ASUS_122021 ASUS_122021 ASUS_122021

CES 2022: Pre lepšiu kvalitu života a ochranu klímy – Bosch rastie vďaka prepojeným a inteligentným riešeniam

Tlačové správy
0

 Doma, na cestách, v práci, v nemocnici alebo dokonca vo vesmíre: pomocou inteligentných a sieťových riešení zlepšuje Bosch každodenný život ľudí vo všetkých jeho oblastiach. Súčasne spoločnosť otvára nové oblasti podnikania prostredníctvom softvéru, služieb a licencií.

„Neustále našu hlavnú činnosť digitalizujeme, aby sme zvýšili prínos pre zákazníkov. Našim cieľom je premeniť predaj každého digitálneho produktu aj na príjmy založené na službách,“ hovorí Tanja Rückert, riaditeľka pre digitálne technológie skupiny Bosch, na veľtrhu CES v Las Vegas. Na tieto účely sa spoločnosť Bosch zameriava na prepojenie Internetu vecí (IoT) s umelou inteligenciou (AI) – inými slovami na AIoT.

Vzniká cyklus, v ktorom sieťové produkty poskytujú informácie, ktoré sú následne spracované umelou inteligenciou a prechádzajú do aktualizácií softvéru pre produkty. Dôraz je kladený na prínos pre zákazníka. Je stavaný do pozície, v ktorej pomáha s vývojom produktu. Riešenia je možné prispôsobiť presne jeho potrebám. Navyše vývoj ani tvorba pridanej hodnoty predajom výrobkov nekončia. „Kombináciu umelej inteligencie a Internetu vecí považujeme za kľúč k maximálnemu využitiu týchto dvoch technológií, “ vysvetľuje Rückert. „To nám otvára nielen nové obchodné modely. Ponúkame lepšie produkty a riešenia, ktoré prinášajú skutočnú hodnotu jednotlivcom aj spoločnosti.“

Rozšírenie softvérových kompetencií: Bosch už dnes utvára budúcnosť

Bosch na to položil základy už dávno. Od začiatku roku sú všetky triedy elektronických výrobkov prepojiteľné do siete. Len predaj prepojiteľného elektrického náradia, domácich spotrebičov a vykurovacích telies sa počas jedného roka zvýšil o 50% – zo štyroch miliónov v roku 2020 na viac než šesť miliónov kusov v roku 2021. Vďaka Bosch centru pre umelú inteligenciu (BCAI) vybudovala spoločnosť silnú jednotku v oblasti umelej inteligencie, ktorá už pozitívne prispieva k výsledku vo výške približne 300 miliónov eur.

Okrem toho sa v spoločnosti ročne investuje do softvérových kompetencií celkom viac ako štyri miliardy eur, z toho približne tri miliardy v divízii mobility. Na formovanie softvérovo definovanej budúcnosti mobility bude Bosch od polovice roku 2022 tiež spájať vývojové aktivity pre softvér nezávislý od aplikácií do jednej jednotky. V budúcnosti bude spoločnosť pod hlavičkou ETAS GmbH vyvíjať a distribuovať základný softvér pre vozidlá, middleware, cloudové služby a vývojové nástroje, ktoré bude možné využívať naprieč všetkými oblasťami. Bosch tiež veľkou rýchlosťou rozvíja prepojenú a automatizovanú jazdu. Len vďaka asistenčným systémom pre vodičov a súvisiacim senzorovým technológiám dosiahla spoločnosť za posledných päť rokov obrat okolo deväť miliárd eur.

Bosch Tech Compass: Prieskum v piatich krajinách sveta

Bosch Tech Compass – reprezentatívny prieskum uskutočnený v piatich krajinách, ktorý bol prvýkrát predstavený na veľtrhu CES – ukazuje, aké očakávania majú ľudia po celom svete od nových technológií. Podľa neho je veľká väčšina respondentov (72%) presvedčená, že technologický pokrok robí svet lepším a je napríklad kľúčom k boju proti zmene klímy (76%). Štyria z piatich ľudí zároveň vyjadrujú názor, že technológie by sa mali viac zamerať na riešenie hlavných výziev našej doby než na uspokojovanie individuálnych potrieb. „Aj my v spoločnosti Bosch sme presvedčení o širokom prínose technológií,“ hovorí Rückert. „Keď hovoríme o špičkových technológiách, nejde len o posúvanie hraníc možného. Technológie používame ako nástroj na zlepšenie života ľudí, nech už sú kdekoľvek.“

Z vesmíru do pediatrie: Senzorový systém SoundSee od spoločnosti Bosch

Jedným z príkladov výhod, ktoré umelá inteligencia a konektivita prinášajú, je senzorový systém SoundSee. Od konca roka 2019 sa pohybuje vo vesmíre a filtruje neobvyklé zvuky na vesmírnej stanici ISS, analyzuje ich pomocou algoritmov umelej inteligencie a signalizuje, kedy treba vykonať údržbu. Spoločnosť Bosch sa teraz spolu s neziskovou zdravotníckou spoločnosťou Highmark v Pittsburghu usiluje o využitie tejto technológie, ktorá je veľmi šetrná k životnému prostrediu: Prebieha výskum, ako je možné zvukovú umelú inteligenciu využiť ako diagnostický nástroj v detskej medicíne. Spoločnosti Bosch a Highmark konkrétne pracujú na úprave senzorov a algoritmov tak, aby mohli vďaka odposluchu a vyhodnocovaniu dychových vzorcov odhaliť pľúcne ochorenia ako je astma už v ranom veku. „Zlepšovanie zdravia detí pomocou inovatívnych technológií – to je to, čo máme na mysli pod pojmom špičkové technológie,“ hovorí Mike Mansuetti, prezident spoločnosti Bosch v Severnej Amerike. Použitie systému SoundSee v medicíne tiež ilustruje, čo spoločnosť Bosch chápe svojim mottom „Stvorené pre život“.

Prvý plynový senzor od spoločnosti Bosch, prvý na trhu využívajúci umelú inteligenciu, slúži na ochranu ľudí aj prírody. Používa sa v senzore Silvanet Wildfire Sensor spoločnosti Dryad ako takzvaný digitálny nos a pomáha odhaliť lesné požiare už v ich ranom štádiu. Senzory spoločnosti Dryad sú umiestnené na stromoch, kde nepretržite monitorujú miestnu mikroklímu a odhaľujú začínajúce požiare – a bezdrôtovo informujú miestne úrady omnoho skôr, ako to dokáže kamera alebo satelitný systém. To môže chrániť nielen pred ničivými následkami požiarov, ale tiež znížiť globálne emisie uhlíka spôsobené lesnými požiarmi. „Tieto senzory pomôžu zachrániť nespočetné množstvo životov, zabrániť značným škodám na majetku a ušetria tony CO2 pred vstupom do atmosféry – to všetko vďaka umelej inteligencii a konektivite,“ zdôrazňuje Mansuetti.

Hightech #LikeABosch: Nová kampaň inteligentných riešení

Nová kampaň spoločnosti ukazuje, aké riešenia Bosch používa na zlepšenie každodenného života ľudí. Pod názvom „High-Tech #LikeABosch – s mnohými prepojenými, inteligentnými a udržateľnými riešeniami“ nás hlavná hrdinka prevedie svojou každodennou rutinou a využije rad riešení Bosch, od inteligentných okuliarov a prepojeného jazdného bicykla eBike až po digitálnu vstupnú kartu do práce. Jej dospievajúci syn, ktorý na začiatku klipu prehlásil, že maminka je zo starej školy, sa teraz diví.

Bosch

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať