelours. Pri línii „R-Line“ si zákazník môže za príplatok objednať aj špičkové športové sedadlá potiahnuté kožou „Nappa“, ktoré boli doteraz vyhradené exkluzívne pre T-Roc R.

Modifikovaný vonkajší dizajn ešte viac zvýrazňuje nezameniteľný vzhľad kompaktného crossovera. K sériovému vybaveniu patria LED svetlomety a tmavo tónované zadné skupinové svetlá. Za príplatok si zákazníci teraz môžu objednať adaptívne svetlomety IQ.Light LED-Matrix s osvetlenou lištou na maske chladiča a zadné svetlá s novou grafickou štruktúrou a dynamickými smerovými svetlami. Možnosti individualizácie rozširuje päť nových lakov karosérie a disky kolies z ľahkej zliatiny s novým dizajnom formátu 17 až 19 palcov. 

Nová úroveň digitalizácie

Modernizovaný T-Roc má sériovo asistenčné systémy Front Assist a Lane Assist. Nové voliteľné systémy „IQ.DRIVE Travel Assist“ a prediktívny adaptívny tempomat ACC umožňujú automatickým ovládaním riadenia, bŕzd a akcelerátora asistovanú jazdu do rýchlosti 210 km/h. Pri tom systémy vďaka informáciám z prednej kamery, signálu GPS a digitálnym mapovým dátam z navigácie zohľadňujú lokálne rýchlostné obmedzenia, začiatok a koniec obce, zákruty, križovatky a kruhové objazdy.

Všetky systémy infotainmentu pre modernizovaný T-Roc sú skonštruované na báze modulárnej stavebnice infotainmentu tretej generácie MIB3. Umožňujú využívanie rozličných online služieb a funkcií. V Európe sú to online služby We Connect Plus (bezplatne na dobu 1 alebo 3 roky). K dispozícii je aj online hlasové ovládanie prirodzenou rečou (vo vybraných jazykoch) a prístup k streamingovým službám. Na želanie sa prostredníctvom Wireless App Connect dajú do systému infotainmentu integrovať funkcie Apple CarPlay™ a  Android Auto™ s bezdrôtovým pripojením smartfónu.

Efektívne motory TSI a TDI, 7-stupňová prevodovka DSG a pohon všetkých kolies 4MOTION na želanie

Portfólio pohonných jednotiek pre modernizovaný T-Roc obsahuje tri benzínové motory TSI a dva naftové motory TDI. Podľa motora je prevodovka buď 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková DSG. Základný benzínový trojvalec 1.0 TSI dosahuje maximálny výkon 81 kW (110 k)1. Štvorvalcové benzínové motory sú na výber ako 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k)2/3 alebo 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 PS)4. Dva naftové štvorvalcové motory 2.0 TDI poskytujú výkon 85 kW (115 k)6 a 110 kW (150 k)7. V kombinácii  s motorom 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k)8 je okrem pohonu predných kolies k dispozícii aj pohon všetkých kolies 4MOTION, ktorý zabezpečuje suverénnu trakciu. Benzínový motor 2.0 s výkonom 140 kW (190 k)4 sa štandardne montuje v kombinácii s pohonom 4MOTION.

Základná verzia a tri predkonfigurované línie vybavenia

Zákazník si môže svoje individuálne preferencie teraz uplatniť ešte jednoduchšie vďaka novej štruktúre ponuky. V Európe sa modernizovaný kompaktný crossover bude predávať okrem základnej verzie „T-Roc“ aj v nanovo konfigurovaných verziách „Life“, „Style“ a „R-Line“. Línia „Style“, orientovaná na dizajn, sa vyznačuje kontrastným lakovaním strechy, dodatočnými chrómovými prvkami, komfortnými prednými sedadlami a ambientným osvetlením v interiéri. Vonkajší dizajn športovo ladenej verzie „R-Line“ sa teraz ešte viac približuje k špičkovému modelu T-Roc R – napríklad zvislými dennými svetlami v prednom nárazníku a obdobne vyhotovenými odrazovými sklami v zadnom nárazníku. Športový charakter sa prejavuje napríklad v špecifickom dizajne nárazníkov a multifunkčnom športovom volante s dotykovými plochami. Okrem toho má modernizovaný T-Roc R-Line športový komplet, zahŕňajúci progresívne riadenie, športový podvozok a voľbu jazdného profilu. Pri líniách vybavenia „Style“ a „R-Line“ je k dispozícii voliteľný komplet „Black Style“. Obsahuje čierne dizajnové prvky na karosérii a v interiéri, ktoré vozidlu dodávajú decentný športový nádych.

Nový T-Roc R: vysoký výkon a všestrannosť

T-Roc R je so svojim benzínovým štvorvalcom 2.0 TSI s výkonom 221 kW (300 k)5 najdynamickejším modelom rodiny kompaktného crossovera. Prispieva k tomu aj štandardný pohon všetkých kolies 4MOTION a športový podvozok. Charakter špičkového športového modelu okrem markantného zvuku športovej výfukovej sústavy s dvoma pármi viditeľných koncoviek zvýrazňujú aj špecifické dizajnové prvky modelov R na karosérii a športový interiér. Nový športový multifunkčný volant s dotykovými plochami obsahuje osobitné tlačidlo R pre zrýchlený prístup k voľbe jazdného profilu.

Nový T-Roc Cabriolet: pôžitok z jazdy, sloboda, radosť zo života

Modernizovaný T-Roc Cabriolet ešte intenzívnejšie signalizuje pôžitok z jazdy, slobodu a radosť zo života. Ako otvorený crossover kombinuje robustnosť SUV s ľahkosťou kabrioletu. T-Roc Cabriolet má elektricky ovládanú trojvrstvovú textilnú strechu, ktorá sa dá otvoriť a zatvoriť za 9 sekúnd. Štvormiestny kabriolet sa bude na Slovensku ponúkať v línii vybavy „Style“, s motorom 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k)10/11a prevodovkou DSG.

Modernizovaný T-Roc a T-Roc Cabriolet sa budú dať v rámci predpredaja objednávať už v priebehu decembra, modernizovaný T-Roc R od začiatku roka 2022. Všetky tri modely sa objavia v showroomoch predajcov na jar budúceho roka.

 

1 T-Roc 1.0 TSI 81 kW (110 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 6,2; mimo mesta 4,6; kombinovaná 5,2; kombinované emisie CO2: 118 g/km.

2 T-Roc 1.5 TSI 110 kW (150 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 6,2; mimo mesta 4,7; kombinovaná 5,2; kombinované emisie CO2: 119 g/km.

3 T-Roc 1.5 TSI 110 kW (150 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 6,7; mimo mesta 4,6; kombinovaná 5,4; kombinované emisie CO2: 123 g/km.

4 T-Roc 2.0 TSI 4MOTION 140 kW (190 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 7,5; mimo mesta 5,7; kombinovaná 6,3; kombinované emisie CO2: 145 g/km.

5 T-Roc R 2.0 TSI 4MOTION 221 kW (300 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 9,3; mimo mesta 6,9; kombinovaná 7,8; kombinované emisie CO2: 179 g/km.

6 T-Roc 2.0 TDI 85 kW (115 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 5,6; mimo mesta 3,5; kombinovaná 4,3; kombinované emisie CO2: 113 g/km.

7 T-Roc 2.0 TDI 110 kW (150 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 4,9; mimo mesta 3,8; kombinovaná 4,2; kombinované emisie CO2: 110 g/km.

8 T-Roc 2.0 TDI 4MOTION 110 kW (150 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 5,5; mimo mesta 4,2; kombinovaná 4,6; kombinované emisie CO2: 122 g/km.

9 T-Roc Cabriolet 1.0 TSI 81 kW (110 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 6,5; mimo mesta 4,8; kombinovaná 5,4; kombinované emisie CO2: 124 g/km.

10 T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 110 kW (150 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 6,4; mimo mesta 5,1; kombinovaná 5,6; kombinované emisie CO2: 128 g/km.

11 T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 110 kW (150 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 7,1; mimo mesta 4,9; kombinovaná 5,7; kombinované emisie CO2: 130 g/km.

 

Volkswagen

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať