
Takto vyzerá nové vyhľadávanie od Google poháňané umelou inteligenciou
Google odhalil svoje predstavy o nových funkciách svojho experimentu s vyhľadávaním pomocou generatívnej umelej inteligencie a ukázal detaily o vízii spoločnosti, pokiaľ ide o budúcnosť vyhľadávania. Nové možnosti pre Search Generative Experience (SGE) sa zameriavajú na cestovanie a nakupovanie. V porovnaní s produktom, ktorý bol demonštrovaný na májovej konferencii Google I/O, sa teraz vo výsledkoch zobrazujú napríklad používateľské recenzie, obrázky a informácie o produktoch v hornej časti stránky.
Namiesto posúvania stránky nadol a klikania na externé odkazy získajú používatelia všetky potrebné informácie v jednom zhustenom formáte. To je užitočné pre používateľov, ale potenciálne katastrofálne pre publikujúce weby a inzerentov, ktorí sa spoliehajú na návštevnosť z vyhľadávačov. Drvivá väčšina používateľov ešte SGE nevyskúšala, pretože v súčasnosti je obmedzený na používateľov s prístupom dotestovacieho priestoru Labs pre počiatočné štádium experimentov.
Oznámenie však predstavuje jeden z prvých príkladov SGE v praxi a poukazuje na niektoré spôsoby, ktorými by sa mohlo zmeniť tradičné vyhľadávanie. Pri ukážke hľadania najlepšieho bluetooth reproduktora na párty pri bazéne Google zobrazil výsledky, ktoré obsahovali odporúčania z článkov nájdených na internete spolu s informáciami o tom, kde ho kúpiť.
Hovorca spoločnosti Google uviedol, že keď kliknete na jeden z reproduktorov, otvorí sa panel, na ktorom sa zobrazia rôzne ceny od predajcov a najlepšie recenzie a komentáre. Potom môžete kliknúť na stránku obchodu a kúpiť si ho. SGE je stále experiment a Google chce počuť spätnú väzbu od používateľov aj zainteresovaných strán, ako sú inzerenti a vydavatelia. Spoločnosť neprezradila, kedy budú tieto nové funkcie všeobecne sprístupnené.
Zdroj: mashable.com.
Zobrazit Galériu