SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Otvára sa 4. grantové kolo na podporu digitálnej žurnalistiky. Šancu majú opäť aj slovenské médiá.

Tlačové správy
0

DNI Inovačný fond otvára 4. grantové kolo, v ktorom sa môžu médiá z celej Európy, vrátane slovenských uchádzať o podporu na ich inovatívne projekty v oblasti digitálnej žurnalistiky či rozvoja nových obchodných modelov. Fond od svojho spustenia podporil už 359 projektov z 29 európskych krajín sumou 73,5 milióna eur. Aj Slovensko má už vo svojich radoch úspešných uchádzačov – finančnú podporu sa už podarilo získať dvom slovenským vydavateľom. Denník SME (Petit Press) spustil projekt Sluby.sk, ktorý sleduje (ne)plnenie sľubov politikov a verejných činiteľov. Vydavateľstvo N Press a Denník N zverejnili prvé nástroje pre vydavateľov na platforme REMP, ktoré majú vydavateľom pomôcť lepšie pochopiť a monetizovať ich publikum.  

Štvrté grantové kolo bude otvorené až do 12. októbra 2017.
Výhercovia budú známi už koncom tohto roka!

V čom bude 4. grantové kolo odlišné
Odlišnosti oproti predchádzajúcim kolám sa týkajú najmä stredných a veľkých projektov. Vzhľadom na ohlasy priamo od vydavateľských domov ako aj jednotlivcov, najväčšou výzvou, ktorej čelí celé mediálne odvetvie, je oblasť monetizácie. V rámci 4. grantového kola bude preto monetizácia povinnou požiadavkou pre stredné a veľké projekty. Každá žiadosť bude musieť zahŕňať konkrétne plány, akým spôsobom bude možné projekt speňažiť, vrátane jasných indikátorov ekonomickej hodnoty projektu pre biznis. Aplikácie typu prototyp nebudú podliehať týmto požiadavkám, pri prototypoch bude rozhodovať ich inovatívnosť.

Možnosť pýtať sa!
Pokiaľ sa chcete dozvedieť viac či máte otázky, práve pre vás je určené online stretnutie s tímom DNI, ktoré sa uskutoční v utorok 26. septembra o 15:00 hod. Pripojiť sa bude možné prostredníctvom hangoutu. Viac informácií na https://digitalnewsinitiative.com/dni-fund/live-hangout/. Tím DNI sa s vami podelí o skúsenosti z prvých troch grantových kôl a vysvetlia tiež zmeny týkajúce sa štvrtého kola.

Spôsoby financovania projektov sú rozdelené do troch kategórií:

  • Prototypy: sú určené organizáciám a jednotlivcom, ktorí spĺňajú podmienky a žiadajú o grant do výšky 50 tisíc eur. Projekty tohto typu sa len začínajú rozvíjať, nie sú zatiaľ dokonale naplánované ani otestované. Google v tomto prípade pokrýva 100% nákladov na projekt.
  • Stredne veľké projekty: sú určené organizáciám, ktoré spĺňajú podmienky a žiadajú o grant do výšky 300 tisíc eur. Google v tomto prípade financuje 70% nákladov na projekt. Prihlášky projektov už musia obsahovať jasne definovaný plán, ako bude projekt speňažený.
  • Veľké projekty: sú určené organizáciám, ktoré spĺňajú podmienky a žiadajú o grant nad 300 tisíc eur. Google v tomto prípade financuje 70% nákladov na projekt až do výšky 1 milióna eur. Prihlášky projektov už musia obsahovať jasne definovaný plán, ako bude projekt speňažený.

Pozn. 1: Prihlášky projektov sa vypĺňajú v angličtine.
Pozn. 2: Veľkým projektom, ktoré zahŕňajú formu spolupráce (medzinárodnej, odvetvovej, či medzi viacerými organizáciami) alebo ktoré zásadne ovplyvnia spravodajský ekosystém, môže byť udelená výnimka a tým aj dotácia nad úrovňou 1 milióna eur.

Výber projektov
Prvotný výber projektov má na starosti projektový tím, ktorý sa skladá zo skúsených odborníkov z oblasti médií a tiež predstaviteľov Google. Tí posudzujú, či prihlásený projekt spĺňa stanovené kritériá, prihliadajú tiež na jeho inovatívnosť a dosah. Projektový tím dáva odporúčania ohľadom menších (prototypov) a stredne veľkých projektov Rade DNI Inovačného fondu, ktorá dohliada na výberový proces. Samotná Rada DNI Inovačného fondu prostredníctvom hlasovania rozhoduje o veľkých projektoch.

O iniciatíve Digital News Initiative
Iniciatíva Digital News Initiative (DNI) začala partnerstvom Googlu len s niekoľkými európskymi vydavateľstvami. Dnes ju tvorí ekosystém vyše 180 organizácií a spoločne podporujú kvalitnú online žurnalistiku prostredníctvom nových technológií a inovácií, vrátane open-source projektu AMP (Accelerated Mobile Pages) pre rýchlejšie načítanie článkov zo spravodajských serverov na smartfóny a tablety alebo aj YouTube Player pre vydavateľov, ktorý sa využíva na spravodajských portáloch v Európe.

V rámci DNI Inovačného fondu, ktorý  je jedným zo základných pilierov iniciatívy DNI, je na podporu inovatívnej online žurnalistiky celkovo vyčlenených 150 miliónov eur. Výška finančných prostriedkov na projekty tak predstavuje ešte viac ako polovicu.

Google sa touto cestou snaží podporiť nové nápady. Prostredníctvom DNI Inovačného fondu chce motivovať vydavateľstvá k hľadaniu nových spôsobov, ako napredovať a dať ich myšlienkam skutočnú tvár. Projekty môžu byť zamerané na podporu rozvoja nových biznis modelov, inovatívnym spôsobom pristupovať k digitálnej žurnalistike, prípadne meniť spôsob, akým používatelia konzumujú správy. Google v rámci tejto iniciatívy podporuje spoluprácu medzi regiónmi, či medzi jednotlivými odvetviami.

Viac informácií o DNI Inovačnom fonde získate na https://www.digitalnewsinitiative.com/fund/.

Dôležitým zdrojom informácií o tom, ako funguje DNI Inovačný fond, je aj sekcia „Často kladené otázky“, ktorá je dostupná na https://www.digitalnewsinitiative.com/fund/faqs.html.

Grayling

Všetky autorove články
DNI Inovačný fond

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať