Upravený čistý zisk Xiaomi za tretí kvartál 2025 vzrástol o 80,9% na 11,3 miliardy jüanov, čím prekonal odhady trhu
Kvartálne tržby dosiahli 113,1 miliardy jüanov, čím štvrtý kvartál po sebe prekonali hranicu 100 miliárd jüanov: Segment inteligentných elektrických vozidiel Xiaomi Smart EV dosiahol prvýkrát kladný kvartálny prevádzkový zisk.
Spoločnosť Xiaomi, ktorá sa zaoberá spotrebnou elektronikou, smartfónmi a výrobkami inteligentnej domácnosti (IoT), oznámila svoje neauditované konsolidované výsledky za tri mesiace, ktoré sa skončili 30.septembra 2025 (“tretí kvartál 2025”).
Výkonnosť skupiny v treťom kvartáli pokračovala v silnom raste. Celkové tržby dosiahli 113,1 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 22,3 %. Jedná sa o rast počas štvrtého kvartálu po sebe, kedy tržby prekročili hranicu 100 miliárd jüanov. Upravený čistý zisk dosiahol 11,3 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 80,9 %, čím sa výrazne prekonali očakávania trhu a dosiahla sa rekordná úroveň. Celkové tržby za prvé tri kvartály tohto roka dosiahli 340,4 miliardy jüanov, čo sa blíži úrovni za celý minulý rok, a upravený čistý zisk dosiahol 32,8 miliardy jüanov, čím sa podarilo prekonať celkový výsledok za minulý rok.
V súlade s firemnou stratégiou „Človek × Auto × Domov“ preukázali všetky obchodné segmenty skupiny Xiaomi silnú odolnosť voči poklesu. V treťom kvartáli dosiahol segment inteligentných elektrických vozidiel („EV“), AI a ďalších nových iniciatív historický míľnik, keď po prvýkrát zaznamenal kladný prevádzkový zisk. Tržby z tohto segmentu dosiahli 29,0 miliárd jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 199 %. Tržby z predaja smartfónov dosiahli 46,0 miliárd jüanov, pričom globálne dodávky si udržali pozíciu v prvej trojke svetového rebríčka už 21. kvartál po sebe. Tržby zo segmentu IoT a lifestyle produktov dosiahli 27,6 miliárd jüanov a počet pripojených IoT zariadení na platforme AIoT spoločnosti Xiaomi prekročil 1,0 miliardu. Tržby z internetových služieb dosiahli 9,4 miliárd jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 10,8 % a novú rekordnú úroveň. Tieto solídne výsledky všetkých obchodných segmentov plne demonštrujú vynikajúce schopnosti celej skupiny.
Stratégia zameraná na prémiové produkty sa postupne zrýchľuje. Výrazným príkladom je predstavenie elektrického SUV vozidla Xiaomi YU7, ktoré bolo uvedené na trh tento rok a je označované ako „vysoko výkonné luxusné SUV“. Tento model sa teší veľkej popularite a už tri mesiace po sebe vedie predaj stredne veľkých a veľkých SUV. V októbri sa dokonca stal najpredávanejším SUV vo všetkých kategóriách na čínskom trhu. Okrem toho si zaslúži pozornosť aj prémiový vlajkový smartfón Xiaomi 17. Počas nákupného sviatku Double 11, známeho aj ako Singles’ Day, si model Xiaomi 17 Pro Max zabezpečil dvojité prvenstvo v predajoch a tržbách za domáce smartfóny s cenou nad 6 000 jüanov. Podarilo sa to na všetkých čínskych e-commerce platformách v rámci prémiového segmentu.
Segment inteligentných elektrických vozidiel Xiaomi Smart EV dosiahol prvýkrát pozitívny kvartálny príjem z prevádzky, pričom štvrťročné dodávky prekročili 100 000 kusov.
Segment inteligentných elektrických vozidiel, AI a ďalších nových iniciatív spoločnosti Xiaomi si udržiava rýchly rast, pričom tržby v treťom kvartáli dosiahli 29,0 miliárd jüanov. Spoločnosť zaznamenala svoj prvý kladný prevádzkový zisk vo výške 0,7 miliardy jüanov, čo signalizuje novú fázu zdravého a udržateľného rozvoja.
V tomto období došlo aj k výraznému nárastu dodávok inteligentných elektromobilov Xiaomi. Štvrťročné dodávky prekročili 100 000 vozidiel a dosiahli rekordných 108 796 kusov. Za prvé tri kvartály tohto roka kumulatívne dodávky presiahli 260 000 vozidiel. Skupina pokračuje v rozširovaní svojej predajnej a servisnej siete. K 30. septembru 2025 otvorila Xiaomi v Číne 402 predajných centier pre inteligentné elektromobily v 119 mestách.
Smartfóny Xiaomi dosahujú stabilný pokrok, podiel prémiových smartfónov na čínskom trhu stúpol o 5,6%.
V treťom kvartáli si spoločnosť Xiaomi udržala stabilné výsledky v oblasti smartfónov, pričom jej tržby dosiahli 46,0 miliárd jüanov. Celosvetové dodávky smartfónov dosiahli 43,3 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast už 9 kvartálov po sebe. Podľa údajov spoločnosti Omdia dosiahol celosvetový podiel spoločnosti Xiaomi na trhu so smartfónmi v treťom kvartáli 2025 úroveň 13,6 %, čím si spoločnosť zabezpečila miesto v prvej trojke celosvetového rebríčka už 21. kvartál po sebe. Smartfóny Xiaomi sa umiestnili medzi tromi najlepšími v 57 krajinách a regiónoch po celom svete. Na čínskom trhu sa Xiaomi umiestnilo na 2. mieste v počte predaných smartfónov s trhovým podielom 16,7 %, čím sa umiestnilo v prvej dvojke už počas 6 po sebe idúcich kvartálov.
Stratégia zameraná na prémiové produkty zaznamenala významné pokroky. Podľa údajov tretích strán dosiahol podiel spoločnosti Xiaomi v predaji smartfónov v rámci cenového segmentu 4 000 – 6 000 jüanov hodnotu 18,9 %, čo predstavuje medziročný nárast o 5,6%.
Konkurencieschopnosť spoločnosti Xiaomi na trhu s prémiovými smartfónmi sa výrazne posilnila. Prémiová vlajková loď Xiaomi 17, uvedená na trh v septembri, dosiahla vynikajúce výsledky, pričom medziročný predaj v prvom mesiaci vzrástol v porovnaní so sériou Xiaomi 15 približne o 30 %. Z toho modely Xiaomi 17 Pro a Xiaomi 17 Pro Max predstavovali viac ako 80 % predaja, čím sa ďalej optimalizovala štruktúra produktov.
Počet pripojených zariadení IoT na platforme AIoT spoločnosti Xiaomi prekročil 1 miliardu. Prvá továreň na výrobu inteligentných domácich spotrebičov oficiálne začala prevádzku.
Segment IoT a lifestyle produktov dosiahol stabilný rast. V treťom kvartáli dosiahli tržby 27,6 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 5,6 %. Hrubá marža sa medziročne zvýšila o 3,2 % na celkových 23,9 %.
V októbri tohto roku spoločnosť Xiaomi oficiálne spustila prevádzku svojej prvej továrne Xiaomi Smart Home Appliance Factory, čím skupina vytvorila kompletný priemyselný reťazec - od dizajnu, výskumu, vývoja, výroby až po kontrolu kvality. Továreň, s maximálnou ročnou výrobnou kapacitou 7 miliónov klimatizačných jednotiek, tak bude plnohodnotne prispievať na trh s prémiovými domácimi spotrebičmi.
Počas tohto obdobia spoločnosť Xiaomi pokračovala v rozširovaní svojej ponuky tabletov. Podľa údajov spoločnosti Omdia, sa tablety Xiaomi zaradili medzi päť najpredávanejších produktov na globálnom trhu a medzi tri najpredávanejšie produkty v Číne.
Nositeľné zariadenia Xiaomi si udržali vedúcu pozíciu, pričom ich predaj sa umiestnil na prvom mieste na svete a na druhom mieste v rámci Číny. Naopak, predaj slúchadiel TWS sa zaradil na druhé miesto globálne a na prvé miesto na čínskom trhu.
K 30. septembru 2025 sa počet pripojených zariadení IoT (okrem smartfónov, tabletov a notebookov) na platforme AIoT zvýšil na 1 035,5 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 20,2 %.Počet používateľov s piatimi alebo viac zariadeniami pripojenými k platforme AIoT (okrem smartfónov, tabletov a notebookov) dosiahol 21,6 milióna, čo znamená medziročný rast o 26,1 %.
V septembri 2025 vzrástol aj počet aktívnych používateľov aplikácie Xiaomi Home na 114,6 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 14,4 %.
Príjmy z internetových služieb dosiahli rekordnú výšku, pričom celkový počet aktívnych používateľov za mesiac presiahol 740 miliónov.
Obchod s internetovými službami si naďalej udržiava stabilnú výkonnosť. V treťom kvartáli dosiahli tržby 9,4 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 10,8 %. Hrubá marža tohto segmentu zostala na vysokých úrovniach, konkrétne 76,9 %.
Zahraničné internetové služby spoločnosti Xiaomi zaznamenali tržby vo výške 3,3 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 19,1 %. V dôsledku neustáleho rozširovania základne používateľov internetových služieb boli v septembri zaznamenané nové rekordné hodnoty MAU (mesačne aktívni používatelia). Globálne číslo MAU sa zvýšilo na 741,7 milióna, čo je medziročný nárast o 8,2 %, zatiaľ čo MAU v Číne dosiahli 187,3 milióna, čo predstavuje rast o 11,6 %.
Spoločnosť Xiaomi zdvojnásobila investície do kľúčových technológií, pričom hodnota investície do výskumu a vývoja dosiahla historické maximum vo výške 9,1 miliardy jüanov.
Spoločnosť Xiaomi naďalej výrazne zvyšovala svoje investície do výskumu a vývoja v oblasti kľúčových technológií. Výdavky na výskum a vývoj za tretí kvartál dosiahli 9,1 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 52,1 % a stanovuje nový rekord. Celkové výdavky na výskum a vývoj za prvé tri kvartály dosiahli 23,5 miliardy jüanov a predpokladá sa, že celkové investície do výskumu a vývoja v roku 2025 prekročia 30,0 miliárd jüanov. K 30. septembru 2025 dosiahol celkový počet zamestnancov Xiaomi v oblasti výskumu a vývoja rekordnú úroveň 24 871.
Spoločnosť Xiaomi dosiahla významný prielom v oblasti veľkých AI modelov. V septembri predstavila robustný a otvorený hlasový model Xiaomi-MiMo-Audio, čím vytvorila holistický strategický ekosystém zahŕňajúci základné modality veľkých AI modelov. V novembri spoločnosť predstavila svoje futuristické riešenia pre inteligentné domácnosti Xiaomi Miloco. Xiaomi tak ako prvá spoločnosť začala skúmať inteligentné bývanie poháňané technológiami veľkých modelov a pretvárať tak zážitok z interakcie v inteligentnej domácnosti.
Zároveň Xiaomi oficiálne uviedla na trh svoj operačný systém novej generácie, Xiaomi HyperOS 3, ktorý prináša komplexné vylepšenia v oblasti denného užívania, funkčnosti a AI schopností. Nový operačný systém poskytuje vylepšenú technologickú podporu pre prémiové smartfóny, elektrické vozidlá a ďalšie produkty ekosystému. Spustením továrne na inteligentné domáce spotrebiče Xiaomi dokončila svoj trojitý výrobný pilier inteligentnej výroby, posilnila výrobné kapacity v oblasti smartfónov, elektrických vozidiel a domácich spotrebičov, čím upevnila svoju vedúcu pozíciu v tomto sektore.
O spoločnosti Xiaomi
Spoločnosť Xiaomi Corporation bola založená v apríli 2010 a 9. júla 2018 bola zaradená na hlavnú tabuľku hongkongskej burzy cenných papierov (1810.HK). Xiaomi je spoločnosť zameraná na spotrebnú elektroniku a smart výrobu, ktorej hlavnou činnosťou je produkcia smartfónov a inteligentného hardvéru, ktoré sú prepojené na platforme Internetu vecí (IoT).
V súlade s našou víziou „Nadviazať priateľstvo s používateľmi a stať sa najobľúbenejšou spoločnosťou v srdciach používateľov“ sa Xiaomi neustále snaží o inovácie, vysokú kvalitu používateľského zážitku a prevádzkovú efektívnosť. Spoločnosť neúnavne vytvára úžasné produkty za čestné ceny, aby všetci na svete mohli vďaka inovatívnym technológiám žiť lepší život.
Xiaomi je jednou z popredných svetových spoločností vyrábajúcich smartfóny. V júni 2025 dosiahol počet aktívnych používateľov mesačne (MAU) približne 731,2 milióna (vrátane smartfónov a tabletov) na celom svete. Spoločnosť tiež vytvorila poprednú svetovú platformu AIoT (AI+IoT) pre spotrebiteľov, ku ktorej bolo k 30. júnu 2025 pripojených približne 989,1 milióna inteligentných zariadení (okrem smartfónov, notebookov a tabletov). V októbri 2023 Xiaomi aktualizovala svoju stratégiu na inteligentný ekosystém „človek x auto x domácnosť“, ktorý plynule spája osobné zariadenia, inteligentné domáce produkty a automobily. Xiaomi sa vždy zameriava na ľudskosť a zaväzuje sa poskytovať komplexné a lepšie prepojené zážitky. Produkty Xiaomi sú prítomné vo viac ako 100 krajinách a regiónoch po celom svete. V júli 2025 bola spoločnosť Xiaomi siedmy rok po sebe zaradená do zoznamu Fortune Global 500, kde sa umiestnila na 297. mieste.
Xiaomi je súčasťou indexov Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.
Úvodný obrázok od Diviany Avila z Pixabay