
Prieskum: Lojalita značke Apple klesla pri iPhonoch na historické minimum
Výsledky nedávno uskutočneného prieskumu spoločnosti BankMyCell hovoria, že používanie iPhonov bolo v minulom roku o 15 percent nižšie. BankMyCell od októbra sledoval 38 000 ľudí, ktorí nakupujú či predávajú cez smartfóny, a zameral sa na ich lojalitu značke Apple. Podľa týchto údajov sa používanie iPhonov znížilo o 15,2 % v porovnaní s údajmi z marca 2018. Až 26 % ľudí prešlo na inú značku, pričom 18 % si zvolilo telefón Samsungu. No len 7,7 percenta používateľov Samsungu prešlo na iPhone.
Naproti tomu iné údaje od spoločností CIRP hovoria, že lojalita k iOS dosiahla nové maximá – v januári bola na úrovni 91 %. Správa spoločnosti Kantar uvádza 36-percentný nárast predaja iPhonov v USA v druhom štvrťroku 2019, ale medziročne je to pokles o 2,4 %. Údaje z prieskumu spoločnosti Gartner naznačujú, že celosvetové dodávky mobilných telefónov v priebehu roka 2019 klesnú o 3,8 percenta.
Podľa firmy to súvisí s predlžovaním životnosti smartfónov a pomalším zvyšovaním počtu aktualizácií. „Ak mobilné telefóny neponúknu významné nové funkcie, zlepšenia v oblasti efektívnosti či používateľských skúseností, používatelia nebudú upgradovať a budú svoje existujúce zariadenia používať dlhší čas,“ uviedol vedúci výskumu spoločnosti Gartner Ranjit Atwal.
Zdroj: 9to5mac.com.