Projekt Hacknime.to zažil svoje finále a posledný MIRRI SR hackathon tak pozná víťazov
Rozdelila sa finančná odmena vo výške 6 000 eur a až dva tímy študentov stredných škôl získali cenu poroty. Hackathon s názvom “Výberové konania Smart” sa konal počas uplynulého víkendu, 10. a 11. októbra, v priestoroch Unicorner spoločnosti Accace v Bratislave. Bonusové a posledné podujatie v rámci projektu Hacknime.to financoval Plán obnovy a odolnosti SR a zorganizovalo Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, ktoré zároveň navrhlo tému podujatia. Úlohou zúčastnených tímov bolo navrhnúť webovú aplikáciu, ktorá zdigitalizuje písomnú aj ústnu časť testovania vo výberovom konaní s rešpektovaním podmienok definovaných zákonom.
Na v poradí devätnástom hackathone sa v stanovenom termíne podarilo riešenia odovzdať spolu desiatim tímom. “Tento hackathon bol iný a to najmä kvôli zvolenej výzve. Téma výberových konaní vo verejnej správe je extrémne náročná. Na ministerstve ju poznáme veľmi dôverne a som rád, že ste aj vy všetci, čo tu sedíte, mohli nazrieť bližšie do procesov, ktoré s tým súvisia,” vyjadril sa k výzve hackathonu Juraj Hošták, generálny riaditeľ sekcie inovácií a strategického rozvoja, MIRRI SR. “Pre mňa je neuveriteľné, že niekto dokáže za 36 hodín vytvoriť takto kvalitné riešenie,” doplnila generálna riaditeľka Osobného úradu MIRRI SR, Gabriela Krajčovičová.
Porota, ktorú tvorili produktový manažér MIRRI SR Vladimír Raučina, riaditeľ odboru správy a prevádzky IT MIRRI SR Matej Petráš, riaditeľka odboru výberu a rozvoja ľudských zdrojov MIRRI SR Lucia Kandráčová, UX expert zo spoločnosti jabono s.r.o. Tomáš Ludwig a zakladateľ projektu Potom.sk Martin Nemeček, vybrala 3 víťazov a navyše udelila aj dve ceny poroty. “Ako povedal Peter Remiš, v každom prípade je víťazom ministerstvo. Videli sme 10 tímov, 10 použiteľných riešení. Z niektorých inovácií, ktoré tu boli navrhnuté aj nad rámec pôvodného zadania, sme naozaj prekvapení. Tímy nám ukázali, že sa dá aj to, o čom sme tvrdili, že nie je možné,” zhodnotil hackathon pred samotným odovzdaním výhier V. Raučina.
Víťazné riešenie hackathonu navrhol tím s názvom Origami a získal odmenu 3 000 eur
Tím Origami tvorili Adam Jankech, Jakub Janura, Ján Tančibok a Tomáš Jankech. Ich riešenie s názvom “e-výberko” digitalizuje a automatizuje celý proces výberového konania vo verejnej správe. Pridanou hodnotou ich návrhu je zníženie časovej náročnosti pomocou automatického vyhodnocovania testov, zníženie chybovosti a zabezpečenie transparentnosti a jednotného postupu pri výbere zamestnancov. “Náš tím vznikol priamo na hackathone v Banskej Bystrici, kam som prišiel sám. Začalo ma to veľmi baviť a páči sa mi, akí šikovní ľudia sa tu stretávajú. Je mi aj trochu ľúto, že sa dnes takto vidíme poslednýkrát. Verím, že sa nám tento projekt podarí pretaviť do skutočnosti a pomôžeme tak nášmu malebnému digitálnemu Slovensku,” povedal pri preberaní výhry kapitán tímu A. Jankech.

Prve-miesto-Origami
Druhé a tretie miesto získali tímy, ktoré sa hackathonov zúčastňovali pravidelne
Skúsenosti z predošlých podujatí poskytli tímom určitú výhodu a zúročili ich tímy na druhom aj treťom mieste. Druhé miesto a odmena 2 000 eur patria členom tímu Lwíčkovci. Počas trvania projektu Hacknime.to získali taktiež úsmevné prvenstvo v podobe najväčšieho počtu získaných druhých miest, čo na pódiu humorne zhodnotil kapitán tímu Adam Tížik: “Ako sa hovorí, sú tri istoty v živote. Dane, smrť a že Lwíčkovci budú druhí.”

Druhe-miesto-Lwickovci
Tretie miesto a finančnú výhru 1 000 eur získal tím KAVO.WAR. Na hackathone navrhli riešenie výzvy v podobe digitálnej platformy, ktorá kompletne automatizuje výberové konania vo verejnej správe. Hlavnými benefitmi riešenia sú zníženie časovej náročnosti procesov výberového konania pre pracovníkov úradu, zlepšenie zážitku pre kandidátov a zabezpečenie férovosti celého procesu pomocou modernej technológie. “Podľa mňa to nebol najťažší hackathon, čo sa týka komplexnosti zadania. Avšak z pohľadu snahy priniesť do riešenia niečo unikátne a vlastné to bolo náročné,” povedal člen tímu Andrej Kyrychenko pri preberaní výhry.

Tretie-miesto-KAVOWAR
Kvalitu navrhnutých riešení a potenciál mladých talentov dokazuje aj odovzdanie ceny poroty prvýkrát až dvom stredoškolským tímom - NoFlowCharts a The Lord of the Hats. Vivien Márton z tímu NoFlowCharts, ktorý tvorili študenti SPŠE Hálova, zdôraznila, že hackathon bol pre nich skvelou skúsenosťou, kde si mohli otestovať svoje schopnosti zvládať plánovanie a uprednostniť pri riešení úloh to podstatné.
Po hackathonoch nasleduje implementácia
Projekt Hacknime.to tento víkend po takmer 3 rokoch ukončil svoju prvú fázu - organizáciu hackathonov. Jednotlivé nápady však neostávajú zabudnuté v šuflíku. Nasleduje implementačná fáza, v rámci ktorej majú vlastníci tém hackathonov k dispozícii finančné prostriedky do výšky 100 000 eur na vývoj a realizáciu vybraného digitálneho riešenia. Viac o implementovaných projektoch sa postupne dozviete na webe projektu Hacknime.to.
O projekte Hacknime.to
Hacknime.to projekt z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, ktorý vzniká s podporou Campus Innovation Hub. Cieľom je vďaka komunite kreatívnych ľudí s nadšením pre technológie, vytvoriť riešenia v oblasti zjednodušovania procesov verejnej správy a zlepšovania kvality poskytovaných digitálnych služieb. Projekt je financovaný z prostriedkov mechanizmu Plánu obnovy a odolnosti SR.
Zobrazit Galériu