SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Solídne výsledky trhu technického spotrebného tovaru na Slovensku

Tlačové správy
0

Trh technického spotrebného tovaru rástol v prvom kvartáli o viac než 4 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Na medziročnom raste sa podieľali – najviac už tradične sektor telekomunikácií (TC) a rovnako aj sektor veľkých a malých domácich spotrebičov (MDA a SDA). K sektoru foto (PH), ktorý medziročne stráca dlhodobo, sa s poklesom pridal aj sektor informačných technológií (IT) a spotrebnej elektroniky (CE).

Spotrebná elektronika

Pozitívny vývoj: Dvojciferný rast tržieb v kategórii reproduktorov pre domáce použitie, vrátane soundbárov.

Negatívny vývoj:  Medziročne klesajú predaje televízorov aj domácich audiosystémov.

Foto trh

Pozitívny vývoj: Dopyt po kompaktoch s výmenným objektívom dynamicky rastie.

Negatívny vývoj: Predaj digitálnych fotoaparátov celkovo ďalej slabnú.

Veľké domáce spotrebiče

Pozitívny vývoj: Aj v roku 2019 pokračuje veľmi pozitívny vývoj trhu veľkých domácich spotrebičov. Najrýchlejšie rastúcimi kategóriami v hodnote predajov sú mrazničky, sušičky a varné dosky.

Negatívny vývoj: Zatiaľ v prvom kvartáli spomalenie rastu predajov cez internet.

Malé domáce spotrebiče

Pozitívny vývoj: Pokračuje solídny celkový rast sektoru. Najväčšiu dynamiku trhu majú fritézy, ústna hygiena a elektrické hrnce a panvice. U väčšiny kategórií rastie priemerná cena, spotrebitelia sú ochotní investovať do drahších produktov.

Negatívny vývoj: V obratových negatívnych číslach sú elektrické kanvice, kuchynské roboty/mixéry a kulmy.

Informačné technológie

Pozitívny vývoj: Pozitívny vývoj segmentu herných a ultratenkých notebookov. Rastúca priemerná cenová hladina celého sektoru

Negatívny vývoj:  Negatívny vývoj stolných a prenosných počítačov. Dvojciferný pokles tabletov.

Telekomunikácie*

Pozitívny vývoj: Rastúca váha prémiových telefónov.

Negatívny vývoj: Negatívny vývoj Smartfónov s veľkosťou displeja 5,5 palcov a menej.

*Založené na dátach za „Open market“.

Gfk

Všetky autorove články
technológie tovar

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať