CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Zažite Vorsprung durch Technik: nové Audi Q6 e-tron

Tlačové správy
0
  • Nové Audi Q6 e‑tron stanovuje štandardy z hľadiska výkonu, dojazdu, nabíjania, jazdnej dynamiky a dizajnu
  • Generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner: "Audi Q6 e‑tron, postavené na novej platforme PPE, je ďalším technologickým skokom v oblasti prémiovej elektrickej mobility pre našich zákazníkov."
  • Nový model posúva digitálne zážitky v Audi na novú úroveň

Audi Q6 e‑tron je prvým sériovým modelom na prémiovej elektrickej platforme (PPE), ktorý predstavuje ďalší krok v transformácii spoločnosti na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Elektrické SUV svojimi vlastnosťami znamená Vorsprung durch Technik. Model definujú nielen pôsobivé jazdné a nabíjacie vlastnosti, ale aj zvýšená efektivita a dlhý dojazd. Audi Q6 e‑tron stelesňuje typický štýl Audi SUV s ďalej zdokonaleným dizajnovým jazykom e‑tron. Nová filozofia dizajnu v interiéri a priekopnícke technológie, ktoré v novom modeli debutujú, začínajú ďalšiu kapitolu elektrickej mobility pre štyri kruhy a robia Vorsprung durch Technik hmatateľným zážitkom každého dňa. S modelovým radom Q6 e‑tron po prvýkrát prichádza e-mobilita zo závodu v Ingolstadte. Audi Q6 e‑ tron quattro a SQ6 e‑ tron sa budú dať objednať od marca 2024 za cenu 75 560 a 94 270 eur a zákazníkom budú dodané v lete 2024.

Movember SK

PPE, vyvinutá spoločne s Porsche, a elektronická architektúra E3 1.2 sú dôležitými míľnikmi v rozširovaní globálnej ponuky modelov Audi s elektrickým pohonom. Znamenajú začiatok komplexného posilnenia a omladenia modelového portfólia. Q6 e‑tron je základom sľubu Audi ponúkať do roku 2027 elektrické vozidlá vo všetkých hlavných segmentoch. "Audi Q6 e‑tron, postavené na novej platforme PPE, je ďalším technologickým skokom v prémiovej elektrickej mobilite pre našich zákazníkov," povedal Gernot Döllner, predseda predstavenstva AUDI AG, na svetovej premiére v hlavnom závode v Ingolstadte. "PPE ukazuje, ako v rámci koncernu Volkswagen spájame odborné znalosti, a tým umožňujeme škálovanie elektrickej mobility. Vďaka PPE sme schopní uviesť na trh veľkoobjemové modely s vysokými technickými štandardmi v rôznych segmentoch, a tak ďalej elektrifikovať naše portfólio," dodal predseda predstavenstva Audi.

Flexibilita PPE pomáha dodať budúcim modelom nezávislý charakter a typickú DNA Audi napriek spoločným technickým základom. Q6 e‑tron určuje štandardy v oblasti výkonu, dojazdu a nabíjania. Stelesňuje typický SUV štýl značky Audi s ďalej zdokonaleným dizajnovým jazykom e‑tron a vysokou úrovňou každodennej použiteľnosti. Vďaka novej elektronickej architektúre E3 1.2 predstavuje modelový rad Q6 e‑ tron technologickú špičku portfólia Audi.

Pôsobivý dojazd a výkon nabíjania

Výkonné, kompaktné a vysoko účinné elektromotory, ako aj novo vyvinutá lítium-iónová batéria pozostávajúca z dvanástich modulov a 180 prizmatických článkov s celkovou kapacitou 100 kWh (94,9 netto) zabezpečujú dojazd až 625 km. Nové Audi Q6 e‑tron zabezpečuje športový výkon, ktorým je Audi známe, so systémovým výkonom 285 kW (spotreba energie v kWh/100 km kombinovaná: 19,4-17,0 (WLTP); SQ6 e‑tron so systémovým výkonom až 380 kW pri zapnutej príplatkovej extra funkcii (spotreba energie v kWh/100 km kombinovaná: 18,4-17,5 (WLTP); tak stanovuje nové štandardy z hľadiska výkonu, dojazdu, nabíjania, jazdnej dynamiky a dizajnu. Pri uvedení na trh budú k dispozícii dva modelové varianty s pohonom všetkých kolies, po ktorých budú - v závislosti od trhu - nasledovať mimoriadne efektívne modely s pohonom zadných kolies zamerané na dojazd, ktoré budú zároveň znamenať vstup do radu Q6 e‑tron. Q6 e‑tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ 6 e‑tron potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidiel je 210, resp. 230 km/h. Dva modely s pohonom zadných‑ kolies budú nasledovať neskôr - v závislosti od trhu. Zatiaľ čo jeden model bude navrhnutý s ohľadom na efektívnosť a dojazd, druhý bude znamenať vstup do radu Q6 e tron.‑

