SAMSUNG_022024 Advertisement SAMSUNG_022024 Advertisement SAMSUNG_022024 Advertisement

Zabudnite na SEO a banery. Budúcnosť marketingu na webe bude v čase AI vyzerať úplne inak

Technológie
2

Podľa zakladateľa, investora a dlhoročného priemyselného analytika Jeremiaha Owyanga umelá inteligencia naruší SEO a elektronický obchod a od marketérov a tvorcov bude vyžadovať, aby sa posunuli od optimalizácie tradičných vyhľadávačov k optimalizácii AI. To si vyžaduje vyvíjať nové stratégie už teraz. Reklamný model, ako ho poznáme, núti ľudí navštíviť webovú stránku a pozrieť si ju. V budúcnosti budú reklamné doláre získavať modely umelej inteligencie, keďže inzerenti budú platiť za to, aby sa ich správy zaradili do generovaných odpovedí. Tie budú obsahovať „sponzorované vety“ alebo sa vedľa generovaného obsahu budú zobrazovať reklamy.

Marketéri a tvorcovia musia premýšľať o tom, ako sa reklamný obsah bude objavovať mimo vyhľadávacieho nástroja, v rámci samotnej AI. Nedávno spoločnosť OpenAI spustila svoj webový prehľadávač, ktorý získava informácie z webu v reálnom čase. Čoskoro však prehľadávanie webu nemusí byť dostatočne efektívne, pretože stále viac spotrebiteľov získava informácie priamo v nástrojoch GPT namiesto toho, aby chodili na marketingové alebo spravodajské stránky, hovorí Owyang. Čo to znamená pre podniky, ktoré chcú, aby ich zákazníci našli online? Obchodníci a tvorcovia musia zvážiť, že v skutočnosti potrebujú, aby sa veľké jazykové modely (LLM) školili na ich údajoch.

„Keby som bol novinár, chcel by som, aby mojimi článkami nakŕmili všetky LLM,“ vysvetlil Owyang. „Takže keď ľudia budú hľadať tieto informácie, zobrazím sa ako prvý. Je to rovnaké ako stratégia SEO.“ Od nástupu vyhľadávača Google sa marketéri snažili ovplyvňovať influencerov s cieľom zvýšiť SEO. Teraz je umelá inteligencia ďalším influencerom, ktorého budú musieť marketéri uspokojiť tým, že ho budú zásobovať informáciami. „To znamená, že možno bude treba vytvoriť špeciálne API, ktoré bude možné prispôsobiť základným modelom. A možno zistíme, že najefektívnejším spôsobom, ako ovplyvniť autonómneho agenta, je vytvoriť autonómneho agenta.“

SAMSUNG 042024 Advertisement

Na májovom podujatí Goldman Sachs and SV Angel o umelej inteligencii Bill Gates povedal, že prvá spoločnosť, ktorá vyvinie osobného agenta na narušenie SEO, bude mať „náskok pred konkurenciou“. Podľa Owyanga to bol dôvod, prečo Gates spolu so spoločnosťami Nvidia, Microsoft, Reidom Hoffmanom a Ericom Schmidtom investoval do spoločnosti Inflection AI v rámci júnového kola financovania balík vo výške 1,3 miliardy dolárov. V máji spoločnosť uviedla Pi, čo je skratka pre personal intelligence (osobná inteligencia), ktorá má byť „empatická, užitočná a bezpečná“, čo znamená, že by mala pôsobiť osobnejšie a neformálnejšie ako GPT-4 od OpenAI, Bing od Microsoftu alebo Bard od Googlu.

Generálny riaditeľ spoločnosti Inflection Reid Hoffman sa vyjadril, že chatbot Pi má v porovnaní s ChatGPT osobnejší a emocionálnejší prístup. „IQ nie je jediná vec, na ktorej tu záleží,“ povedal. „Záleží aj na EQ.“   Spoločnosť Inflection takisto oznámila, že vydá nový LLM s názvom Inflection-1, ktorý bude poháňať Pi a údajne prekoná GPT-3.5 od OpenAI. Owyang hovorí, že si predstavuje budúcnosť, v ktorej bude mať každá značka autonómneho agenta, ktorý bude komunikovať s agentmi na strane kupujúceho.

„Môj agent sa bude rozprávať s vaším agentom a vyjednajú, ktoré auto chcem, ktoré oblečenie chcem, v ktorých reštauráciách sa mám najesť, a dokonca vyberú kuchyňu – možno aj menu podľa mojich stravovacích potrieb a rozpočtu,“ vysvetlil. „To je budúcnosť.“ Samozrejme, chatbot ako Pi je ešte ďaleko od takého osobného agenta s umelou inteligenciou, akého si predstavujú Bill Gates a Owyang. No už teraz chatboty s AI ponúkajú odporúčania a podľa Owyanga začína byť jasné, že ak chcú marketéri, inzerenti a tvorcovia uspieť (aspoň tí, ktorí sú závislí od SEO), budú musieť začať uspokojovať priania a potreby agentov AI. Teraz budú marketéri pravdepodobne chcieť dve veci, vysvetlil Owyang. Prvou je vytvoriť API, ktoré bude v reálnom čase dodávať informácie do základných modelov.

Po druhé, marketéri budú chcieť vziať toto podnikové API so všetkými informáciami o produktoch a použiť ho na trénovanie vlastnej značkovej AI, ktorá by komunikovala so spotrebiteľmi a kupujúcimi, či už na webovej stránke, alebo v aplikácii. Owyang uviedol, že na nedávnej konferencii o umelej inteligencii v Las Vegas bolo prítomných 2000 vedúcich predstaviteľov podnikov a vlád. Všetci, ako zdôraznil, veľmi rýchlo postupujú pri skúmaní možností, pokiaľ ide o budovanie vlastných LLM, ktoré by v budúcnosti mohli komunikovať so zákazníkmi a ich agentmi AI.

Zdroj: venturebeat.com.

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

dementatorLacko-aHubinsky reakcia na: Zabudnite na SEO a banery. Budúcnosť marketingu na webe bude v čase AI vyzerať úplne inak

31.8.2023 07:08
dementatorLacko-aHubinsky
Reagovať

RE: dementatorLacko-aHubinsky reakcia na: dementatorLacko-aHubinsky

4.9.2023 23:09
aspon napis, co konkretne ti vadi na clanku. takto posobis iba vyslovene trapne.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať