SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Chatbot bojuje s telefónnymi podvodníkmi ich vlastnými zbraňami

Technológie
5

Výskumníci z Macquarie University v Sydney vytvárajú systém chatbota, ktorý má fungovať ako „honeypot“ a lákať podvodníkov na 40-minútové rozhovory, ktoré nemajú žiadny význam. Zámerom je narušiť obchodný model podvodníkov a výrazne im sťažiť zarábanie peňazí. Nápad pochádza od profesora Daliho Kaafara z Macquarie University, ktorý dostal spamový hovor a podvodníka držal na linke 40 minút. Potom začal premýšľať o tom, ako by bolo možné celý proces automatizovať a pomocou spracovania prirodzeného jazyka vyvinúť počítačového chatbota, ktorý by mohol s podvodníkom viesť vierohodnú konverzáciu.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Výsledkom je Apate, chatbot pomenovaný podľa gréckej bohyne podvodu. V podstate využíva technológiu v štýle ChatGPT a spája ju s klonovaním hlasu s cieľom vytvoriť fiktívneho človeka navrhnutého na vedenie dlhých a presvedčivých rozhovorov s podvodníkom. Kaafarov tím trénoval chatbota na prepisoch reálnych podvodných konverzácií vrátane telefonátov, e-mailov a správ na sociálnych sieťach, takže ten dokáže generovať odpovede podobné ľudským.

Cieľom je, aby bol bot dostatočne inteligentný na to, aby podvodníka oklamal a prinútil ho k 40-minútovej konverzácii. V súčasnosti Apate dosahuje priemernú dĺžku iba 5 minút. Kaafar však poznamenáva: „Zistili sme, že chatboty celkom pekne reagujú na niektoré zložité situácie, ktoré sme nečakali, že sa nám podarí vyriešiť, napríklad keď podvodníci žiadajú informácie, na ktoré sme chatboty netrénovali, ale tie sa prispôsobujú a prichádzajú s veľmi vierohodnými odpoveďami.“

K vývoju Apate dochádza aj v čase, keď podvodníci už využívajú technológie umelej inteligencie, ako je klonovanie hlasu a deepfakes, na podporu svojich vlastných schém. Kaafar teda v istom zmysle skúma, či by sa tie isté technológie nedali použiť na boj proti nim. Tím už rokuje o Apate s viacerými poskytovateľmi telekomunikačných služieb.

Zdroj: pcmag.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

5 komentárov

levitra oral jelly for sale reakcia na: Chatbot bojuje s telefónnymi podvodníkmi ich vlastnými zbraňami

10.2.2024 23:02
<a href="http://levitr.autos">acheter levitra par internet</a> SГЁve P, Reiman T, Lai R et al 2007 Class III beta tubulin is a marker of paclitaxel resistance in carcinomas of unknown primary site
Reagovať

buy priligy in thailand reakcia na: Chatbot bojuje s telefónnymi podvodníkmi ich vlastnými zbraňami

10.2.2024 12:02
Even though these procedures have been used successfully for many decades, people often confuse the two and are unaware of the differences between them <a href="http://dapoxetin.cfd">priligy cvs</a> Cresio Alves, Sheila Ferreira Silva Journal of Pediatric Endocrinology Metabolism JPEM 2012, 25 3 4 323 5
Reagovať

Chatbot je len n.... reakcia na: Chatbot bojuje s telefónnymi podvodníkmi ich vlastnými zbraňami

29.6.2023 01:06
Nastroj v niecich rukach. Hadam si niekto nemysli , ze to ma autonomne uvazovanie? Skor je zaujimavejsie pozorovat odputavanie sa od primitivneho dvojpolohoveho stavu polovodica: do 1,3 Volt a nad 1,7Volt. No ovela dolezitejsie pre ludstvo je zzit sa s tymito vylepseniami aspon tak,ako sme pred 3-1 tisic rokmi akceptovali jednotny produkt (aspon prevazujuco),vnimania vyssich entit, je v tom sice stale riadny bordelicek, no tendencia postupu je myslim si v podstate primerana podmienkam a dostatocna.
Reagovať

RE: Chatbot je len n.... reakcia na: Chatbot je len n....

29.6.2023 10:06
Viacstavové polovodiče používal napríklad soviecky počítač Setuň, nemal bity ale mal trity. Bolo to oveľa efektívnejšie.

A pred niekoľkými tisícročiami bolo bežné vnímanie viacerých vyšších entít, teda bolo mnohobožstvo.

Vráť sa na základku čím skôr, aby si si nerobil hanbu.
Reagovať

História reakcia na: Chatbot bojuje s telefónnymi podvodníkmi ich vlastnými zbraňami

28.6.2023 11:06
Neboli na toto už pred desaťročiami v amerike vyvinuté telefónne odpovedátka čo prehrávali vetné častice prekladané frázami "to znie senzačne, viete mi o tom povedať viac"?

Fungovalo to ešte pred centrálnym registrom tel. Čísel čo nechceli byť obťažované predajom po telefóne. Teraz to robia zložitejšie a drahšie. Ale ai je moderné.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať