SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Polovica Slovákov si v e-shopoch vyberá cez mobily, trend ťahajú mladí

Tlačové správy
0

Najmä mladá generácia sa podpisuje na tom, že takmer polovica návštev e-shopov je dnes z mobilných zariadení. Posun však vidno aj v prístupe e-shopov, naučili sa reagovať na meniaci sa trh a prinášajú inovované weby alebo aplikácie.

Takmer polovica slovenských zákazníkov e-shopov si dnes tovar v obchodoch vyberá cez mobily. Podiel mobilných návštev internetových obchodov totiž aktuálne medziročne narástol až na 48 % a stále rastie. „Na tomto vývoji sa podpisuje najmä mladá generácia, ktorá už vyrastá s mobilmi v ruke. Pre nich je bežné, že sú na smartfónoch prakticky non-stop, a preto je pre nich aj prirodzené nakupovať online,“ vysvetľuje Martin Mussil z Heureky, ktorý má na starosti rozvoj mobilných aplikácii. Medzi výhody mobilných nákupov patria ešte väčší komfort, rýchlosť a prehľadnosť. „Nákupy cez mobilné zariadenia sú bezpečné, aj preto sa už zákazníci naučili využívať všetky výhody – uloženú platobnú kartu či obľúbené produkty. Takto jednoducho cez mobil dvomi kliknutiami nakúpia aj tovar nižšej hodnoty pravidelne,“ vysvetlil Mussil.

Slováci sú pritom progresívnejší ako Česi, kde podiel návštev dosahuje vyše 40 %, no podiel mobilných návštev u našich susedov takisto rastie. V oboch krajinách sa na raste zákazníkov pristupujúcich do e-shopov cez mobily podpisujú smartfóny. Návštevnosť e-shopov z tabletov medziročne stagnuje. “Tablety sú skvelé pri konzumácii zábavného obsahu a multimédií, ale nerátame s tým, že by sa mohli stať hlavným predajným kanálom pre e-shopy. Výrobcovia mobilných telefónov to vedia už dávno, preto každoročne uvádzajú na trh stovky nových modelov smartfónov,“ tvrdí Mussil.

Top vyhľadávané produkty sa pritom nelíšia na jednotlivých zariadeniach. „Aj tu vidno, že nákupy cez mobily si zákazníci osvojili. Užívatelia totiž kopírujú rovnaké trendy – klasikou sú mobilné telefóny, elektronika a aktuálne sezónne tovary. Tento rok boli aj na mobiloch jasným hitom fidget spinner a nafukovací ružový plameniak,“ vysvetľuje Martin Mussil.

Už aj e-shopy sa naučili, že mať len webovú stránku nestačí. Na rastúci počet návštevníkov aj samotných nákupov reagujú responzívnym alebo mobilným webom, či dokonca vlastnou aplikáciou. „Len pred pár rokmi bol takýto prístup krokom vpred pred konkurenciou, no dnes je to už nevyhnutnosť. Väčšie e-shopy udávajú tempo a prinášajú neustále inovácie, tie menšie sa snažia držať krok. Dnes má už web či aplikáciu vhodné pre mobily viac než tretina e-shopov, no už teraz vidíme, že budúci rok ich bude ešte viac,“ dodáva Mussil.

PRime time

Všetky autorove články
heureka

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať