
Toyota vidí budúcnosť v autách s vodíkovými palivovými článkami. Za pár rokov by mali mať dojazd až 1000 km
Japonská automobilka zdvojnásobuje svoje investície do vývoja vozidiel poháňaných vodíkom a potvrdzuje svoj zámer používať túto technológiu v sériovej výrobe a neskôr ju preniesť aj do autobusov a nákladných áut. Ďalšia generácia Toyoty Mirai s vodíkovými palivovými článkami by mala prísť na trh začiatkom roka 2020. Iní výrobcovia automobilov a analytici priemyslu to považujú prinajmenšom za nerentabilné. Toyota však verí, že jej vozidlá budú cenovo dostupnejšie a čoskoro budú mať podobný úspech ako automobily s hybridným pohonom.
Napokon Toyota má už skúsenosti so zavádzaním nových ekologických technológií. Prvý Prius bol vyrobený v deväťdesiatych rokoch minulého storočia, dlho pred tým, než ostatní výrobcovia vôbec začali uvažovať o vplyvoch na životné prostredie.
„Prejdeme z limitovanej výroby na sériovú, budeme znižovať množstvo drahých materiálov, ako je platina, používaných v komponentoch palivových článkov a urobíme systém kompaktnejším a výkonnejším,“ povedal Jošikazu Tanaka, hlavný inžinier Mirai, v rozhovore pre agentúru Reuters. Ďalšia generácia týchto vozidiel by mala mať dojazd 740 km namiesto súčasných 500 km. A cieľom je zvýšiť ho do roku 2025 na 1000 km.
Spoločnosť vyrába vozidlá poháňané vodíkom od začiatku deväťdesiatych rokov minulého storočia a prvý automobil Mirai sa objavil na trhu v roku 2014. No ich vysoká cena a nedostatok možností na dopĺňanie paliva bránia širšiemu prijatiu.
Doteraz sa na celom svete predalo menej ako 6000 kusov modelu Mirai. Rastúci počet krajín snažiacich sa stiahnuť tradičné spaľovacie motory z ciest by však mohol zvýšiť záujem o vozidlá novej generácie. A práve na to Toyota stavila.
Zdroj: digitaltrends.com.
Zobrazit Galériu