SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Kto vládol reklame na internete minulý rok?

Tlačové správy
0
TNS Slovakia monitoruje aktivitu slovenských užívateľov internetu na 2650 slovenských webových stránkach. Z údajov za reportovaných 115 portálov vyplynulo, že sa v roku 2012 objavilo na týchto 115 portáloch viac ako 518 tisíc dispejových reklamných formátov (ďalej len „bannerov"). V priemere denne pripadlo na jeden website 12 bannerov.

Celkovo pripadá na 15 najväčších webov až 72 percent všetkých nasadených bannerov v roku 2012. Približne 21 percent všetkých nasadených bannerov možno považovať za selfpromo, teda reklamu na vlastné produkty a značky vlastníkov portálov. Táto skutočnosť má vplyv aj na umiestnenie samotných médií v rebríčku TOP 10 zadávateľov.

Rebríček zadávateľov reklamy na internete vedie Lidl. Medzi top 10 zadávateľmi sú aj všetci traja mobilní operátori.

Poradie TOP 15 zadávateľov

Poradie

Zadávateľ

1

Lidl

2

Slovak Telekom

3

Markíza - Slovakia

4

Kraft Foods Slovakia

5

Telefonica Slovakia

6

Centrum Holdings

7

Fashion days shopping

8

Petit Press

9

Orange Slovensko

10

Tatra banka

11

TV Joj

12

Beiersdorf Slovakia

13

Slovenská sporiteľňa

14

Samsung electronics

15

Perex

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.

TNS Slovakia monitoruje 8 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 2650 webových stránok, z ktorých reportuje údaje o reklame za 115 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať