HONDA_022021 HONDA_022021 HONDA_022021 Advertisement

Dlhodobé sedenie významne zvyšuje riziko úmrtia. Stačí si však 30 minút zacvičiť

0

Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) uviedla, že prekročenie týždenných odporúčaných úrovní fyzickej aktivity by mohlo vyvážiť škody na zdraví spôsobené dlhodobým sedením. Jej odporúčanie bolo uverejnené v špeciálnom vydaní British Journal of Sports Medicine ako súčasť nových globálnych pokynov pre fyzickú aktivitu a sedavé správanie. Nový výskum navyše naznačuje, že zvýšením fyzickej aktivity možno čeliť riziku predčasnej smrti spojenej s dlhým časom sedenia.

Tieto pokyny sú veľmi aktuálne vzhľadom na to, že sa nachádzame uprostred globálnej pandémie, ktorá dlhodobo uväznila ľudí v interiéroch a podporuje sedavé správanie. Do výskumu bolo zapojených viac ako 44 000 ľudí zo štyroch krajín a ako dlhodobé sedenie sa v štúdii chápe 10 alebo viac hodín, čo súvisí s významne zvýšeným rizikom smrti, najmä medzi ľuďmi, ktorí sú neaktívni. 

Vedci tvrdia, že 30 až 40 minút fyzickej aktivity so strednou až silnou intenzitou denne toto riziko významne znižuje. Pokyny WHO odporúčajú 150 – 300 minút týždenného cvičenia strednej intenzity alebo najmenej 75 – 100 minút intenzívneho cvičenia. Zdôrazňujú však, že akékoľvek množstvo fyzickej aktivity je pre zdravie lepšie ako žiadna.

S_03_M Palette Ultra Advertisement

Medzi ďalšie kľúčové odporúčania pre dospelých, a to vrátane ľudí so zdravotným postihnutím, patrí aj vykonávanie činnosti na posilnenie svalov v strednej alebo väčšej intenzite dva alebo viac dní v týždni. Aj ženám počas tehotenstva a po pôrode sa odporúča pravidelne sa venovať cvičeniu zahŕňajúcemu rôzne aeróbne a svalové aktivity.

Zdroj: sciencefocus.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať