SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

ŠKODA AUTO preberá celosvetovú zodpovednosť za globálnu platformu MQB-A0 skupiny Volkswagen

Tlačové správy
0
  • Globálna platforma MQB A0 slúži ako základ pre vstupné modely koncernových značiek ŠKODA a Volkswagen
  • Po platforme MQB-A0-IN, ktorú ŠKODA AUTO špeciálne upravila pre indický trh, teraz automobilka po prvýkrát preberá zodpovednosť za globálnu platformu
  • Medzi cieľové trhy patria India, Rusko, Afrika, ASEAN a Latinská Amerika
  • Koncern Volkswagen vsádza na vysoké technické znalosti spoločnosti ŠKODA AUTO v oblasti vývoja

Spoločnosť ŠKODA AUTO prevzala s okamžitou platnosťou zodpovednosť za vývoj už existujúcej globálnej platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen. Na jej základe budú koncernové značky ŠKODA a Volkswagen vyvíjať nové vstupné modely pre regióny s vysokým rastovým potenciálom, ako sú India, Rusko, Afrika a krajiny ASEAN a Latinskej Ameriky. Po platforme MQB-A0-IN, ktorú spoločnosť ŠKODA AUTO špeciálne upravila pre indický trh, teraz česká automobilka prvýkrát preberá zodpovednosť za globálnu platformu. Do realizácie tohto zámeru ŠKODA AUTO vkladá svoju vysokú odbornosť v oblasti vývoja, schopnosť koordinácie komplexných koncernových projektov a skúsenosti zo vstupných segmentov v jednotlivých regiónoch.

Thomas Schäfer, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, hovorí: „Prevzatím zodpovednosti za globálnu platformu MQB-A0 zodpovedá spoločnosť ŠKODA AUTO prvýkrát za celosvetový vývoj platformy. Vkladáme do nej svoju odbornosť v oblasti vývoja, preberáme ešte väčšiu zodpovednosť v koncerne Volkswagen a zároveň upevňujeme pozíciu sídla spoločnosti ŠKODA AUTO ako dôležitej európskej lokality vývoja pre koncern. Som presvedčený, že na základe globálnej platformy MQB-A0 sa nám podarí získať veľa nových zákazníkov a posilníme postavenie koncernu vo vstupných segmentoch."

Ralf Brandstätter, predseda predstavenstva značky Volkswagen, uviedol: „Vďaka našej rozsiahlej stratégii platforiem dosiahneme úspory z rozsahu, prostredníctvom ktorých budeme môcť zákazníkom po celom svete ponúkať modernú technológiu a vysokú kvalitu za konkurencieschopné náklady. Na základe toho môžu veľkoobjemové značky koncernu, ku ktorým patrí Volkswagen a ŠKODA, zákazníkom rýchlo poskytovať produkty, ktoré sú vo veľkoobjemovom segmente jedinečné. ŠKODA, ako značka s veľkými odbornými skúsenosťami v oblasti vstupnej mobility, je optimálne pripravená na to, aby v rámci koncernu Volkswagen prevzala celosvetovú zodpovednosť za ďalší úspešný vývoj globálnej platformy MQB-A0. Týmto spôsobom vytvoríme synergie, ktoré budú ďalej zvyšovať ziskovosť v rámci skupiny veľkoobjemových značiek."

Johannes Neft, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť Technického vývoja, doplnil: „Tím našich zamestnancov Technického vývoja má hlboké znalosti o vstupných segmentoch, čo teraz zúročujeme pri vývoji globálnej platformy MQB-A0. Je to pre nás skvelé ocenenie a zároveň veľká motivácia, aby sme tento projekt doviedli k úspechu. Na báze tejto platformy vzniknú nové modely, ktoré budú presne prispôsobené rozmanitým potrebám zákazníkov v rôznych regiónoch. "

Globálna platforma MQB-A0 sa bude používať po celom svete a slúžiť ako základ pre nové modely so spaľovacími motormi vo vstupných segmentoch. Pozornosť pritom bude zameraná na Indiu, Latinskú Ameriku, Rusko, Afriku a krajiny Združenia národov juhovýchodnej Ázie (ASEAN). Na týchto trhoch sa vstupným segmentom prikladá zásadný význam, zároveň poskytujú ďalší potenciál rastu.

ŠKODA AUTO: Vysoká odbornosť v oblasti vývoja, dlhoročné skúsenosti vo vstupných segmentoch

Koncern Volkswagen vsádza na vysokú odbornosť spoločnosti ŠKODA AUTO v oblasti vývoja aj na dlhoročné skúsenosti vo vstupných segmentoch, v ktorých je cena dôležitým faktorom. Česká automobilka už v koncerne Volkswagen zodpovedá za Indiu, Rusko a severnú Afriku. Začiatkom júna odštartovala v závode Chakan v indickej Pune sériová výroba modelu ŠKODA KUSHAQ. Ide o prvý sériový model na báze modulárnej platformy MQB-A0-IN, ktorú spoločnosť ŠKODA AUTO špeciálne upravila pre indický trh. Táto platforma sa bude používať aj pre ďalšie modely značiek Volkswagen a ŠKODA. V strednodobom horizonte sa plánuje ponúkať model KUSHAQ tiež v ostatných, rýchlo sa rozvíjajúcich krajinách. Druhý model je už pripravený a bude predstavený ešte tento rok.

Noví vysoko kvalifikovaní zamestnanci

V súvislosti so zodpovednosťou za globálnu platformu MQB-A0 bude česká automobilka potrebovať nových vysoko kvalifikovaných zamestnancov, najmä v oblasti technického vývoja. Niektorí do tohto projektu prejdú z iných pozícií, z väčšej časti však pôjde o novoprijatých pracovníkov.

Prevzatím zodpovednosti za globálnu platformu MQB-A0 vytvára česká automobilka dôležitý predpoklad na to, aby v rámci svojej stratégie "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" smerovala v dlhodobom horizonte na pozíciu najúspešnejšieho európskeho výrobcu automobilov na rastových trhoch, a to v Indii, Rusku a severnej Afrike.

ŠKODA AUTO

  • sa v rámci programu “NEXT LEVEL ŠKODA” zameriava na tri priority: rozšírenie modelového portfólia smerom k vstupným segmentom, pôsobeniu na nových trhoch pre ďalší rast vo veľkoobjemovom segmente a konkrétne pokroky v oblasti ekológie a diverzity.
  • v súčasnosti ponúka zákazníkom 10 modelových radov osobných automobilov: CITIGOe iV, FABIA, RAPID, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ a ENYAQ iV,
  • v roku 2020 dodala zákazníkom celosvetovo viac než jeden milión vozidiel.
  • Je už 30 rokov súčasťou koncernu Volkswagen, jedného z globálne najúspešnejších automobilových výrobcov. ŠKODA AUTO v koncernovom zväzku samostatne vyrába a vyvíja popri vozidlách tiež komponenty ako motory a prevodovky.
  • Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike; vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej tiež na Ukrajine v spolupráci s lokálnom partnerom.
  • Zamestnáva celosvetovo zhruba 42 tisíc pracovníkov a je aktívna na viac než 100 trhoch.

 

 

Zobrazit Galériu

ŠKODA AUTO

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať