SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

EQE: nový pokrokový elektrický biznis sedan

Tlačové správy
0

Stuttgart.  Len niekoľko mesiacov po spustení výroby EQS predstavuje značka Mercedes-EQ ďalší model, ktorý je založený na elektrickej architektúre vyvinutej pre elektrické vozidlá – je ním nová EQE. Športový biznis sedan ponúka všetky podstatné funkcie EQS v o čosi kompaktnejšom formáte. Modelová paleta bude v čase uvedenia na trh zahŕňať najprv dva varianty: EQE 350 (spotreba elektriny podľa WLTP: 19,3 - 15,7 kWh/100 km; emisie CO2: 0 g/km)[1] s výkonom 215 kW, ako aj ďalší model. Vysokovýkonné varianty s výkonom okolo 500 kW sú v štádiu plánovania. Výroba modelu EQE sa spustí v dvoch prevádzkach celosvetovej výrobnej siete divízie Mercedes-Benz Cars: v nemeckom závode Mercedes-Benz v Brémach pre celosvetový trh a v nemecko-čínskom spoločnom podniku BBAC v Pekingu pre lokálny trh.

V porovnaní s luxusným korábom EQS má EQE ešte energickejší vzhľad, o čosi kratší rázvor, kratšie previsy a natiahnutejšie boky – prenáša koncepciu sedanu pre podnikateľov do budúcnosti. Zmyselná čistota sa odzrkadľuje vo veľkoryso modelovaných plochách, menšom množstve škár a plynulých prechodoch (jednoliaty dizajn). Previsy a predná časť sú krátke, zadná časť vytvára dynamický akcent s ostrou odtrhovou hranou. Kolesá, ktoré sú umiestnené v jednej rovine s vonkajším okrajom blatníka, s rozmermi 19 až 21 palcov spolu s výraznými svalnatými plecami dodávajú EQE atletický charakter.

Vonkajšími rozmermi (dĺžka/šírka/výška: 4 946/1 961/1 512 milimetrov) je EQE porovnateľná s modelom CLS. Rovnako ako CLS aj EQE má pevné zadné okno a veko batožinového priestoru. Rozmer interiéru dokonca výrazne prekonáva súčasnú Triedu E (konštrukčný rad 213), napríklad pokiaľ ide o priestor na plecia vpredu (plus 27 mm) alebo dĺžku interiéru (plus 80 mm).

Nekonvenčné stvárnenie interiéru a vysoký komfort ovládania

Pri hyperobrazovke MBUX, ktorá sa dodáva na želanie, tvorí kompletnú prístrojováú dosku jedinečná, výrazná širokouhlá obrazovka. Určuje estetiku celého kokpitu a interiéru. Obrazovky s vysokým rozlíšením pod spoločným krycím sklom zdanlivo plynulo prechádzajú do seba. Grafické stvárnenie jednotlivých obsahov systému MBUX je zladené. Hyperobrazovka MBUX je integrovaná do prístrojovej dosky minimalisticky.

S OLED displejom s uhlopriečkou 12,3 palca pre spolujazdca vzniká vlastná oblasť zobrazovania a ovládania. V Európe si smie spolujazdec prezerať dynamický obsah ako videá, televíziu alebo internet aj počas jazdy. Mercedes-EQ sa pritom spolieha na inteligentnú logiku blokovania, ktorá je založená na kamerovom systéme: keď kamera zistí, že sa vodič pozerá na displej spolujazdca, pri určitých obsahoch sa tento displej automaticky zatmaví.

Pás ventilačných dýz sa tiahne po celej šírke a je zároveň mimoriadne plochý. Tieto extrémne proporcie vytvárajú v kombinácii s hyperobrazovkou MBUX avantgardnú architektúru kokpitu. Krajné dýzy majú dizajn turbín. Vytvárajú hyperanalógový dôraz vďaka kontrastu medzi špičkovou jemnou mechanikou a digitálnym, skleným zobrazovacím svetom.

Najnovšia generácia systému MBUX, ktorá bola prednedávnom predstavená v EQS, je aj na palube EQE. Vďaka učenlivému softvéru sa koncepcia zobrazovania a ovládania úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a predkladá mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve používateľ nemusí prechádzať vedľajšími ponukami ani zadávať hlasové príkazy. Najdôležitejšie aplikácie sú ponúknuté na najvyššej úrovni zobrazenia podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu. Vodič EQE je tak pri obsluhe odbremenený od niektorých krokov.

Efektívny pohon

Najprv bude na trh uvedená verzia EQE 350 s výkonom 215 kW, ako aj ďalší model. Nasledovať budú ďalšie verzie. Všetky vozidlá EQE majú elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS) na zadnej náprave. Verzie s náhonom 4MATIC, ktoré budú uvedené neskôr, sú navyše vybavené aj hnacím ústrojenstvom eATS na prednej náprave. Elektromotory sú synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM). V prípade elektromotorov PSM je rotor motora na striedavý prúd vybavený permanentnými magnetmi a nemusí byť zásobovaný elektrickým prúdom. K výhodám tohto druhu konštrukcie patrí vysoká hustota výkonu, vysoká účinnosť, ako aj vysoká stálosť výkonu. Elektromotor na zadnej náprave je mimoriadne výkonný vďaka šesťfázovému vyhotoveniu: má dve vinutia, každé z vinutí má tri fázy.

Lítium-iónový akumulátor v EQE má desať modulov a využiteľnú kapacitu energie 90 kWh. Vo vlastnej réžii vyvinutý inovatívny softvér na manažovanie akumulátora umožňuje aktualizácie vzduchom (OTA). Manažment energie EQE tak zostane aktuálny počas celého životného cyklu.

V oblasti trvalej udržateľnosti chemického zloženia článkov akumulátora nastal veľký pokrok: optimalizovaný aktívny materiál pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Podiel kobaltu sa tým znižuje na menej ako desať percent. Nepretržitá optimalizácia recyklovateľnosti je súčasťou komplexnej stratégie akumulátorov od značky Mercedes-Benz.

Najdôležitejšie technické údaje[2]

 

 

EQE 350

Pohon

Elektrický stroj

Typ

Synchrónny motor s permanentnými magnetmi

Výkon

kW

215

Krútiaci moment

Nm

530

menovité napätie

Volty

328,5

Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie)

kW

11/22

Čas nabíjania striedavým prúdom, trojfázové nabíjanie (11/22 kW)

h

8,25/4,25

Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom

kW

170

Čas nabíjania z rýchlonabíjacej stanice (jednosmerný prúd)[3]

min

32

Nabíjanie jednosmerným prúdom: max. dojazd po 15 minútach[4] (WLTP)

km

250

Vozidlo

Dĺžka/šírka/výška

mm

4 946/1 961/1 512

Rázvor

mm

3 120

Priemer otáčania (bez riadenia zadnej nápravy/s riadením zadnej nápravy 4,5°/ s riadením zadnej nápravy 10°)

m

12,5/11,6/10,7

Objem batožinového priestoru podľa VDA

L

430

Spotreba a dojazd

Spotreba elektriny (WLTP)

kWh/100 km

19,3-15,7

Emisie CO2 (WLTP)

g/km

0

Dojazd (WLTP)

km

545-660

       

 

Nemenná vysoká výkonnosť a viacnásobné zrýchlenia bez poklesu výkonu sú charakteristickými znakmi filozofie pohonu EQE. Patrí sem prepracovaná koncepcia teplotného manažmentu, ako aj viacero variantov spätného získavania energie prostredníctvom rekuperácie. Počas nej sa nabíja vysokovoltový akumulátor tak, že mechanický otáčavý pohyb sa v deceleračnom režime alebo v režime brzdenia premieňa na elektrickú energiu. Vodič môže zvoliť spomalenie v troch stupňoch (D+, D, D-), ako aj manuále zvoliť funkciu kĺzania pomocou radiacich páčok za volantom. Ďalším stupňom je DAuto.

Asistent ECO ponúka rekuperáciu optimalizovanú podľa situácie – intenzita spomaľovania sa mení tak, aby sa celkovo dosahoval najefektívnejší spôsob jazdenia. Vozidlo bude spomaľovať s čo najvyššou intenzitou rekuperácie aj pred rozpoznanými vozidlami idúcimi vpredu. Toto spomaľovanie prebieha dokonca až do úplného zastavenia, napríklad pred svetelnou križovatkou. Vodič na to teda nemusí použiť brzdový pedál – je to jazdenie čisto s použitím jedného pedála.

Navigácia s Elektrickou inteligenciou na základe množstva faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie a dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia. Patrí sem vizualizácia v infotainmente MBUX, ktorá informuje o tom, či je dostupná kapacita akumulátora dostatočná na návrat do východiskového bodu bez nabíjania.

Vysoký komfort so zreteľom na hlučnosť a vibrácie, zvukové svety ako kontrastný program

Ako sedan s vekom batožinového priestoru má EQE dobré koncepčné predpoklady na vysoký komfort so zreteľom na hlučnosť a vibrácie (NVH – Noise, Vibration, Harshness). K tomu sa pridalo množstvo opatrení. V prípade elektrických hnacích ústrojenstiev (eATS) sú magnety v rotoroch umiestnené tak, aby boli optimalizované so zreteľom na NVH (takzvaný plechový rez). Okrem toho sú ústrojenstvá eATS po celom obvode prekryté špeciálnou penou, ktorá tlmí prenos hluku a vibrácií do vozidla. Veko invertora má sendvičovú konštrukciu. Ústrojenstvá eATS sú prostredníctvom elastomérových ložísk dvojnásobne oddelené od karosérie.

Vysokoúčinné [BV(1] konštrukčné diely zabezpečujú súvislú zvukovú izoláciu od priečnych nosníkov pod čelným sklom až po podlahu batožinového priestoru. Už v holej karosérii sú v mnohých nosníkoch použité akustické penové materiály.

Na želanie sa jazda v EQE napriek tomu stane zvukovým zážitkom: keď je vozidlo vybavené [BV(2] ozvučovacím systémom s priestorovým zvukom Burmester®, má EQE na palube dva zvukové svety „Striebristé vlny“ (Silver Waves) a „Čulý tok“ (Vivid Flux). „Striebristé vlny“ je zmyselný a čistý zvuk. Zvukový svet „Čulý tok“ sa orientuje na nadšencov elektrických vozidiel a je krištálový[BV(3] , syntetický a predsa prívetivý pre človeka. Tieto zvukové svety si možno zapnúť i vypnúť na centrálnom displeji ako funkciu Zvukový zážitok.

Podvozok so vzduchovým pružením a riadenie zadnej nápravy na želanie

Podvozok novej EQE s viacprvkovou nápravou vpredu a nápravou s priestorovým zavesením kolies vzadu je konštrukčne veľmi podobný podvozku novej Triedy S. Na želanie sa EQE dodáva so vzduchovým pružením AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je EQE pocitovo v meste taká obratná ako kompaktné vozidlo. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania sa s riadením zadnej nápravy zmenšil z 12,5 na 10,7 metra.

Pohodlné nabíjanie vo veľkej sieti možností nabíjania

S novou funkciou služby Mercedes me Charge Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge) možno model EQE nabíjať na verejných nabíjacích staniciach kompatibilných s funkciou Pripojiť a nabíjať ešte pohodlnejšie: pripojením nabíjacieho kábla sa automaticky spustí nabíjanie, zákazník sa už nemusí ďalej autentifikovať. Komunikácia medzi vozidlom a nabíjacou stanicou prebieha priamo prostredníctvom nabíjacieho kábla.

Rovnako ako predtým aj teraz zákazníci služby Mercedes me Charge profitujú z integrovanej platobnej funkcie s automatickou platobnou operáciou. Zákazník jednorázovo zadá svoj spôsob platby. Každé nabíjanie sa následne automaticky odráta – a to aj v zahraničí. Jednotlivé nabíjania budú každý mesiac zostavené v prehľadnej faktúre.

Mercedes me Charge je jednou z najväčších nabíjacích sietí na svete: aktuálne má k dispozícii viac ako 530 000 nabíjacích miest s možnosťou nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom v 31 krajinách, z čoho sa viac ako 200 000 nabíjacích miest nachádza v Európe. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz garantuje prostredníctvom vysokohodnotných potvrdení o pôvode, že množstvo energie, ktoré pretečie prostredníctvom služby Mercedes me Charge, natečie do siete z obnoviteľných zdrojov energie.

Vysoká úroveň pasívnej a aktívnej bezpečnosti

Zásady integrálnej bezpečnosti, najmä zásady bezpečnosti pri nehode, platia nezávisle od platformy. Podobne ako všetky ostatné modely značky Mercedes-Benz, aj EQE je preto vybavená pevným bezpečnostným rámom priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými záchytnými systémami s funkciou PRE-SAFE®.

To, že EQE je postavená na čisto elektrickej architektúre, otvorilo nové možnosti stvárnenia aj pokiaľ ide o bezpečnostnú koncepciu. Vďaka tomu bolo možné zvoliť výhodný konštrukčný priestor akumulátora v oblasti pod podlahou vozidla, ktorá je chránená pred nárazom. A vzhľadom na to, že sa na palube nenachádza žiadny veľký blok motora, bolo možné správanie sa pri čelnej zrážke ešte lepšie modelovať. Okrem štandardných nárazových skúšok boli v Technologickom centre pre bezpečnosť vozidla (TFS) verifikované ďaľšie záťažové prípady a vykonané rozsiahle skúšky komponentov.

Najnovšia generácia asistenčných jazdných systémov zahŕňa množstvo funkcií na podporu vodiča. Novinkou je napríklad prídavná výstraha pred mikrospánkom asistenta ATTENTION ASSIST (v kombinácii s hyperobrazovkou MBUX). Tá analyzuje žmurkanie vodiča prostredníctvom kamery v displeji vodiča. Zobrazenie asistenčných systémov na displeji vodiča znázorňuje na celú obrazovku zrozumiteľným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.

Manažment značky na tému EQE

„Po EQS je EQE už druhý model skonštruovaný na našej novej platforme pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy. V tomto rýchlom inovačnom pokroku sa ukazujú výhody stupňovite rozšíriteľnej  architektúry: prostredníctvom novej EQE môžeme rýchlo sprístupniť špičkové riešenia našej elektrickej vlajkovej lode EQS širšiemu okruhu zákazníkov. Flexibilita našej výroby pri EQE zároveň dosahuje svoj vrchol: vo výrobnom závode Brémy, v ktorom sa vyrábajú verzie pre svetový trh, práve prebieha výroba ďalších štyroch modelov.“

Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG a Mercedes-Benz Cars COO

„Rok 2021 je vyslovene dôležitým rokom pre našu elektrickú ofenzívu: s EQA, EQS, EQB a teraz s EQE sme v divízii Mercedes-Benz Cars oslávili hneď štyri svetové premiéry plnoelektrických osobných motorových vozidiel. EQE sa svojím dynamickým jazdným zážitkom a rozsiahlou ponukou prepojených služieb dokonale prispôsobí želaniam modernej generácie zákazníkov. Vytvárame súlad medzi inováciou, emocionálnosťou a trvalou udržateľnosťou: prostredníctvom zeleného nabíjania aktívne prispievame k znižovaniu emisií CO2. K tomu všetkému sa pripája množstvo inteligentných funkcií, ktoré našim zákazníkom uľahčujú každodenné jazdenie. Sem patrí napríklad funkcia Pripojiť a nabíjať – stačí zasunúť zástrčku a EQE sa začne nabíjať bez ďalšej autentifikácie alebo prihlásenia.“

Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedná za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars

„Mercedes-EQE je ďalším elektrickým luxusným sedanom. Typickým dizajnom s jedným oblúkom pekne stvárnenými líniami [BV(4] a siluetou sa vytvára jej veľmi aerodynamický a futuristický vzhľad. To všetko dodáva EQE extravagantný, zábavný a výnimočný charakter a zároveň definuje ďalšiu luxusnú triedu značky Mercedes-EQ.“
Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler

„Značka Mercedes-EQ sleduje ambiciózny a zároveň jasný cieľ: chceme konštruovať trvalo najudržateľnejšie a technicky najpokročilejšie automobily na svete. Tým, že prinášame na cestu zodpovedné inovácie, podporujeme túto premenu. EQE je toho najnovším príkladom – zároveň bude významným prínosom.“

Christoph Starzynski, viceprezident pre architektúry elektrických vozidiel a vedúci Mercedes-EQ

Nová EQE: to najdôležitejšie v skratke

Biznis sedan EQE je po luxusnom korábe EQS druhým modelom, ktorý je založený na elektrickej architektúre vyššej triedy (EVA2). EQE oslávuje svoju svetovú premiéru na autosalóne IAA (september/Mníchov). Postupné globálne uvedenie na trh sa uskutoční v polovici roka 2022. Výroba prebieha v Brémach pre svetový trh a v Pekingu pre čínsky trh.

Avantgarda pre podnikateľov s progresívnym luxusom

EQE má športový účelový dizajn so všetkými typickými prvkami od značky Mercedes-EQ, vedením línií s jedným oblúkom a dizajnom priestoru pre cestujúcich posunutým dopredu. Zmyselná čistota sa odzrkadľuje vo veľkoryso modelovaných plochách, menšom množstve škár a plynulých prechodoch (jednoliaty dizajn). Previsy a predná časť sú krátke, zadná časť vytvára dynamický akcent s ostrou odtrhovou hranou. Kolesá, ktoré sú umiestnené v jednej rovine s vonkajším okrajom blatníka, s rozmermi 19 až 21 palcov spolu s výraznými svalnatými plecami dodávajú EQE atletický charakter.

Dostatok miesta pre cestujúcich

EQE je kompaktnejšia ako EQS a jej rázvor s dĺžkou 3 120 milimetrov je o 90 milimetrov kratší. Vonkajšími rozmermi je porovnateľná s CLS. Rovnako ako CLS, ani EQE nemá zadné výklopné dvere, ale pevné zadné okno a veko batožinového priestoru. Rozmer interiéru dokonca výrazne prekonáva súčasnú Triedu E (konštrukčný rad 213), napríklad pokiaľ ide o priestor na plecia vpredu (plus 27 mm) alebo dĺžku interiéru (plus 80 mm). Poloha sedenia je vyššia/suverénnejšia (plus 65 mm). Objem batožinového priestoru predstavuje 430 litrov. Dizajn interiéru a výbava sa výrazne podobajú EQS, ako súčasť mimoriadnej výbavy sú k dispozícii napríklad hyperobrazovka MBUX, automatické komfortné dvere (vpredu) a riadenie zadnej nápravy. V prípade komfortu so zreteľom na hlučnosť a vibrácie (prenos hluku a vibrácií do vozidla) patrí EQE k tým najlepším v danej triede.

Dojazd až 660 kilometrov[1]

Akumulátor má využiteľnú kapacitu energie približne 90 kWh, dojazd do 660 km[1] podľa skúšobného postupu WLTP je v absolútne vhodný na cestovanie. Modelová paleta bude v čase uvedenia na trh zahŕňať dva varianty: EQE 350 (spotreba elektriny podľa WLTP: 19,3 - 15,7 kWh/100 km; emisie CO2: 0 g/km)[1] s výkonom 215 kW, ako aj ďalší model. Vysokovýkonné varianty s výkonom okolo 500 kW sú v štádiu plánovania.

Navigácia s Elektrickou inteligenciou

Navigácia s Elektrickou inteligenciou na základe množstva faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie a dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia. Patrí sem vizualizácia v infotainmente MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), ktorá informuje o tom, či je dostupná kapacita akumulátora dostatočná na návrat do východiskového bodu bez nabíjania. Pri výpočte trasy sa uprednostňujú manuálne pridané nabíjacie stanice na trase. Navrhnuté nabíjacie stanice je možné vylúčiť. Vypočítajú sa predpokladané náklady na nabíjanie počas jednej zastávky na nabíjanie.

Čistejší vzduch v interiéri

Značka Mercedes-Benz sa systémom ENERGIZING AIR CONTROL plus pri EQE komplexne venuje téme kvality vzduchu. Systém je postavený na pilieroch, ktorými sú filtrácia, senzorika, koncepcia zobrazovania a úprava vzduchu. Filter HEPA (High Efficiency Particulate Air) na veľmi vysokej úrovni filtrácie odfiltruje jemný prach, drobné častice, peľ a ďalšie látky z privádzaného vonkajšieho vzduchu. Vrstva aktívneho uhlia znižuje obsah oxidu siričitého a oxidov dusíka, ako aj zápachov v interiéri. Filter vnútorného priestoru tejto mimoriadnej výbavy[BV(5]  v roku 2021 získal certifikáciu OFI CERT ZG 250-1 v oblasti vírusov a baktérií od Rakúskeho výskumného a skúšobného inštitútu (OFI). Predklimatizovanie umožňuje vyčistenie vzduchu v interiéri ešte pred nastúpením do vozidla. Hodnoty jemného prachu mimo a vnútri vozidla sa navyše zobrazujú v riadku klimatizácie. Pri nízkej kvalite vonkajšieho vzduchu dokáže systém poskytnúť odporúčania na zatvorenie bočných okien alebo posuvnej strechy a automaticky prepne nastavenie na vnútornú cirkuláciu vzduchu.

Ekologický elektrický prúd s Mercedes me Charge sériovo

Výrobca vozidiel Mercedes-Benz garantuje prostredníctvom vysokohodnotných potvrdení o pôvode, že množstvo energie, ktoré pretečie prostredníctvom služby Mercedes me Charge, natečie do siete z obnoviteľných zdrojov energie. So službou Mercedes me Charge môžu zákazníci na celom svete nabíjať svoje vozidlá na viac ako 530 000 verejných nabíjacích miestach, z ktorých viac ako 200 000 nabíjacích miest sa nachádza v Európe. S novou funkciou Mercedes me Charge Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge) možno EQE nabíjať ešte pohodlnejšie na verejných nabíjacích stojanoch kompatibilných s funkciou Pripojiť a nabíjať: po zasunutí nabíjacieho kábla sa nabíjanie spustí automaticky. Od zákazníka sa nevyžaduje žiadna ďalšia autentifikácia.

Hyperobrazovka MBUX na želanie

Absolútnou zaujímavosťou v interiéri je hyperobrazovka MBUX (mimoriadna výbava). Táto veľká, klenutá obrazovka sa vzletne tiahne takmer od jedného stĺpika A k druhému stĺpiku A. Tri obrazovky sú umiestnené pod krycím sklom a vizuálne sa zlievajú. S OLED displejom s uhlopriečkou 12,3 palca pre spolujazdca vzniká vlastná oblasť zobrazovania a ovládania. V Európe si smie spolujazdec prezerať dynamický obsah aj počas jazdy. Mercedes-EQ sa pritom spolieha na inteligentnú logiku blokovania, ktorá je založená na kamerovom systéme: keď kamera zistí, že sa vodič pozerá na displej spolujazdca, pri určitých obsahoch sa tento displej automaticky zatmaví.

MBUX si ponecháva svoj náskok

Vďaka učenlivému softvéru sa MBUX úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a predkladá mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve sú najdôležitejšie aplikácie ponúknuté na najvyššej úrovni zobrazenia podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu.

Emocionálna koncepcia zobrazovania

EQE vizuálne a technikou zobrazovania nasleduje EQS. Dominantné modré farebné stvárnenie s atraktívnym vypracovaním v oranžovej farbe je okamžite rozpoznateľné ako „elektrický svet“. O emocionálny zážitok sa stará režim „Decentný“. Až tri zobrazovacie plochy sa v kombinácii s náladovým osvetlením premieňajú na spoločný farebný svet. Okrem toho je množstvo obsahu v tomto režime obmedzené.

Asistenčné jazdné systémy pomáhajú v mnohých jazdných situáciách

Najnovšia generácia asistenčných jazdných systémov zahŕňa množstvo funkcií na podporu vodiča. Novinkou je napríklad prídavná výstraha pred mikrospánkom asistenta ATTENTION ASSIST (v kombinácii s hyperobrazovkou MBUX). Tá analyzuje žmurkanie vodiča prostredníctvom kamery v displeji vodiča. Zobrazenie asistenčných systémov na displeji vodiča znázorňuje na celú obrazovku zrozumiteľným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.

Zaujímavé čísla, údaje, fakty

V závislosti od výbavy a konfigurácie vozidla je možné dosiahnuť dojazdy až 660 kilometrov[1] podľa WLTP.

Moment, ktorý elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS) posiela na kolesá, sa kontroluje 10 000-krát za minútu a v prípade potreby sa upraví. Vďaka tomu je pri neskoršie uvedených verziách s pohonom 4MATIC možné dosiahnuť oveľa rýchlejšiu reakciu ako pri mechanickom náhone na všetky kolesá.

Na želanie sa EQE dodáva s riadením zadnej nápravy. K dispozícii sú dve verzie s uhlom natočenia kolies až 4,5° alebo až 10°. Priemer otáčania sa s 10-stupňovým riadením zadnej nápravy zmenšil z 12,5 na 10,7 metra.

2 Vinutia s 3 fázami obsahuje elektromotor na zadnej náprave. Vďaka tomuto 6-fázovému vyhotoveniu je tento synchrónny motor s permanentnými  magnetmi (PSM) mimoriadne výkonný.

V prípade technológie DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.

Služba Mercedes me Charge s viac ako 530 000 nabíjacími miestami v 31 krajinách, z toho viac ako 200 000 v Európe, má jednu z najhustejších nabíjacích sietí.

Viacero displejov hyperobrazovky MBUX (mimoriadna výbava) sa plynulo spája do seba, čím vzniká pôsobivý klenutý pás obrazovky so šírkou viac ako 141 centimetrov. Plocha, ktorú cestujúci môžu vnímať, predstavuje 2 432,11 cm².

Veľké krycie sklo hyperobrazovky MBUX sa trojrozmerne ohýba v procese tvarovania pri teplotách približne 650 °C. Tento proces umožňuje neskreslený pohľad na displej v celej šírke vozidla nezávisle od polomeru krycieho skla.

V EQE je zabudovaný lítium-iónový akumulátor s 10 modulmi článkov. V oblasti trvalej udržateľnosti chemického zloženia článkov akumulátora nastal veľký pokrok: optimalizovaný aktívny materiál pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1.

Voliteľný zvuk jazdy EQE je interaktívny a reaguje na tucet rôznych parameterov ako poloha akceleračného pedála, rýchlosť alebo rekuperácia.

No.6 MOOD bittersweet je názov vône, ktorá bola vytvorená špeciálne pre EQE a je založená na aróme tmavej čokolády. Má v názve číslo 6, pretože v roku 1906 sa vozidlami Mercédès Electrique do modelového programu dostali prvé elektrické vozidlá.

Ak sa chce používateľ dostať k najdôležitejším aplikáciám MBUX, nemusí prechádzať žiadnymi úrovňami ponuky. Preto sa používa označenie nulová vrstva.

Zobrazovacia plocha projekčného displeja zodpovedá monitoru s uhlopriečkou 29 palcov.

Filter HEPA (High Efficiency Particulate Air) ako súčasť mimoriadnej výbavy ENERGIZING AIR CONTROL plus [BV(6] na veľmi vysokej úrovni filtrácie vyčistí privádzaný vonkajší vzduch s objemom 9,82 dm³. Odlúči až 99,75 percenta častíc všetkých veľkostí. Na neutralizáciu zápachov sa používa približne 600 gramov aktívneho uhlia. Adsorpčná plocha zodpovedá asi 150 futbalovým ihriskám.

Taktilné potvrdenie pri ovládaní zabezpečuje celkom 12 aktuátorov pod plochami dotykového displeja hyperobrazovky MBUX. Ak sa prst dotkne určitých miest, vyvolá sa citeľná vibrácia krycieho skla.

Ako jedno z prvých vozidiel sa EQE konštruuje aj s použitím ocele od spoločnosti Salzgitter AG, ktorá je recyklovaná až do 100 percent. Znižujú sa tým emisie CO2 vo výrobe valcovanej ocele o viac ako 60 percent.

Povrchová úprava krycieho skla zjednodušuje čistenie hyperobrazovky MBUX. Samotné ohnuté sklo pozostáva z kremičitanu hlinitého, ktorý je mimoriadne odolný proti poškriabaniu.

K technickým údajom MBUX patrí 8 jadier CPU, 24 GB RAM a prenosová rýchlosť pamäte RAM 46,4 GB za sekundu.

Na (rýchlo[BV(7] ) nabíjanie jednosmerným prúdom je súčasťou výbavy rýchlonabíjací systém na nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom nabíjania až 170 kW. V priebehu 15 minút je možné do EQE načerpať až 35,55 kWh – to zodpovedá dojazdu až 250 kilometrov na základe dojazdu podľa skúšobného postupu WLTP[1].

Prostredníctvom nameraných údajov z 1 multifunkčnej kamery a dodatočne aj 1 svetelného snímača sa jas hyperobrazovky MBUX prispôsobuje podmienkam okolia.

V prípade hyperobrazovky MBUX možno zobrazovaciu oblasť spolujazdca individuálne prispôsobiť až siedmimi profilmi.

Systém ovládania hlasom „Hey Mercedes“ podporuje 27 jazykov s technológiou porozumenia prirodzenej reči (NLU).

Na dosiahnutie vysokého komfortu so zreteľom na hlučnosť a vibrácie sú elektrické hnacie ústrojenstvá (eATS) po celom obvode pokryté špeciálnou penovou podložkou, ktorý tlmí prenos hluku a vibrácií do vozidla. Veko invertora so sendvičovou konštrukciou je vyhotovené z 3 kovových a plastových vrstiev.

 

[1]  Údaje o spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od spoločnosti TÜV ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[2] Technické údaje EQE o spotrebe, dojazde, výkone, krútiacom momente, rekuperácii a jazdných výkonoch v tejto publikácii sú predbežné a boli zistené interne podľa aplikovateľnej certifikačnej metódy. Údaje o spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii potvrdené hodnoty od spoločnosti TÜV ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[3] Časy nabíjania zodpovedajú nabitiu z 10 na 80 % stavu nabitia pri použití rýchlonabíjacej stanice s jednosmerným prúdom kategórie K alebo L podľa EN17186 s nabíjacím prúdom 500 A
[4] Na rýchlonabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom 500 ampérov na základe dojazdu podľa WLTP

 

 

www.mercedes-benz.sk

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať