CANON_leto2024 CANON_leto2024 CANON_leto2024

Až polovica ľudí je ochotných priplatiť si za eko produkty

Tlačové správy
0

V bankách sú však paradoxne cestou, ako ušetriť na poplatkoch aj úrokoch

Slovákom ekológia nie je ľahostajná. Až 85 % našincov sa zaujíma o stav životného prostredia a dve tretiny opýtaných vyhľadávajú výrobky šetrné k prírode. Vyplynulo to z prieskumu 365.bank[1]. Navyše takmer 50 % ľudí deklaruje, že je ochotných si za ekologický výrobok aj priplatiť. Zatiaľ čo v iných sektoroch podnikania mávajú udržateľné produkty a služby spravidla vyššiu cenovku, naopak na tých bankových môžu klienti paradoxne ušetriť na poplatkoch alebo úrokoch.

Znižovanie uhlíkovej stopy už neostáva len v rovine vládnych záväzkov, ale potrebu bojovať proti klimatickej zmene si uvedomujú aj samotní Slováci. Z prieskumu 365.bank vyplynulo, že takmer 90% našincov si myslí, že stav nášho životného prostredia je naozaj veľmi vážny. 64% ľudí sa dokonca bojí klimatickej krízy a má obavy aj o budúcnosť planéty. Dve tretiny Slovákov takisto uviedli, že vyhľadávajú výrobky, ktoré nepoškodzujú životné prostredie a siahajú po udržateľných riešeniach a takmer 50% opýtaných by bolo dokonca ochotných si priplatiť za ekologický produkt.

BIO či udržateľné výrobky nás vo väčšine oblastí podnikania  môžu vyjsť viac peňazí. „Za ekologické produkty a služby v bankách si však spravidla nemusíme priplácať, ale paradoxne vedú k úsporám. Ušetriť možno napríklad tým, že všetko vybavíme cez mobilnú aplikáciu alebo internet banking. Vyhneme sa tak poplatkom, ktoré bývajú naviazané práve na služby súvisiace s fyzickým kontaktom v pobočkách. Sadzby na hypotékach si možno znížiť pokiaľ sa rozhodneme pre energeticky úsporné bývanie. A rovnako lacnejšie si môžeme požičať, ak plánujeme modernizovať domácnosť smerom k vyššej udržateľnosti,“ hovorí Linda Valko Gáliková, head of PR v 365.bank

Fakt, že Slováci sa zaujímajú o eko riešenia dokazuje aj vysoký dopyt po inštalácii obnoviteľných zdrojov energie, snaha o zatepľovanie či využívanie ekologickejších foriem kúrenia, ale aj rastúci záujem o autá s ekologickejšou formou pohonu. Minulý rok sa napríklad o takmer 90 % zvýšil predaj tepelných čerpadiel a v prvom polroku tohto roka sa na Slovensku zaregistrovalo takmer rovnaké množstvo batériových vozidiel, ako za celý minulý rok.

Či už ide o obnovu a vybavenie domov s cieľom energetickej úspory, alebo ekologické formy dopravy, tieto riešenia sú finančne pomerne náročné a pohybujú sa neraz v desiatkach tisícoch eur. Hoci niektoré z nich dotuje aj štát, nemusí to vždy

postačovať a ľudia sa kvôli tomu musia neraz zadlžovať a siahať po úveroch. Banky však v tomto prípade poskytujú zvýhodnené sadzby. „Ak žiadatelia o úver zdokladujú, že z požičaných peňazí budú financovať ekologické inovácie alebo energeticky úsporné riešenia, môžu získať aj o tri percentá nižší úrok v porovnaní s priemernou trhovou sadzbou na  klasických spotrebných úveroch“ vysvetľuje Valko Gáliková.

V zmysle európskej legislatívy môžu získať výhodnejšie financovanie aj firmy, a to na základe skóringového dotazníka. Prostredníctvom nich budú finančné inštitúcie skúmať, aký má žiadateľ o úver postoj k zeleným témam, no aj k sociálnym témam ako diverzia a inklúzia. Firmám budú podľa toho dávať rating a zodpovedným klientom budú  požičiavať za lepších podmienok.

O 365.bank:

Sme banka pre dnešných ľudí. Prinášame bankovníctvo, ktoré je v digitále postavené na princípe „mobile first“. Do pobočiek prinášame nový, neformálny model obsluhy klienta, založený na priateľskom vzťahu. Produkty a služby vytvárame tak, aby boli pre klientov jednoduché a príjemné na používanie. Viac na www.365.bank.

[1] Kvantitatívny omnibusový prieskum pre 365.bank realizovala agentúra 2muse na reprezentatívnej vzorke 949 respondentov

365.bank

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať