Prieskum: Len štvrtina spotrebiteľov sa chce po odznení pandémie vrátiť do starých koľají
• Koronavirové kríza výrazne ovplyvnila dochádzanie spotrebiteľov za prácou a vzdelávaním. 80% spotrebiteľov verí, že sa vráti k svojmu obvyklému dochádzanie. Avšak len 25% opýtaných túži sa do starých koľají vrátiť.
• 3 z 5 spotrebiteľov sa intenzívne zaujímajú o chytré funkcie, ktoré odosielajú výstrahy v prípade, že vodič nedáva pozor a hrozí mu nebezpečenstvo. Spotrebiteľa najviac zaujímajú funkcie zvyšujúce ich bezpečnosť.
• Z celkom 16 skúmaných miest sa Sao Paulo, Dillí, Los Angeles, Londýn a New York ukázali ako mestá s najvyššou dopravnou záťažou.
• Spotrebitelia očakávajú pokles dochádzanie osobnými autami zo súčasných 55% na 32% v horizonte 5 až 10 rokov, pričom približne 13% spotrebiteľov by rado využívalo autonómne robotická taxi alebo minibusy.
Ľudia, ktorí dochádzajú za prácou alebo vzdelanie, sú technologicky zdatní a očakávajú minimálne to isté od svojich zariadení, mobilného pripojenia a vozidiel na svojich cestách. Najnovšia ConsumerLab správa od spoločnosti Ericsson sa zameriava na poznatky a pripomienky spotrebiteľov cestujúcich za zamestnaním či školou zo svojho bydliska do iného mesta.
Štúdia "Vylepšenia každodenného dochádzania" zo série ConsumerLab od spoločnosti Ericsson sa zaoberá správaním spotrebiteľov pred, počas a po skončení Koronavirové pandémie. 80% respondentov uviedlo, že sa pravdepodobne vráti k svojmu obvyklému režimu dochádzanie. Avšak iba jeden zo štyroch respondentov sa k dochádzanie vrátiť chce.
Vďaka povedomie o tom, čo si spotrebitelia cenia pri každodennom cestovaní za prácou, možno pozitívne zmeniť a prispôsobiť skúsenosti s dochádzaním do budúcnosti - najmä v oblasti technológie a konektivity.
Medzi skúmané témy patrila napríklad aj bezpečnosť a asistenčné systémy pre vodiča. Štúdia testovala celkom 16 konceptov mobility, pričom 58% respondentov sa zaujímalo predovšetkým o funkcie, ktoré vysielajú výstrahy, keď vodič nevenuje plnú pozornosť riadeniu, čo môže viesť k nadchádzajúcemu nebezpečenstvo.
Spoľahlivé kontinuálne pripojenie zabudované vo vozidlách zahŕňa silnejší pripojenie k internetu pre všetkých cestujúcich v porovnaní s bežným mobilným pripojením k internetu. O túto tému sa zaujímala zhruba polovica respondentov, pričom niektorí z opýtaných by uvítali návrhy na zmenu trasy, aby sa vyhli prípadnej strate signálu.
Táto štúdia reprezentuje názory 130 miliónov užívateľov chytrých telefónov v 16 svetových mestách. Okrem rozhovorov so spotrebiteľmi, prebehli počas marca a apríla 2020 tiež rozhovory s odborníkmi a vedúcimi pracovníkmi telekomunikačných operátorov, poskytovateľov služieb v oblasti mobility a výrobcov vozidel. Cílem bylo získat za účelem širší perspektivu o budoucnosti mobility spotřebitelů v oblasti průmyslového trhu.
Spotřebitele nejvíce zajímají funkce zvyšující jejich bezpečnost. (zdroj: Ericsson)