Slovenská aplikácia Toldo chce zmeniť svet podcastov. Za ambicióznym startupom stoja Sajfa a Martin Fenčák

Tlačové správy
0

Prepájať poslucháčov s podcastermi cez mobilnú aplikáciu šitú na mieru pre potreby rastúceho podcastového trhu. To je cieľom nového slovenského startupu Toldo. Fanúšikom podcastov umožní komunikovať so svojimi obľúbenými tvorcami, finančne ich podporovať, odoberať exkluzívny obsah a dokonca nahliadnuť do zákulisia počas nahrávania epizód. V aplikácii sú už teraz dostupné podcasty z celého sveta.  Ambíciou startupu je aj globálna expanzia. Za pôvodnou myšlienkou stoja Peter Valent a Ivan Brauner. Tú dotiahli do úspešnej realizácie Martin Fenčák (ZAPO), Peter Šebo (PS:Digital, Marketing RULEZZ) a moderátor a influencer Matej „Sajfa“ Cifra.

Podcasty sú nové rýchlorastúce médium a získavajú si čoraz väčšiu popularitu. Ľudia si radi vypočujú akýkoľvek rozhovor alebo tému v spracovaní svojho obľúbeného podcastera vďaka silnému putu medzi tvorcom a jeho poslucháčom. Doteraz neexistovala aplikácia ani miesto, kde by mohli podcasteri publikovať svoj obsah, komunikovať s fanúšikmi, budovať bližšie vzťahy a finančne podporovať autorov. Toto všetko sa teraz spája v aplikácii Toldo. Toldo ma nadchlo, pretože rieši tento problém, ponúka úplne novú cestu pre tvorcov,“ predstavuje novú aplikáciu jej spoluzakladateľ Matej Sajfa Cifra a dodáva: „V súčasnosti tvorcovia podcastov využívajú neefektívnu kombináciu niekoľkých aplikácií: Spotify, Apple či Google podcasts na zdieľanie obsahu, Instagram na interakciu s fanúšikmi a napríklad Patreon ako cestu monetizácie ich aktivít a šírenie bonusového obsahu. My ponúkame všetko v jednej aplikácii.

Revolúcia v zdieľaní podcastového obsahu

Sajfa sa okrem kariéry moderátora a influencera naplno púšťa aj do roly startupistu a podcastera. Na Toldo bude publikovať svoj pilotný podcast s názvom „Moje majky sú vaše krídla“. Názov parafrázuje jeho obľúbený instagramový hashtag #vašelajkysúmojekrídla. V spomínanom podcaste bude Sajfa spolu s Martinom Fenčákom každý týždeň predstavovať novinky zo slovenskej podcastovej scény. Ich cieľom je upozorniť na najzaujímavejších slovenských podcasterov a predstaviť ich poslucháčom.

Startup sa v prvých mesiacoch zameria primárne na budovanie lokálnej komunity. Cieľom je získať maximum pravidelných používateľov a nadchnúť tak tvorcov, aby si na Toldo aktivovali svoj účet. Práve tým vznikne unikátne prepojenie oboch aktívnych strán. Aplikáciu už teraz využíva niekoľko popredných slovenských podcastov, ako je Vražedné psyché, Mozgová atletika, Nehanební hokejoví bastardi, VAR a mnohí ďalší. Slovenské a zahraničné podcasty môžu používatelia prostredníctvom aplikácie počúvať už teraz bez toho, aby museli mať podcasteri overený svoj profil. Vďaka špeciálnej funkcii môžu dať fanúšikovia tvorcom vedieť, že im chýbajú na Toldo.

Momentálne majú na Toldo vytvorené profily všetci podcastoví producenti na Slovensku i vo svete a stačí ich len aktivovať. Tým sa im otvorí nový svet, ktorý im umožní zdieľať fotografie, vytvárať ankety, pridávať bonusový obsah a ďalšie informácie v jednom newsfeede,“ hovorí ďalší zo zakladateľov Toldo Martin Fenčák, ktorý osemnásť rokov pracoval v najpočúvanejšom slovenskom rádiu. Je tiež spolumajiteľom podcastového mediálneho domu ZAPO – Zábava v podcastoch.

10 000+ stiahnutí a hviezdny tím spoluzakladateľov

Vývoj aplikácie sa začal v marci. Svetlo sveta uzrela v testovacom režime tento rok. Odvtedy si ju stiahlo viac ako trinásťtisíc Slovákov. Vďaka samotnej komunite sa tak stala jednou z najsťahovanejších aplikácií v slovenskom App Store. „Zatiaľ sa aplikácia šíri viac-menej na odporúčanie tvorcov, ktorí ju zdieľajú so svojimi fanúšikmi. Rýchlosť, akou sa zvyšuje počet používateľov, nás doslova šokovala. Dáva nám jasný signál, že máme potenciál stať sa pre podcasterov jednotkou na trhu,“ doplňuje Peter Šebo, spoluzakladateľ Toldo, ktorý riadi marketingové aktivity startupu.

Vývoj aplikácie začali Ivan Brauner a Peter Valent. Neskôr ju prevzal zakladateľský tím aplikácie, ktorý tvorí spolu s Matejom „Sajfom Cifrom Martin Fenčák a Peter Šebo. Fenčák stojí za popredným podcastovým produkčným štúdiom ZAPO –- Zábava v podcastoch. Pred založením vlastnej spoločnosti pracoval dlhé roky v Rádiu Expres, kde bol programovým riaditeľom. Jeho ZAPO v súčasnosti pomáha produkovať viac ako päťdesiat podcastov, z ktorých mnohé patria medzi najpočúvanejšie na Slovensku. Peter Šebo je marketér, ktorý stojí za agentúrou PS:Digital, podcastom Buzzworld by Gabo & Peťo a najväčšou slovenskou marketingovou konferenciou Marketing RULEZZ.

 

Zobrazit Galériu

Toldo

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať