
Lenovo informovalo o naplnení cieľov inteligentnej transformácie
Konkrétne sa jednalo o inteligentnú transformáciu firemnej stratégie. Najlepším dôkazom úspešnej stratégie sú samozrejme finančné výsledky. Zisk spoločnosti v druhom štvrťroku narástol o 14 % na úroveň 13,4 miliardy USD. Príjmy pred zdanením dosiahli v druhom štvrťroku úroveň 213 milióna USD, čím poskočili o 89 %. Na partnerskej konferencii v Budapešti boli okrem prezentácie „čísel“ vystavené aj nové a inovované produkty.
Divízia PC a Smart Devices presiahla príjmy viac ako 10 mld. USD a celosvetovo sa tak vrátila na prvé miesto v PC biznise s trhovým podielom 23.7 %. Divízia MBG dosiahla globálne svoj strategický míľnik prahu rentability so značkou Motorola. Data Center Group má trhovo najrýchlejší rast spomedzi top trojice dodávateľov serverov x86.

K ThinkCentre M920x Mini PC dokážete pripojiť až 5 monitorov súčasne a vytvoriť napríklad takúto prezentačnú zostavu
Počas druhého finančného kvartálu (finančný rok 2018/2019) pokračovalo Lenovo vo svojej novej fáze rastu prostredníctvom „Inteligentnej transformácie“ a to vďaka finančnej disciplíne, prevádzkovej excelentnosti, ako aj vďaka rozšíreniu technologických inovácií vo všetkých kľúčových oblastiach. Rozhodujúce kroky v reštrukturalizácii obchodných aktivít a vytvorení lepšej výkonnosti v predchádzajúcich štvrťrokoch so sebou prinášajú jednoznačné výsledky. Všetky kľúčové obchodné divízie spoločnosti Lenovo dosiahli počas štvrťroku výrazný nárast a posilnili si svoje podiely na trhu:
Skupina inteligentných zariadení (The Intelligent Devices Group – IDG) sa posilnila na základe zdieľaných platforiem a zdrojov a dosiahla tak silný medziročný nárast príjmov o 10 % na úroveň 11.84 mld. USD.
Počas štvrťroku Skupina pre osobné počítače a inteligentné zariadenia (the PC and Smart Devices – PCSD), spadajúca pod IDG, dosiahla príjmy 10.2 mld. USD, medziročne ide o nárast 18 %, a po prvýkrát tak prekonala hranicu 10 mld. USD. Lenovo je tak nielen celosvetovým lídrom v predaji počítačov s rekordným podielom na trhu na úrovni 23.7 %, ale spoločnosť dosahuje v danom odvetví najvyššiu 5-percentnú ziskovosť. Výsledky z daného štvrťroku ukazujú silný dvojciferný rast vo vysokorastovom segmente, ktorý zahrňuje Legion gaming, pracovné počítačové stanice ThinkStation a zariadenia Yoga, ThinkPad a IdeaPad – čo podporí budúci rast objemu predaja, príjmov a zisku. Biznis spoločnosti pokračuje vo vízii Inteligentnej transformácie s novospustenými inováciami v oblasti Smart IoT produktov (Lenovo Smart Home Essentials), ktoré budú pokračovaním Lenovo Smart Display, predstavených začiatkom roka.
Skupina pre mobilné zariadenia (The Mobile Business Group – MBG), spadajúca pod IDG, taktiež pokračovala v druhom štvrťroku v zlepšovaní svojej trhovej pozície a zrealizovala svoju stratégiu obratovosti, keď sa sústredila na znižovanie nákladov, zjednodušovanie portfólia produktov a v zameraní sa na kľúčové ziskové trhy. Štvrťročné výsledky dokazujú dosiahnutie hlavného strategického míľnika – spolu s globálnym prahom rentability značky Motorola – čím došlo k zníženiu prevádzkových výdavkov o 175 mil. USD v porovnaní s druhým kvartálom minulého roku. Dodávky zásielok v Severnej Amerike v porovnaní s minuloročným druhým kvartálom výrazne narástli o 53.4 %, pričom región zároveň vykazuje aj zlepšenie marží. Nárast pokračoval aj v Latinskej Amerike, kde je Lenovo dvojkou na trhu. Obchodovanie v Číne značne zvýšilo príjmy, objem predaja, ako aj ziskovosť (84.6%, 279.4% a zisk pred zdanením 25.2 %).
Skupina dátových centier (Data Center Group – DCG) zaznamenala piaty po sebe idúci štvrťročný nárast zisku (zisk pred zdanením medziročne narástol o 9.5 %), pričom dosiahla nárast príjmov na 1.5 mld. USD a o 58 % v porovnaní s rovnakým štvrťrokom minulého roka. Lenovo nie je len spoločnosť, ktorá prináša inovácie podčiarknuté silným rastom Hyperscale segmentu a Softvérovo Definovateľnej Infraštruktúry (SDI) na trh, ale taktiež je spoločnosťou, ktorá inovuje spôsob, akým ich na trh zavádza. Kľúčové globálne strategické partnerstvá, ako s firmou NetApp, ktoré bolo uzatvorené v septembri, výrazne posilnili expanziu spoločnosti Lenovo v oblasti archivácie a správy dát. Segment Hyperscale pokračoval vo svojom trojcifernom medziročnom raste už tretí po sebe idúci štvrťrok. SDI zaznamenala silný nárast príjmov o 150 % a dosiahla tak nárast vyšší ako 100 % v siedmich po sebe idúcich štvrťrokoch. Pod nárast príjmov divízie sa pričinili najmä trojciferný rast výnosov v Severnej Amerike a dvojciferný nárast v Európe, na Blízkom východe a v Afrike, v Číne a Ázijsko-pacifickom regióne. Okrem toho, medziročná ziskovosť narástla vo všetkých geografickým teritóriách.
Zobrazit Galériu