SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Lenovo si v prvom štvrťroku FY 2017/18 udržiava svoj trend

Tlačové správy
0
  • Divízia počítačov a inteligentných zariadení si udržala najvyššiu ziskovosť v odvetví; priemerná jednotková predajná cena PCSD medziročne vzrástla o 7,8 %.
  • V oblasti datacentier Lenovo predstavilo svoje najkomplexnejšie nové produktové portfólio vrátane nových línii ThinkSystem a ThinkAgile; príjmy v porovnaní s predošlým štvrťrokom vzrástli o 14,2 percenta v Európe aj Severnej Amerike.
  • V divízii smartfónov Lenovo uviedlo špičkové nové telefóny, vrátane Z2 Force, ktorý je dostupný u všetkých amerických operátorov; výnosy vzrástli o 2,4 percentuálneho bodu oproti predchádzajúcemu roku; zisk pred zdanením sa zlepšil o 2,2 bodu.
  • Výnosy dosiahli 10 miliárd USD, bez zmeny v porovnaní s predošlým rokom, pričom zaznamenal nárast o 4,5 percenta v porovnaní s predošlým štvrťrokom.
  • Prevádzkový zisk sa štvrťročne zvýšil o 110 miliónov USD; čistá strata predstavovala 72 miliónov USD.
  • Základná strata na akciu je vo výške 0,66 USD.

Spoločnosť Lenovo si v prvom štvrťroku vďaka silnej stratégii „Troch vĺn“ naďalej udržala trakciu, ktorá prináša solídnu ziskovosť vo svojom primárnom obchode s počítačmi a inteligentnými zariadeniami a zvýšenie objemu príjmov a ziskov v cieľových oblastiach rastu, vrátane oblasti dátových centier a mobilných biznis zariadení.

Vďaka novým investíciám do ľudí a produktov, Lenovo Data Center Group (DCG) predstavilo najkomplexnejšiu produktovú líniu v histórii s novým portfóliom ThinkSystem a ThinkAgile a pokračovala v budovaní svojej obchodnej predajnej stratégie typu „end-to-end“. Podobne je na tom aj Lenovo Mobile Business Group, ktoré predstavilo významné produktové novinky na čele s Moto Z2 Force, ktorý je dostupný u všetkých veľkých amerických operátorov, pričom  zvyšuje svoju snahu o propagovanie značky na celom svete.

„V prvom štvrťroku tohto fiškálneho roka sme mali stabilnú výkonnosť, keďže sme sa zaviazali realizovať našu stratégiu „Troch vĺn“. Udržali sme najvyššiu ziskovosť v oblasti PC v odvetví, vybudovali sme základy pre mobily a dátové centrá a ďalej investovali do „Device + Cloud“ a „Infrastructure + Cloud“ poháňané umelou inteligenciou,“ povedal Yang Yuanqing, predseda a CEO spoločnosti Lenovo. „Dosiahli sme solídny pokrok vo všetkých smeroch našej stratégie. Najmä oblasť MBG sa naďalej zlepšovala a je na dobrej ceste k dobrým výsledkom v druhej polovici tohto fiškálneho roku. Navyše, aj divízia DCG získala solídny impulz. Keďže dva nové „motory“ rastú a naberajú na sile, veríme, že sa to čoskoro odrazí aj na výsledkoch.“

V prvom fiškálnom štvrťroku, ktorý sa skončil 30. júna 2017, predstavovali štvrťročné výnosy spoločnosti Lenovo 10 miliárd USD, medziročne bez výraznej zmeny, no v porovnaní s predošlým štvrťrokom ide o nárast o 4,5 percenta. V prvom štvrťroku bola strata pred zdanením vo výške 69 miliónov USD, s čistou stratou vo výške 72 miliónov USD.

Prevádzkový zisk v porovnaní s predošlým štvrťrokom vzrástol o 110 miliónov USD. Hrubý zisk spoločnosti za prvý fiškálny štvrťrok sa medziročne znížil o 11 percent na 1,4 miliardy amerických dolárov, avšak v porovnaní s predošlým štvrťrokom bez zmeny, s hrubou maržou 13,6 percenta. Základná strata na akciu za tento štvrťrok bola 0,66 USD.

Spoločnosť Lenovo predstavila svoju stratégiu „Troch vĺn“, konkrétne vyváženie rastu a zisku PCSD, zrýchlenie rastu DCG a MBG a investovanie do oblastí, ktoré nie sú hardvérovými tak, aby spĺňali súčasnú dynamiku trhu a upevnili pozíciu spoločnosti na dlhodobý rast a zisk. Spoločnosť Lenovo investuje do kľúčových technológií a novej generácie platforiem, ktoré pomôžu zákazníkom presunúť sa do éry inteligentného internetu, kde budú všetky inteligentné zariadenia pripojené ku cloudu a poháňané technológiou Artificial Intelligence (AI = umelou inteligenciou).

Zatiaľ čo sa Lenovo sústreďuje na nové technológie so stratégiou „Device + Cloud“, spoločnosť Lenovo Capital and Investment Group (LCIG), poskytovateľ IoT riešení, dosiahla na svojej platforme Global API za prvý štvrťrok úspech v podobe viac ako 3 miliónov používateľov.

Navyše, spoločnosti Lenovo sa podarilo ďalej rozširovať svoj ekosystém a služba LenovoID (unikátna identifikácia priamo zasiahnuteľných používateľov na zariadeniach Lenovo) získala za prvý štvrťrok 225 miliónov používateľov. Pokrok, ktorý Lenovo dosahuje v nehardvérových oblastiach, ako je napríklad softvér, služby alebo big data už v súčasnosti získava významnú trakciu a nových zákazníkov.

Spoločnosť Lenovo na svojom treťom výročnom podujatí Tech World, ktoré sa konalo minulý mesiac v Šanghaji, ukázala niekoľko nových spotrebiteľských a komerčných produktov, ako napríklad nositeľnú technológiu SmartVest a okuliare DaystAR na pomoc pri priemyselnej údržbe. Spoločnosť Lenovo takisto oznámila investíciu vo výške 1,2 miliardy USD do výskumu a vývoja AI, pričom pokračuje v inteligentných riešeniach a partnerstvách vo výrobnom, zdravotníckom a dopravnom sektore.

Prehľad podnikových divízii
V našej divízii PC a smart zariadení (PCSD), ktorá zahŕňa počítače, tablety a inteligentné zariadenia, sa priemerná predajná cena našich PC a tabletových produktov medziročne zvýšila o 7,8 percenta, čo znamená, že zákazníci skôr inklinovali k inovatívnejším a high-endovým produktom. Napriek nedostatku komponentov v celom odvetví a následným tlakom na zvýšenie nákladov, spoločnosť Lenovo si zachovala najvyššiu ziskovosť v tejto oblasti.

Výnosy PCSD predstavovali 7 miliárd USD, pričom medziročný rast zostal rovnaký. Štvrťročné príjmy PCSD sa však zvýšili o 4,8 %. Príjem pred zdanením predstavoval 291 miliónov USD a marža výnosov pred zdanením klesla na 4,2 %, a to najmä v dôsledku zvýšených nákladov na komponenty v celom odvetví.

Spoločnosť Lenovo v oblasti PC v prvom štvrťroku zaznamenala rekordné zisky v Ázii a Tichomorí, v Európe a Latinskej Amerike a celosvetovo dodala 12,4 miliónov kusov počítačov. V Číne, kde má spoločnosť Lenovo stále takmer 36-percentný podiel na trhu, spoločnosť vymenovala nového lídra so zameraním na spotrebiteľov, ktorý bude riadiť PCSD biznis. Aj v Severnej Amerike, kde boli obchodné výsledky PCSD stabilné, je teraz nové vedenie, ktoré pomôže zlepšiť predaje.

Divízia Lenovo Mobile Business Group (MBG), ktorá zahŕňa smartfóny značky Moto a Lenovo, zaznamenala mimo Čínu povzbudivý rast tržieb na 1,7 miliárd USD a medziročný nárast o 7,6 %. Ako príklad pokračujúcej dynamiky spoločnosti v tejto oblasti dosiahlo Lenovo svoj verejný cieľ predaja troch miliónov smartfónov Moto Z za prvých 12 mesiacov.

MBG pokračuje v raste tržieb a zlepšovaní ziskovosti v druhom, po sebe nasledujúcom, štvrťroku, pričom výnosy vzrástli oproti predchádzajúcemu roku o dve percentá na 1,7 miliardy USD a počas rovnakého obdobia zlepšenie marže pred zdanením o 2,2 bodu.

S 11 miliónmi dodaných smartfónov v prvom štvrťroku spoločnosť Lenovo medziročne vzrástla mimo Číny o 12,3 %, čo bolo spôsobené výrazným ziskom v západnej Európe a Latinskej Amerike, a to predstavuje medziročný nárast o 137 %, respektíve 56 %.

Divízia Lenovo Data Center Group (DCG), ktorá zahŕňa servery, úložiská, softvér a služby, sa naďalej sústredila na transformačné akcie ako posilnenie predajných tímov, investovanie do predajných kanálov, prepracovanie produktových línií, budovanie stratégie značky a uzatváranie nových partnerstiev, ktoré pomôžu posilňovať dlhodobú konkurencieschopnosť DCG.

Tieto opatrenia prispeli v prvom štvrťroku k stabilizácii podnikania mimo Číny, pričom štvrťročný rast tržieb predstavoval 14 percent. Obzvlášť povzbudivý bol medziročný rast tržieb v západnej Európe a Severnej Amerike o 11, respektíve 8 percent, vrátane štvrťročného rastu tržieb o 22, respektíve 19 percent. V oboch geografických oblastiach nové vedenie, reštrukturalizovaná organizácia predaja a nové produkty začínajú vyplácať očakávané dividendy. Ako uskutočňujeme našu DCG transformáciu na celom svete, očakávame, že tento trend sa uplatní aj v ďalších geografických oblastiach, vrátane Číny.

Ďalším pozitívnym znamením v oblasti DCG bolo štvrťročné zvýšenie marže pred zdanením o 1,7 bodu. Okrem týchto finančných ukazovateľov, DCG stanovila 42 svetových rekordov vo výkonnostných testoch na novej platforme Intel, čo je viac ako ktorýkoľvek z našich konkurentov. Spoločnosť Lenovo naďalej zostala na čele rebríčka najrýchlejšie sa rozrastajúcich superpočítačových dodávateľov na svete, číslom #1 v Číne a pod novým vedením dokázala získať veľké víťazstvo s Pekingskou univerzitou.

SKPR Strategies, s.r.o.

Všetky autorove články
Lenovo

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať