Azet oslavuje: už 17 rokov na trhu
Keď bola 17. marca 1997 spustená internetová stránka Zoznamka.sk, málokto by predpovedal, že sa stane základným kameňom budúceho najnavštevovanejšieho portálu na Slovensku. Azet je tu už 17 rokov a začiatky neboli jednoduché. Kým pri spustení fungoval s jedným zamestnancom a zároveň zakladateľom, dnes sa o prevádzku spoločnosti stará cez 300 ľudí a webové stránky prevádzkovateľa Azet navštevuje až 1 000 000 používateľov denne.
Základným kameňom Azetu bola internetová služba Zoznamka.sk, ktorá bola v roku 1999 doplnená o možnosť interaktívnej komunikácie prostredníctvom chatu a tak vznikol Pokec.sk. Aj napriek tomu, že na Slovensku už existovali služby tohto typu, Pokec sa svojou inovatívnosťou a rýchlym vývojom prakticky okamžite presadil a stal sa trhovou jednotkou. V roku 2000 sa Zoznamka.sk a Pokec.sk ako lídri v segmente zoznamovania sa a internetového chatu zjednotili pod jednu značku - Azet.sk.
Azet je dlhodobo internetová jednotka na slovenskom trhu a takmer všetci vedia, že sieť webov Azet.sk tvorí nielen komunitný portál Pokec, ale tiež e-mailová služba Azet s kapacitou až 5GB a približne 50 etablovaných magazínov a služieb. Veľká väčšina z nich dokonca patrí k najnavštevovanejším vo svojom segmente.
V TOP5 najnavštevovanejších portálov na Slovensku sa za mesiac január presadili okrem Azet.sk aj ďalšie dva spravodajské weby - Aktuality.sk a Čas.sk. Na vrchole je už tradične Azet.sk s návštevnosťou až 2 464 000 používateľov. Aktuality.sk, ktoré ponúkajú seriózne spravodajstvo z domova i zo sveta, v tom istom mesiaci navštívilo 1 836 000 unikátnych čitateľov. Čas.sk, oficiálny web najčítanejšieho denníka Nový Čas s vlastným online obsahom, videlo v rovnakom mesiaci 1 816 000 unikátnych návštevníkov, čo je o 30% viac než minulý rok.
Každý mesiac dominuje Azet.sk aj v ďalšom dôležitom rebríčku - návštevnosti zoskupenej podľa prevádzkovateľov. Za mesiac január mal 3 040 000 unikátnych návštevníkov, čo je o takmer pol milióna viac ako číslo najbližšieho konkurenta.
Spoločnosť Azet.sk má za sebou úspešné roky pôsobenia. Len za posledný rok do portfólia Azetu pribudlo niekoľko nových produktov a služieb. Jednou z nich je aj Bistro.sk - služba pre online objednávanie a rozvoz jedál po celom Slovensku za ceny ako v reštauráciách. Mesačne sa prostredníctvom tejto online služby uskutoční viac ako 15-tisíc objednávok z celého Slovenska. Do skupiny Azet.sk pribudol v minulom roku aj inzertný portál - Autovia.sk. Azet tak vlastní až dva weby z TOP 3 inzertných motoristických stránok.
Medzi ďalšie novinky patrí spustenie nového webu - Časpreženy.sk, ktorý sa v krátkej dobe stal absolútnou jednotkou medzi online ženskými magazínmi na Slovensku. Ďalšou jednotkou vo svojom segmente je od februára aj online športový denník - Šport.sk. Medzi významné udalosti za posledné obdobie patrí spustenie mobilných aplikácií pre služby: Pokec.sk, Bistro.sk, Čas.sk, ale aj Bazár.sk, ktorá dokonca získala 2. miesto v súťaži Android Code 2013 o najlepšie slovenské aplikácie v roku 2013.
Za historický úspech Azetu môžeme považovať aj fúziu z roku 2010, kedy sa stal Azet súčasťou jednej z vedúcich mediálnych spoločnosti v strednej a vo východnej Európe Ringier Axel Springer a.s. Azet.sk v krátkom čase do svojho portfólia prevzal a dodnes úspešne prevádzkuje všetky online služby tejto spoločnosti, stále pod vedením generálneho riaditeľa Milana Dubca.