SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Poznáme víťaza hackathonu: Kto pomôže chatbotovi od Tatra banky rozprávať?

Tlačové správy
0

V rámci podujatia Fin.techsummit, ktoré sa konalo v Bratislave, vyhlásila Tatra banka hackathon. Slovenskí IT špecialisti tak mali šancu vytvoriť návrh užívateľsky prívetivého rozhrania web-based aplikácie, ktorá bude slúžiť zamestnancom banky na učenie a zdokonaľovanie chatbota. Víťazom podujatia sa stal tím MAGIC z Košíc.

Tatra banka, ako najinovatívnejšia banka na Slovensku, rozbieha projekt chatbot, ktorý má za cieľ zjednodušiť a urýchliť komunikáciu klienta s bankou pri získavaní základných bankových informácií. Cieľom hackathonu bolo vytvoriť  kreatívne a realizovateľné riešenia, ktoré budú hravou formou motivovať zamestnancov banky k tomu, aby ochotne pomáhali učiť chatbota rozprávať, zdokonaľovali jeho reakcie a odpovede.


Predstaviteľ víťazného tímu MAGIC, Miroslav Košík

„Som hrdý, že cez spoluprácu s fintechmi a inovačnými nadšencami Tatra banka podporuje rozvoj Slovenska a potvrdzuje, že aj u nás doma môžu vznikať nápady a projekty, ktorými sa inšpirujú v zahraničí. Ako krajina dokážeme byť atraktívnym a vyhľadávaným partnerom tak v regióne strednej a východnej Európy, ako aj v oveľa širšom medzinárodnom priestore. Riešenia, ktoré títo mladí ľudia dokázali navrhnúť v priebehu 24 hodín, boli kreatívne a veľmi dobre použiteľné. Bol som veľmi príjemne prekvapený energiou, ktorú som zažil medzi mladými ľuďmi, ktorí sa zúčastnili podujatia. Určite chceme v podobných aktivitách pokračovať aj v budúcnosti. Víťaznému tímu gratulujem a teším sa na našu spoločnú spoluprácu,“ uviedol Martin Kubík, člen predstavenstva Tatra banky.

Všetky posudzované oblasti najlepšie naplnilo riešenie od tímu MAGIC z Košíc, ktorý na hackathone zastupoval Miroslav Košík. Prezentované riešenie je kreatívne, vizuálne atraktívne a má najsilnejšie gamifikačné a motivačné prvky pre zamestnancov.
„Bol to pre nás prvý hackathon zameraný na dizajn UX a UI aplikácie s využitím gamifikačného modelu. Preto namiesto toho, aby sme sa sústredili na implementačné špecifiká, primárne sme sa zamerali na pokrytie celého životného cyklu užívateľa vo web-based aplikácii a dizajn gamifikovanej funkcionality okolo neho. Sme radi, že náš prístup so zameraním na užívateľa sa vyplatil,“ povedal Miroslav Košík z tímu MAGIC.

Odmenou pre víťaza bol finančný príspevok 5 000 eur a možnosť pokračovať v spolupráci s Tatra bankou na ďalšom rozvoji svojho projektu.

Predložené riešenie posudzovala odborná porota v nasledovnom zložení:

Martin Kubík – CIO, Tatra banka, a. s

Šimon Šicko – spoluzakladateľ a generálny riaditeľ, PIXEL FEDERATION, s.r.o.

Ľubomír Karlík – AI Transformation Team, Raiffeisen Bank International AG

Vladimír Baláž – IT projektový manažér, Tatra banka, a. s

Michal Blažej – spoluzakladateľ a partner, Lighting Beetle s.r.o

Riešenia boli hodnotené v štyroch oblastiach podľa nasledovných kritérií:

  • Biznis logika a idea: hodnotila sa samotná myšlienka, jej originalita a taktiež jej logické zapracovanie myšlienky do aplikácie. Váha tohto kritéria: 30 %
  • Design (UI / UX): hodnotila sa použiteľnosť aplikácie pre koncového používateľa a jednoduchosť prevedenia myšlienky. Váha tohto kritéria: 30 %
  • Gamifikácia: hodnotila sa technika zvyšovania záujmu používania aplikácie prostredníctvom herných princípov. Váha tohto kritéria: 20 %
  • Realizovateľnosť: hodnotila sa doba realizácie, ktorá by mala byť rádovo do 3 mesiacov. Váha tohto kritéria: 20 %
Zobrazit Galériu

Tatra Banka

Všetky autorove články
Hackathon Tatra banka chatbot

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať