
Firmy nevedia osloviť mladých zamestnancov. Tí ich inzeráty považujú za nudné
Nezamestnanosť má v Českej republike dlhodobo klesajúcu tendenciu. Podľa európskeho štatistického úradu Eurostat, je dokonca s dva a pol percenta najnižšia v rámci celej Európskej únie. Českí zamestnávatelia tak majú veľké problémi s obsadzovaním voľných miest, no napriek tomu v roku 2018 plánujú naberať nové sily vo veľkom. Komunikácia s nastupujúcou generáciou, takzvaných milénialov či generácie Zet, sa však tradičnými metódami míňa s účinkom.
Olga Hyklová z personálnych agentúr AC Jobs a Advantage Consulting odporučila firmám zmenu v prístupe naberania nových zamestnancov a to práve z dôvodu generačnej obmeny. "Pre mileniálov je používanie moderných technológií každodennou rutinou, ich komunikácia prebieha cez sociálne siete. Očakávať, že odpovedia na inzerát visiaci niekde na webe, v znení: "Hľadáme flexibilného kolegu s ochotou učiť sa novým veciam, ktorý sa nebojí výziev," je veľmi naivné. Pre nich sú to len prázdne frázy," spresnila majiteľka personálnych agentúr.
Ako ale početnú skupinu dvadsiatnikov a tridsiatnikov osloviť? "Použiť komunikačné prostriedky, ktoré používajú aj oni," dodala Oľga Hyklová a pokračovala: "Aktuálne najúčinnejšou formou prezentácie sú kariérne videá, ale aj tie majú špecifické pravidlá. Viacminútový monológ usmievajúcich sa a do kamery mávajúcich ľudí, ktorí zdôrazňujú priateľský kolektív a desať rokov práce na jednom mieste, je nonsens. Ako môže byť nezáživný písaný inzerát, tak rovnako nezáživné môžu byť aj video zábery na skupinu ľudí škrobene sediacich v jedálni, vyškierajúcich sa v openspace alebo utužujúcich tímového ducha na bicykli." Ako však Olga Hyklová upozornila, aj pri správnom videu je zároveň nutné vybrať komunikačný kanál. "Umiestniť aj správne natočené video len na vlastné webovky sú vyhodené peniaze. Spot sa musí intenzívne šíriť všetkými cestami," dodala Oľga Hyklová.
S jej tvrdením súhlasí aj Svatopluk Bagara, CEO vývojarského štúdia IQ Hub: "Sme menšia IT firma s veľmi zaujímavými projektami, napriek tomu na naše ponuky hľadajúce kolegov nikto nereagoval. Rozhodli sme sa preto osloviť profesionálov, ktorí dokázali vytvoriť správne zacielené video. Počas jediného týždňa sme mali vyše 50 tisíc prezretí a dokázali sme osloviť 11 tisíc programátorov a vývojárov. Do mesiaca boli traja z nich súčasťou nášho tímu. "
Podľa Hyklovej sa výborne hodia aj skúsenosti s komunikáciou v rámci rodiny: "Už aj deti na prvom stupni sa učia rozpoznať reklamu medzi ostatnými textami. Nikdy nepočuli slovo disketa, písací stroj, čiernobiela televízia a nechápu, ako sme mohli žiť bez internetu a tabletov. Mnohé z dnešných dvadsaťročných považuje pevnú linku za dekoráciu na písací stôl - prispôsobiť sa je jediná cesta, ako nové mozgy pre svoju firmu pochytať," zhrnula Olga Hyklová.
Zobrazit Galériu