Kto vládol reklame na internete minulý rok?
Celkovo pripadá na 15 najväčších webov až 72 percent všetkých nasadených bannerov v roku 2012. Približne 21 percent všetkých nasadených bannerov možno považovať za selfpromo, teda reklamu na vlastné produkty a značky vlastníkov portálov. Táto skutočnosť má vplyv aj na umiestnenie samotných médií v rebríčku TOP 10 zadávateľov.
Rebríček zadávateľov reklamy na internete vedie Lidl. Medzi top 10 zadávateľmi sú aj všetci traja mobilní operátori.
Poradie TOP 15 zadávateľov
Poradie |
Zadávateľ |
1 |
Lidl |
2 |
Slovak Telekom |
3 |
Markíza - Slovakia |
4 |
Kraft Foods Slovakia |
5 |
Telefonica Slovakia |
6 |
Centrum Holdings |
7 |
Fashion days shopping |
8 |
Petit Press |
9 |
Orange Slovensko |
10 |
Tatra banka |
11 |
TV Joj |
12 |
Beiersdorf Slovakia |
13 |
Slovenská sporiteľňa |
14 |
Samsung electronics |
15 |
Perex |
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.
TNS Slovakia monitoruje 8 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 2650 webových stránok, z ktorých reportuje údaje o reklame za 115 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).