SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

SAS má za sebou rekordný rok, rástol aj na Slovensku

Tlačové správy
0
Softvérová a poradenská spoločnosť SAS dosiahla vlani po 38 rok za sebou rekordné tržby. Obrat firmy narástol medziročne o 5,2 % na 3,02 mld. USD, a to najmä vďaka popularite SAS Visual Analytics, nového „big data" riešenia, ktoré umožňuje okamžite vizuálne znázorňovať výsledky dátových analýz a ľahko vytvárať reporty v jednoduchom používateľskom rozhraní. Dvojciferný globálny nárast zaznamenal SAS aj v riešeniach, ktoré pomáhajú bojovať proti kriminalite a podvodom, riadiť riziká a zlepšovať vzťahy so zákazníkmi.

Tržby slovenskej pobočky SAS-u sa vyvíjali v súlade s globálnym trendom, keď v roku 2013 narástli o 5,1 %. „Teším sa, že na Slovensku potvrdzujeme pozíciu lídra v oblasti biznis analytiky a to nielen v predaji softvéru, ale aj v predaji konzultačných služieb. Tam zaznamenávame mimoriadny nárast dopytu najmä po biznisových konzultačných službách, ktoré pomáhajú firmám optimalizovať pomocou nášho softvéru procesy a dosahovať tak výrazne vyššiu pridanú hodnotu. SAS tým opäť potvrdzuje, že nie je len obyčajná IT firma, ale skutočný partner, ktorý pomáha merateľne zlepšovať obchodné výsledky," uviedla Hana Kvartová, výkonná riaditeľka SAS Slovensko.

Riešenia SAS-u pomáhajú podnikom spracúvať obrovské množstvá dát (big data) a vďaka tomu zlepšiť rozhodovanie manažmentu a fungovanie firmy. Víziou spoločnosti je premeniť dáta - bez ohľadu na to odkiaľ pochádzajú a akú majú podobu - na užitočné a zmysluplné informácie pre podporu riadenia. „Dáta sú pre firmy aktívom, ktorého význam neustále rastie," uviedol Jim Goodnight, prezident SAS-u. „Objemy dát sú dnes také obrovské, že bez špičkových nástrojov ich nie je možné analyzovať dostatočne rýchlo na to, aby mohli byť užitočné pri každodennom rozhodovaní," dodal.

SAS, ktorý je podľa nezávislých konzultačných spoločností lídrom v oblasti biznis inteligencie a analytiky, očakáva, že dopyt po riešeniach pre analýzy veľkých objemov dát naďalej porastie po celom svete. Dôvodom je potenciál, ktorý sa ukrýva v nových zdrojoch dát, ako sú rozličné senzory, webová premávka, sociálne siete, alebo zariadenia, ktoré sa dajú nosiť ako súčasť oblečenia.

„Určite aj na Slovensku budeme stále častejšie počúvať otázku ako čo najlepšie využiť dáta zo sociálnych sietí a to nielen štandardne v marketingu, ale napríklad aj pri schvaľovaní úverov, či odhaľovaní poistných podvodov. Okrem toho sa firmy, ktoré už do spracovania dát o svojich zákazníkoch významne investovali, budú zamýšlať nad tým, ako tieto investície čo najviac zhodnotiť, napríklad ich predajom tretím stranám," dodáva H. Kvartová.

„Popri tom ako objemy dát dosahujú či prekračujú predpovedané úrovne, rastie aj náročnosť ich spracovania, ale pribúdajú aj príležitosti, ktoré dáta prinášajú. So štvrtinou ročných tržieb investovaných do výskumu a vývoja má SAS všetky predpoklady pomáhať organizáciám vydolovať z dát nové pohľady a perspektívy," dodáva viceprezident analytickej agentúry IDC Henry Morris.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať