Samsung_06 Samsung_06 Samsung_06 Advertisement

ŠKODA na podporu elektromobility vyzvala motoristov „tankovať inaq“

Technológie
7

O tom že záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, svedčí nie len vyšší počet zaregistrovaných elektrických vozidiel, ale aj avizovaná podpora zo strany štátu, ktorý v rámci Plánu obnovy investuje do rozširovania sietí nabíjacích staníc 51 miliónov eur. K podpore elektromobility sa pridala aj značka ŠKODA, ktorá v Bratislave premenila jednu z čerpacích staníc na dočasné „nabíjacie centrum“. Vodičom tak ukázala, ako môžu vďaka elektromobilu ŠKODA ENYAQ iV ušetriť na spotrebe až 70 % nákladov. Vodiči si tak počas jednej hodiny mohli natankovať palivo so 70% zľavou.

 

Za uplynulý rok sa u nás registrovala takmer tisícka nových elektrických vozidiel, čo predstavuje 400 % nárast oproti roku 2019. Nákup elektromobilov bol silne motivovaný dotáciami na kúpu elektromobilov, ktoré vláda uvoľnila práve koncom roka 2019. Na rastúci trend zareagoval aj štát, ktorý do podpory zelenej formy dopravy plánuje investovať približne 51 miliónov eur. Časť z nich sa plánuje využiť práve na vybudovanie 228 ultrarýchlych nabíjacích staníc pri diaľniciach, 500 rýchlonabíjacích staníc a vyše 2 600 AC staníc pre mestá a firmy. Viac informácií je k dispozícii v rámci Plánu obnovy. Zvyšujúcemu záujmu Slovákov o ekologickejšiu dopravu prispieva aj značka ŠKODA, ktorá na slovenský trh uviedla svoje prvé plnohodnotné elektrické SUV ŠKODA ENYAQ iV, štartujúce na cene 34 590 eur s DPH. Maximálny dojazd tohto vozidla pritom predstavuje viac než 520 km na jedno nabitie (podľa WLTP), čo v ideálnych podmienkach stačí na cestu z Bratislavy do Košíc.

Okrem toho, že elektromobily sú vďaka svojej bezemisnosti šetrné k životnému prostrediu, uľavia aj našim peňaženkám v rámci dennej spotreby. Odborníci zo ŠKODA AUTO Slovensko vyrátali, že cena za sto kilometrov jazdy týmto elektromobilom sa v priemere rovná približne tretine ceny jazdy klasickým vozidlom so spaľovacím motorom. Cenu za nabíjanie elektrického vozidla si pritom dokáže majiteľ aktívne regulovať. 


„Rozdiel v cene prevádzky medzi tradičným spaľovacím vozidlom a elektromobilom pritom môže byť ešte značnejší, ak šofér kombinuje večerné domáce nabíjanie s bezplatnými nabíjacími stanicami,“ vysvetľuje Robert Barta, koordinátor projektu eMobility v ŠKODA AUTO Slovensko, a dodáva: „Motoristi tak šetria nielen na nákladoch na cestovanie, ale tak isto už pri samotnej kúpe vozidla, kedy sa stretnú s lacnejším povinným zákonným poistením, odpusteným poplatkom za registráciu vozidla, ale čakajú ich aj podstatne nižšie servisné náklady.“
Značka ŠKODA sa do sveta elektromobility zapojila už v roku 2019. Aj napriek tomu, že popularita elektromobility u nás postupne rastie, musí čeliť mnohým predsudkom. Preto sa ŠKODA rozhodla  poukázať na výhody elektromobility netradičným spôsobom. V spolupráci so spoločnosťou Slovnaft, ktorá s nabíjačkami MOL Plugee rozširuje svoje služby aj pre zákazníkov áut s alternatívnym pohonom, na hodinu pretvorila jednu z jej čerpacích staníc na „nabíjacie centrum“. Vodičom, ktorí prišli natankovať svoje tradičné autá, tu ŠKODA rozdávala dotáciu ŠKODA ELEKTROBONUS vo forme palivovej karty s kreditom vo výške 70 % z celkovej ceny ich tankovania, aby si šoféri vedeli predstaviť, koľko by ich vyšli náklady na cestovanie napríklad pri prevádzke modelu ENYAQ iV.

Záujem o elektromobilitu dosvedčuje aj neustále sa rozrastajúca sieť prevádzkovateľov nabíjacích staníc.

Spoločnosť Slovnaft od roku 2018 vstúpila aj na trh služieb s nabíjacími stanicami na Slovensku. Aktuálne v rámci svojej siete prevádzkuje 13 nabíjacích staníc pod značkou MOL Plugee a ďalších 5 je u umiestnených na ČS  na báze partnerstva. V záujme zvyšovania komfortu chystá pre zákazníkov ešte v tomto roku aj digitálne riešenie, ktoré uľahčí formu nabíjania. V rámci Skupiny MOL a stratégie Shape Tomorrow 2030+ očakávama, že počet nabíjacích miest bude postupne rásť a rovnako tak aj počet ďalších alternatívnych zdrojov voči bežnému palivu. Motoristi môžu využívať nabíjacie stanice Skupiny MOL, kam patrí aj Slovnaft. Celkovo v krajinách strednej a východnej Európy tak môžu využívať takmer 200 nabíjacích staníc pod označením MOL Plugee. Nabíjacie stanice sú súčasťou projektu NEXT-E financovaného Európskou úniou. Viac informácií na https://molplugee.hu/en . 

Pre tých, ktorí nemajú možnosť si na vlastnej koži vyskúšať, aké je to natankovať si o 70 % lacnejšie a nestihli navštíviť čerpaciu stanicu Slovnaft, pripravila značka ŠKODA zaujímavý kvíz, ktorý preverí znalosti o elektromobilite a ponúkne zaujímavé informácie. Stačí, ak navštívia stránku www.tankujteinaq.sk a môžu hrať o novinku ŠKODA ENYAQ iV na víkend a palivové karty.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

7 komentárov

Neratal som, ze jazdenie na elektriku bude take lacne reakcia na: ŠKODA na podporu elektromobility vyzvala motoristov „tankovať inaq“

30.5.2021 23:05
Stacilo sa mi pozriet do uctov za elektriku za 1kWh a potom to vynasobit cca. 15 az 20.
A cena Enyaqa a Kodiaqa sa zasa az tak nelíši
Reagovať

RE: Neratal som, ze jazdenie na elektriku bude take lacne reakcia na: Neratal som, ze jazdenie na elektriku bude take lacne

2.6.2021 18:06
Sa preber a never klamstvam z bulvaru, co vyzeraju dobre. "Pri dobíjaní na rýchlonabíjacích staniciach siete IONITY platí 0,79 eura za kWh". 100km na elektrinu skodovkou ta vyjde 12.4 eura, benzinom 9.5 eura. Tie prepocty tu su cisty fabulovany blud s cenou elektriny za ktoru nikdy nebudes tankovat.
Reagovať

RE: RE: Neratal som, ze jazdenie na elektriku bude take lacne reakcia na: RE: Neratal som, ze jazdenie na elektriku bude take lacne

5.6.2021 19:06
Trošku Ťa poopravím. Na diaľnici to nežere 15 ale 30kWh na 100km, a to máš potom 30 x 0,8 € = 24€/100km
Môj starý superb žere pri 140 cca 6,0l diesel t.j. 7€/100km. A spravím 1000km bez zastavenia. Vo čo tu gou?
Reagovať

RE: RE: RE: Neratal som, ze jazdenie na elektriku reakcia na: RE: RE: Neratal som, ze jazdenie na elektriku bude take lacne

6.6.2021 00:06
Hocijakym prepoctom vyjde, ze uzernicke cerpacky su na Slovensku predrazene a ze Skodovka vedenie klame.

A kolko stoji nova bateria a kolko rokov mi vydrzi jazdit na nej? reakcia na: ŠKODA na podporu elektromobility vyzvala motoristov „tankovať inaq“

29.5.2021 18:05
A kolko stoji nova bateria a kolko rokov mi vydrzi jazdit na nej?
Reagovať

Chronicky postihnuti uz aj v Skode reakcia na: ŠKODA na podporu elektromobility vyzvala motoristov „tankovať inaq“

29.5.2021 12:05
To akoze uz aj vedenie v Skode je chroniky postihnute klamanim a vypusta klamstva a nezmysly na verejnost? Z citania tych nelogickych veci v clanku musi byt kazdemu na vracanie. Nevedia ani cenu na 1km preratat, v ktorej chyba predrazenie el. auta oproti neel. autu. Pritom o 1l pridali spotrebu benzinovemu oproti spotrebe z dokumentacie. Plus elektricky je o 12 000 eur drahsi. V realite cena na 1km je +- rovnaka, akurat benzinak minie extra cas na pravidelny servis. A elektrinak minie extra cas na tankovanie, z coho asi kazdeho po 2 rokoch budu chytat nervy.
Reagovať

RE: Chronicky postihnuti uz aj v Skode reakcia na: Chronicky postihnuti uz aj v Skode

30.5.2021 20:05
Cas na servis bude minat aj "elektricka", u tych lepsich je zaujimava servisna polozka kazdych 30k km - vymena chladiacej zmesi pre bateriovy blok. Zaujimava tak cenou (360Eur) ako aj tym, ze sa bude dost dlho dat robit len v autorizovanych servisoch.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať