Rekord kola na okruhu Nürburgring Nordschleife: Audi RS 3 je najrýchlejšie v kompaktnej triede

Tlačové správy
0
  • 7:40.748 minúty – nový rekord kola v kompaktnom segmente 
  • Ideálne vyladenie vďaka systému Torque Splitter, pneumatikám semi-slicks, a športovému podvozku RS plus
  • Nové Audi RS 3 Sportback a RS 3 Limuzína sa už dajú objednávať

Časom 7:40.748 minúty nové Audi RS 3 Limuzína  (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,7 – 8,2; kombinované emisie CO2 v g/km: 198 – 188), ktoré riadil továrenský jazdec Frank Stippler, prekonalo doterajší rekord kola pre kompaktnú triedu na okruhu Nürburgring Nordschleife o 4,64 sekundy. K rekordnému času v „zelenom pekle“ prispel najmä systém Torque Splitter umožňujúci úplne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na zadné kolesá. Tento systém je v RS 3 po prvý raz použitý v sériovom automobile Audi. Od dnes sa dá nové Audi RS 3 objednávať.

„Som hrdý na celý tím. Každý tvrdo pracoval pre dnešný deň,“ povedal Marvin Schwätter, technický vedúci projektu Audi RS 3, keď sa rekordný čas objavil na svetelnej tabuli. „Keď sme začali vývoj, nevedeli sme, aký skutočne rýchly bude náš kompaktný športový automobil na okruhu Nürburgring Nordschleife,“ vysvetľuje. „No počas vytrvalostných testov sme zistili, že môžeme dosiahnuť veľmi dobré časy a vytvoriť nový rekord.“

Za ideálnych poveternostných podmienok v pohorí Eifel sa podarilo zajazdiť rekordný čas na okruhu Nürburgring Nordschleife s Audi RS 3, ktoré pilotoval Frank Stippler, testovací a továrenský jazdec Audi Sport. Pred vytvorením rekordu tím Audi iba upravil tlak v pneumatikách semi-slicks Pirelli P Zero „Trofeo R“ podľa podmienok trate. „Nemali sme nekonečne veľa pokusov o tento rekord,“ povedal Frank Stippler. „Preto je vždy potrebné v rozhodujúci deň jemné doladenie – predovšetkým optimálne prispôsobenie tlaku vzduchu v pneumatikách, lebo tento faktor ovplyvňuje funkciu systému Torque Splitter. Náš pokus bol úspešný. Bol to triumfálny deň po všetkých stránkach.“ 

Najlepšia akcelerácia a maximálna rýchlosť v segmente

Na rekorde má svoj podiel legendárny päťvalcový vysoko výkonný motor nového Audi RS 3. V najnovšej generácii kompaktného športového automobilu má motor 2.5 TFSI zvýšenú krútiaci moment oproti predchodcom. Audi RS 3 Sportback (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,3; kombinované emisie CO2 v g/km: 201 – 190) a Audi RS 3 Limuzína (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,7 – 8,2; kombinované emisie CO2 v g/km: 198 – 188) vyšprintujú z pokoja na tempo 100 km/h za 3,8 sekundy.

S kompletom RS Dynamic package a keramickými brzdami tieto modely majú maximálnu rýchlosť 290 km/h. Tým Audi RS 3 dosahuje najlepšie hodnoty akcelerácie a maximálnej rýchlosti v triede.

Torque Splitter pre maximálnu agilitu

Aj počas fázy testov, ktorá zahŕňala dva vytrvalostné testy dlhé 8.000 kilometrov na okruhu Nürburgring Nordschleife, pomáhal Frank Stippler optimalizovať charakteristiky priečnej dynamiky kompaktného športového automobilu. „Všeobecne je nové Audi RS 3 oveľa agilnejšie pri prejazde od stredu do konca zákruty, ako aj pri akcelerácii zo zákruty,“ hovorí továrenský jazdec. „Podľa mňa Torque Splitter predstavuje kvantový skok v oblasti agility jazdy.“

Táto nová technológia umožňuje úplne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na zadné kolesá. Na tento účel má vozidlo na každom hnacom hriadeli zadného kolesa elektronicky ovládanú multilamelovú spojku. Pri športovej jazde Torque Splitter zvyšuje podiel krútiaceho momentu prenášaného na väčšmi dynamicky zaťažené vonkajšie zadné koleso v zákrute. Takto vytvorený rozdiel hnacej sily spôsobuje, že vozidlo lepšie zatáča do zákruty a presnejšie sleduje uhol natočenia predných kolies. Výsledkom je optimálna stabilita a maximálna agilita – predovšetkým pri prejazde zákrut vysokou rýchlosťou.

Režim RS Performance vytvorený špeciálne na jazdu po pretekovom okruhu

Systémom regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select sa dá charakteristika systému Torque Splitter ovplyvňovať voľbou jazdného režimu podľa cestných podmienok a preferencie vodiča. Pri nastavenom novom režime RS Performance systém Torque Splitter umožňuje športovú jazdu so zvlášť výraznou pozdĺžnou dynamikou s malou nedotáčavosťou a pretáčavosťou. Výsledkom je rýchlejšia akcelerácia zo zákrut a tým rýchlejšie časy kôl.

Režim RS Performance využíva špecifické vyladenie motora a prevodovky a je presne prispôsobený pneumatikám semi-slicks, ktoré sa dajú po prvý raz objednať priamo z výroby – čo sú ideálne predpoklady pre rekordné kolo na okruhu Nürburgring.

Okrem toho je na želanie k dispozícii aj športový podvozok RS plus s adaptívnymi tlmičmi pruženia. Pri ňom sa každý tlmič individuálne a permanentne prispôsobuje stavu cesty a jazdnej situácii v rámci režimu nastaveného prostredníctvom Audi drive select. Režim RS Performance obsahuje dve nastavenia pre rozličné trate – jedno je vyladené komfortne pre jazdu po okruhoch s nerovným povrchom ako Nürburgring Nordschleife, pri ktorom adaptívne tlmiče minimalizujú vertikálny pohyb vozidla a zachovávajú vysokú priečnu dynamiku. Druhé vyladenie je športové pre jazdu po okruhu s rovným povrchom ako Hockenheimring. Progresívne riadenie s premenlivým prevodom podľa uhla natočenia volantu má vyladenie špecifické pre model RS a zabezpečuje bezprostrednú spätnú väzbu. So zväčšujúcim sa uhlom natočenia volantu sa prevodový pomer hrebeňového riadenia zmenšuje a riadenie sa stáva bezprostrednejším.

Uvedenie na trh a ceny

Audi RS 3 Sportback a RS 3 Limuzína sa už dajú objednávať v Európe a na trh budú uvedené na jeseň. Základná cena Audi RS 3 Sportback je 60.000 eur, RS 3 Limuzína má základnú cenu 62.000 eur.

 

Zobrazit Galériu

Audi

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať