SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Ľudia sú viac ako pizza. Orientácia na zamestnancov priniesla reťazcu úspech

Technológie
1

Špeciálny projekt

Aké zložité je urobiť pizzu na mieru? Šunka, hríby, mozzarella (alebo niektoré z desiatok ďalších prísad), tri minúty pečenia v kamennej peci rozohriatej na 425 stupňov a hotovo. Americký reťazec MOD Pizza uspel so svojim konceptom rýchlej prípravy tohto obľúbeného jedla, ktoré si navyše zostaví každý podľa svojej chuti. Na prvý pohľad jednoduché. No o to, aby celé súkolie spoľahlivo fungovalo, sa stará 10-tisíc zamestnancov. A „zmenežovať“ takú masu sa už ukázalo ako problém.

„Dáta o ľuďoch sú miazgou nášho systému. Na prácu s nimi sme však potrebovali vytvárať komplexné integrácie a prepojenia. Skrátka digitálne riešenia, ktoré by nám to umožnili,“ vysvetľuje šéfka podnikových systémov reťazca Tara Gambillová dôvody transformácii na inteligentný podnik. Umožnili im ju systémy od SAP s nástrojmi uľahčujúcimi prácu s veľkými objemami dát. „A aj vďaka takto získaným informáciám vieme rýchlejšie zaučiť ľudí a zvýšiť ich produktivitu,“ dopĺňa Gambillová.

SAMSUNG 042024 Advertisement  

Štyristo zmien denne

Reťazec s viac ako 400 pobočkami prijíma každý mesiac tisíc zamestnancov. HR oddelenie musí deň čo deň spracovať v priemere 400 zmien – od najímania nových ľudí, cez povyšovanie, zmeny pracovného zaradenia, presuny medzi jednotlivými prevádzkami až po výpovede. Ručné nahadzovanie údajov do procesu vnášalo nepresnosti a spomaľovalo ho. To je pri hladkom fungovaní firmy neprípustné.

MOD Pizza totiž nie je obyčajná pizzeria. Jedinečná je nielen svojou ponukou – každý zákazník si môže spraviť jedlo či šalát na mieru, od výberu veľkosti, cez vyše 40 prísad, 8 omáčok a 8 dresingov za rovnakú cenu – ale i svojim prístupom k biznisu.

„MOD je totiž viac o ľuďoch ako o pizzi,“ vysvetľuje Tara Gambillová. V praxi to znamená, že reťazec svojim zamestnancom ponúka férovú mzdu a vytvára príležitosti pre tých, ktorí pri zaradení do pracovného procesu čelia rôznym bariéram. Ide neraz o ľudí s rôznymi druhmi telesného alebo mentálneho postihnutia, či o bývalých väzňov.

Dôležitá integrácia

Spoločnosť hľadala riešenie, ktoré jej pomôže držať krok s rýchlym tempom vlastného rastu a zároveň venovať dostatočnú pozornosť zamestnancom a ich potrebám. Až donedávna to nebolo také jednoduché. Existujúce systémy neumožňovali integrovať dáta zo všetkých prevádzok, problémy spôsobovalo aj množstvo nepresností pri ich manuálnom zadávaní. Následné opravy celý proces komplikovali a predlžovali.

Aj preto sa manažment rozhodol pre riešenia SAP. Ako základ systému, v ktorého jadre sú ľudia, dnes slúži HR riešenie SAP SuccessFactors v spojení s „ERP-éčkom“ SAP S/4HANA Cloud. Zjednodušenú a škálovateľnú integráciu medzi nimi garantuje SAP Business Technology Platform.

Reťazcu sa vďaka tomu podarilo prepojiť svoje personálne oddelenie s finančným. Obe teraz majú k dispozícii presné dáta. Vedenie tak lepšie rozumie tomu, aký vplyv na biznis majú rozhodnutia týkajúce sa ľudí. A naopak, ako samotní zamestnanci vplývajú na úspech MOD Pizza.

Navyše nový systém práce umožnil väčšinu procesov automatizovať. Toto a ďalšie vylepšenia ušetrili personalistom každý týždeň 15 hodín práce, ktorú predtým vynakladali na manuálne zadávanie údajov a analýzu chýb pri integrácii. „Ide o problémy, ktoré sa týkajú organizácií bez ohľadu na veľkosť či miesto a sektor, v ktorom pôsobia,“ hovorí Michal Horák, Business Development Manager SAP Slovensko. „A vidíme to aj u nás. Dopyt predovšetkým po cloudových riešenia, či už ide o ERP segment alebo nástroje pre riadenia HR, medzi lokálnymi firmami rýchlo rastie. Za vlaňajšok sme zaznamenali trojciferný rast a príjmy z cloudu sa viac ako zdvojnásobili. Aj vďaka tomu sa Slovensko v rámci SAP CEE regiónu stalo Country of the Year 2022.“

Nasadené riešenie je však len začiatok. Integrovaný prístup pomocou SAP Business Technology Platform reťazcu umožňuje rýchlo reagovať na zmeny a podľa potreby využívať ďalšie inovácie a prispôsobovať sa požiadavkám trhu.

Zdroj foto: SAP

SAP

Všetky autorove články

1 komentár

i_Hlupy i_Hubinsky i_Lacko reakcia na: Ľudia sú viac ako pizza. Orientácia na zamestnancov priniesla reťazcu úspech

27.5.2023 03:05
i_Hlupy i_Hubinsky i_Lacko
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať