Svetový úspech: Slovenský startup Simplicity sa stal oficiálnou mobilnou aplikáciou pre New York City
Necelé tri roky od svojho založenia zaznamenáva slovenský start-up Simplicity medzinárodný úspech. Len niekoľko mesiacov po odvážnom rozhodnutí presťahovať firmu do USA sa mladým Slovákom podarilo získať na svoju komunikačnú platformu aj dve z najväčších amerických miest New York a Miami.
Simplicity zjednodušuje život 40 mestám v USA
Slovenskú aplikáciu aktuálne využíva na komunikáciu s obyvateľmi už 40 miest v USA, medzi inými Austin, Buffalo a najnovšie vrátane veľkomiest New Yorku a Miami.
“Partnerstvo so Simplicity prinesie Newyorčanom a návštevníkom aplikáciu, v ktorej nájdu úplne všetko, čo k životu v meste potrebujú. New York City je hlavné mesto inovácií a spoločne so Simplicity spojíme naše mesto ako nikdy predtým,” nadšene povedal Eric Adams, starosta New Yorku, vo svojom príhovore k obyvateľom, kde ich vyzýva, aby si stiahli bezplatnú aplikáciu.
„Od začiatku bolo našou misiou zjednodušiť život ľudí v mestách. Appka Simplicity je vlastne mestom v mobile, kde nájdu obyvatelia miest všetko, čo potrebujú – dozvedia sa o novinkách v meste, či podujatiach v ich blízkosti, dostanú upozornenia, kedy sa čistia cesty alebo kedy majú vyniesť smeti. Novinkou je integracia platieb, Newyorčania dnes môžu priamo v aplikácii zaplatiť pokutu za parkovanie či mestské dane,“ hovorí Andrej Krúpa, jeden zo zakladateľov Simplicity.
Starosta mesta Miami, ktorý má povesť inovátora, vidí v Simplicity potenciál, ktorý možno navždy zmení spôsob, akým mestá komunikujú s občanmi. „Pre našu komunitu je nesmierne dôležité mať prístup ku konzistentným, aktuálnym a overeným informáciám. Preto je spojenie so Simplicity také významné, lebo prináša úplne nový spôsob, ako môžeme my starostovia komunikovať s obyvateľmi. Ak sú totiž mestá orgánmi štátnej správy, ktoré sú ľuďom najbližšie, tak Simplicity je platforma, ktorá je ľuďom najbližšie,” vysvetľuje Francis Suarez, starosta Miami.
,
Status super-app
Práve množstvo funkcionalít robí zo Simplicity tzv. super-appku, ktorou sa označujú aplikácie umožňujúce rôznorodé služby, vrátane finančných. V budúcnosti plánuje Simplicity implementovať aj funkciu CITY ID, s ktorým obyvatelia získajú zľavy a benefity v lokálnych prevádzkach. Zjednoduší to aj platenie a podávanie žiadostí adresovaných mestu a mestským organizáciám.
„Super appka Simplicity je veľmi jednoduchá pre užívateľa, ale zároveň robustná, pokiaľ ide o množstvo služieb, ktoré aj vďaka umelej inteligencii dokáže spracovať a vyhodnotiť. Starostov amerických miest nadchlo napríklad aj to, že v appke dokážu realizovať rýchle prieskumy verejnej mienky, získavať priamu spätnú väzbu od obyvateľov a upozorňovať na dezinformácie a hoaxy“, dopĺňa spoluzakladateľ Simplicity, Juraj Gago.
Najbližšou métou Simplicity je získať na svoju platformu všetky mestá v USA nad 500 000 obyvateľov a celkovo tak získať v USA 10 miliónov používateľov. Z dlhodobého hľadiska sa sústredia na vytvorenie globálnej siete miest s potenciálne miliardou užívateľov. Firma zároveň pracuje na integrovaní ďalších inštitúcií v mestách, vrátane škôl, knižníc, neziskových organizácií s potenciálom dať priestor komunikovať aj štátom ako Kalifornia, Texas či Florida a ich guvernérom.
Úspešná expanzia na americkom kontinente a rast počtu užívateľov sa pozitívne podpisuje aj na hodnote spoločnosti Simplicity. Firma v roku 2020 získala prvú investíciu vo výške 1 milión EUR od anjelských investorov a o rok neskôr 8,5 milióna EUR od investorov v USA, EÚ a Izraeli. Firme veria aj viaceré americké známe osobnosti, ktoré do nej investovali. Sú medzi nimi aj Russell Simmons, ktorý sa považuje za zakladateľa hiphopu v USA a stál za zrodom JayZ či Run DMC, syn známeho rapera Snoop Dogga, DJ Dnice, ktorý vystupoval aj na tohtoročnom udeľovaní Oscarov.
Zobrazit Galériu