
Vyhovieť podmienkam GDPR pomôže pri obchodných oznámeniach double opt-in. Dvojitý súhlas navyše zlepšuje efektivitu kampaní
Blížiaci sa začiatok platnosti GDPR, teda nového nariadenia pre nakladanie s osobnými údajmi, robí vrásky na čele nejednej firme. Pre e-shopy a ďalších obchodníkov znamená komplikáciu aj v zasielaní reklamných e-mailov, newsletterov a iných obchodných oznámení, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou ich marketingu. Práve v tomto prípade je pre nich ideálnym riešením zavedenie takzvaného double opt-in(u), teda dvojitého súhlasu so zasielaním obchodných oznámení.
Práve s májovým nástupom nariadenia Európskej únie je double opt-in nanajvýš aktuálnou témou. Obchodníci budú musieť byť od 25. mája vo vzťahu k svojim klientom úplne transparentní, teda informovať ich presne o rozsahu spracúvaných údajov a ich využití. To znamená, že obchodné oznámenia už nebudú môcť zasielať nikomu, kto neposkytne súhlas s využitím svojich osobných údajov, v tomto prípade e-mailovej adresy.
Double opt-in v e-mailingu funguje práve ako dvojité potvrdenie súhlasu so zasielaním obchodných oznámení. Pokiaľ záujemca o newsletter potvrdí svoj súhlas iba v rámci webového formulára, ide o takzvaný jednoduchý single opt-in. Double opt-in zahŕňa ešte jeden krok navyše: budúci príjemca newsletteru dostane potvrdzujúci e-mail s odkazom. Jeho súhlas tak firma získava až vo chvíli, keď na tento odkaz klikne.
Krokom navyše však získa istotu, že súhlas dostala naozaj od človeka, ktorého e-mail bol zadaný do formulára. Týmto spôsobom sa najlepšie zabráni situáciám, keď príjemca začne dostávať e-maily, o ktoré nikdy nepožiadal. Stáva sa tak napríklad vtedy, keď ho na odber prihlásil niekto iný – či už schválne alebo napríklad nechtiac kvôli preklepu vo vlastnej e-mailovej adrese.
Dvojité potvrdenie má popri vyhovení podmienkam GDPR ešte jednu výhodu. Vďaka nutnosti vykonať vedome dva úkony sa do databázy kontaktov dostávajú len ľudia, ktorí o obchodné a iné e-maily naozaj majú záujem. Tým sa dvíha doručiteľnosť a často aj preklikovosť všetkých kampaní a celý e-mail marketing je tak efektívnejší.
Zobrazit Galériu