Vďaka 800‑ voltovej technológii a maximálnemu nabíjaciemu výkonu 270 kW sú s Audi Q6 e‑tron možné krátke nabíjacie zastávky. Na vhodnej nabíjacej stanici (High Power Charging, HPC) sa dá nabiť až 255 km za desať minút. Stav nabitia sa zvýši z desiatich na 80 percent za približne 21 minút. Kľúčovým prvkom tohto pôsobivého výkonu nabíjania je inteligentný, vysoko výkonný a prediktívny tepelný manažment. Vozidlo vybavené funkciou Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla samo autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a začne proces nabíjania. Nabíjanie je tiež plne automatické. Ak nabíjacia stanica pracuje s technológiou 400‑ voltov, Audi Q6 e‑tron môže po prvýkrát umožniť bankové nabíjanie. Batéria s napätím 800‑ voltov sa automaticky rozdelí na dve batérie s rovnakým napätím, ktoré sa potom môžu nabíjať paralelne s výkonom až 135 kW. V závislosti od stavu nabitia sa obe polovice batérie najprv vyrovnajú a potom sa nabíjajú súčasne. Nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 11 kW je možné so štandardnými domácimi nabíjačkami.

Dôležitým prvkom pri zvyšovaní účinnosti, a tým aj dojazdu Audi Q6 e‑tron je pokročilý systém rekuperácie. Tento systém dokáže zvládnuť približne 95 percent všetkých každodenných brzdných procesov. Audi Q6 e‑tron rekuperuje s výkonom až 220 kW.

Typický Audi SUV dizajn: exteriér

Audi Q6 e‑tron je zaradené do prémiového segmentu strednej triedy a s dĺžkou 4 771 mm, šírkou 1 993 mm a výškou 1 648 mm ponúka maximálny priestor, komfort a vhodnosť na každodenné používanie. Rázvor 2 899 milimetrov poskytuje dostatok miesta na nohy v druhom rade sedadiel. Vďaka týmto rozmerom ponúka Audi Q6 e‑tron dostatok priestoru pre päť cestujúcich a batožinu a ponúka vysokú úžitkovú hodnotu. Audi tak spĺňa požiadavky, ktoré zákazníci kladú na SUV.

Audi Q6 e‑tron má vďaka platforme Premium Platform Electric dokonalé proporcie. Pomer dlhého rázvoru a veľmi krátkych previsov tvorí základ známeho mohutného, dynamického balíka, ktorý je viditeľný v exteriéri modelov Audi Q. Audi Q6 e‑tron je tiež stelesnením ďalej rozvíjaného dizajnového jazyka špecifického pre e tron.

Jeho výrazný vzhľad SUV pôsobí impozantne a športovo. Na karosérii vozidla sú jemné tvary v neustálej súhre so záhybmi a hranami, čo dodáva dynamiku tieňom aj pri státí. Vzpriamená predná časť sa vyznačuje plne uzavretým Singleframe a maskou v selenitovej striebornej alebo lesklej čiernej farbe, ktorá obklopuje trojrozmerne tvarovaný Singleframe a bočné vstupy vzduchu. Vysoko umiestnené digitálne denné svetlá dodávajú Q6 e‑tron veľmi výrazný a nezávislý vzhľad.

Strecha je natiahnutá nízko a napnutá cez mohutnú karosériu, smerom dozadu sa zužuje. Mierne sklonené D‑ stĺpiky elegantne prechádzajú do svalnatých ramien karosérie. Otvor medzi D‑ stĺpikom a strechou dodáva vozidlu dynamickejší vzhľad a kabína pôsobí natiahnutejšie a dlhšie. Výrazná línia prechádzajúca od zadných svetiel k zadným dverám zdôrazňuje hornú časť "quattro blisters" - obrysov karosérie, na ktorých sa opierajú jemne sklonené D‑ stĺpiky . „quattro blisters“ sú základným prvkom dizajnu Audi DNA. Audi tento ústredný dizajnový princíp nazýva "zviditeľnenie techniky". Dynamicky stiahnutá zadná časť vytvára zmes športovej elegancie a sily. Čistá a široká architektúra zadnej časti so súvislým svetelným pásom dodáva modelu Q6 e‑tron quattro jasnosť a nadhľad typický pre Audi.

Prvenstvo na svete v technológii osvetlenia

S modelom Q6 e‑tron Audi začína nielen novú kapitolu v oblasti elektrickej mobility, ale aj dôležitú súčasť Audi DNA: svetelnú techniku. S prvým aktívnym digitálnym svetelným podpisom na svete elektrické SUV otvára novú éru, ktorá sa vyznačuje dizajnom a estetikou, ktoré sú pre Audi jedinečné.

Túto formu svetelného podpisu umožňuje softvérový modul v jednom z piatich počítačov Audi Q6 e‑tron. V prípade druhej generácie digitálnych zadných OLED svetiel šesť panelov OLED s celkovým počtom 360 segmentov generuje každých desať milisekúnd nový obraz pomocou špeciálne vyvinutého algoritmu. Vďaka dokonalej symbióze medzi dizajnom osvetlenia a novou technológiou pôsobí svetlo v novom Audi Q6 e‑tron živšie a inteligentnejšie ako kedykoľvek predtým. Aktívny digitálny svetelný podpis zároveň ukazuje cestu do budúcnosti svetelnej techniky Audi.

Vpredu sa aktívny digitálny svetelný podpis vytvára interakciou algoritmu s dvanástimi segmentmi, ktoré sa stmievajú hore a dole. V zadnej časti sa na tento účel používajú všetky digitálne segmenty OLED. Jednotlivé svetelné segmenty interagujú takým spôsobom, že celková intenzita svetelného podpisu sa nemení.

Vďaka druhej generácii digitálnych zadných OLED svetiel posúva Audi Q6 e‑tron dizajn osvetlenia, funkčnosť, a tým aj bezpečnosť na cestách na novú úroveň. Digitálne zadné OLED svetlá dokážu po prvýkrát cielene komunikovať s okolím vozidla (Car‑ to‑ X). Audi posunulo na novú úroveň aj bezpečnostné funkcie. Systém detekcie priblíženia známy už z iných modelov Audi bol v novom Q6 e‑tron rozšírený o komunikačné svetlo. Upozorňuje ostatných účastníkov cestnej premávky na miesta nehody a poruchy. Okrem bežnej grafiky zadných svetiel komunikačné svetlo v kritických jazdných alebo dopravných situáciách zobrazuje špecifický statický podpis zadného svetla s integrovanými výstražnými symbolmi v digitálnom kombinovanom zadnom svetle OLED.

Táto technológia, ktorá má premiéru v Audi Q6 e‑tron, stanovuje nové štandardy aj z hľadiska individualizácie: Vďaka celkovo až ôsmim digitálnym svetelným podpisom v prepracovaných denných svetlách Matrix LED a v digitálnych zadných svetlách OLED 2.0 si môžu majitelia úplne novým spôsobom individualizovať svoje Q6 e-tron.

Nová filozofia dizajnu sa dostáva do sériovej výroby s modelom Q6 e‑tron

Interiér Audi Q6 e‑tron je viac ako kedykoľvek predtým orientovaný na potreby používateľa. Trojrozmerný a vysoko-kontrastný dizajn interiéru zámerne umiestňuje prvky do popredia alebo do pozadia, čím vytvára priestorovú architektúru, ktorá je z hľadiska dizajnu a ergonómie prispôsobená cestujúcim. Panoramatický displej Audi MMI a displej MMI pre spolujazdca tvoria vizuálne prehľadnú digitálnu scénu. Interiér zdôrazňuje domácu atmosféru. "Softwrap" sa tiahne od dverí cez celý kokpit až po stredovú konzolu a vytvára homogénny a obklopujúci pocit priestoru. Rovnaké farby a vysokokvalitné materiály, z ktorých niektoré sú recyklované, nájdete aj na sedadlách. Použité materiály boli vybrané z funkčného hľadiska a zároveň zabezpečujú jasné dizajnové odlíšenie jednotlivých častí vozidla v interiéri. Oblasti zamerané na pohodlie sú navrhnuté s veľkorysými povrchmi a mäkkými materiálmi. Precízne navrhnuté ovládacie plochy vo vysokokvalitnej čiernej farbe s vysokým leskom naopak zdôrazňujú prehľadnosť interakcie s vozidlom.

Vďaka novej karosérii PPE, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre e-mobilitu, má vozidlo veľkorysý pocit priestrannosti, ako aj vysokú úroveň každodennej praktickosti. Interiér ponúka množstvo odkladacích priestorov a priehradiek. Zvýšený komfort stredného sedadla vzadu je typický pre elektromobil s dlhým rázvorom (2 899 mm), ktorému chýba stredový tunel. Batožinový priestor ponúka 526 litrov úložného priestoru. Ak sa sklopí lavica zadných sedadiel, úložný priestor sa zväčší až na 1 529 litrov. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť samostatne (40:20:40). Ďalších 64 litrov úložného priestoru je k dispozícii v „prednom kufri“ pod kapotou - je to vhodné miesto napríklad na uloženie menších cestovných tašiek. Audi Q6 e‑tron tak ponúka dostatok priestoru pre päť cestujúcich a ich batožinu. Svojou vysokou úžitkovou hodnotou spĺňa požiadavky, ktoré zákazníci kladú na SUV značky Audi.

E3 1.2 - vysoko výkonná a na budúcnosť orientovaná elektronická architektúra

Vďaka novo vyvinutej elektronickej architektúre E3 1.2 zákazníci zažívajú digitalizáciu vo vozidle bezprostrednejšie ako kedykoľvek predtým. Názov E3 znamená End-to-End Electronic Architecture. Počas vývoja bolo prvoradým cieľom vytvoriť štandardizovaný rámec odolný voči budúcnosti. Funkčne orientovaná architektúra je založená na novej doménovej počítačovej štruktúre s piatimi vysokovýkonnými počítačmi (High-Performance Computing Platform, HCP), ktoré riadia všetky funkcie vozidla - od infotainmentu a jazdných funkcií až po poloautomatickú jazdu v neskorších vývojových štádiách. Doteraz najvýkonnejšia elektronická architektúra z hľadiska výpočtového výkonu je dôsledne zameraná na požiadavky zákazníkov. Jedným zo zameraní vývoja bolo vysoko výkonné a bezpečné prepojenie doménových počítačov, riadiacich jednotiek, snímačov a aktuátorov s cieľom zvládnuť zložitejšie systémy a zachovať modularitu. Okrem toho sa E3 1.2 vyznačuje vysoko výkonným a bezproblémovým backendovým pripojením pre dátové aplikácie Car-to-X swarm a výpočtovo náročné mimopalubné funkcie. Debutuje v Audi Q6 e‑tron, je určený na použitie vo všetkých modeloch a tvorí základ pre budúce inovácie.

Digital Stage: nový koncept zobrazovania a ovládania

Modelový rad Audi Q6 e‑ tron má plne prepojený a digitálny interiér založený na novej elektronickej architektúre. Takzvaná digitálna scéna, ktorú tvorí panoramatický MMI displej Audi a displej MMI pre spolujazdca, je kľúčovým prvkom interiéru. Prehľadne zoskupené displeje sú dokonale integrované do dizajnového konceptu a dodávajú interiéru veľkorysý a vzdušný pocit priestoru. Štíhly, voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI má zakrivený dizajn a technológiu OLED a pozostáva z 11,9-palcového virtuálneho kokpitu Audi a 14,5-palcového dotykového displeja MMI. Priestor pre vodiča je navrhnutý ako oblúk a displej s konkávnym tvarom je orientovaný smerom k vodičovi. Obrysy zakriveného displeja tiež pripomínajú jednoduchý rám typický pre Audi. Vďaka ambientnému osvetleniu sa zakrivený displej v noci akoby vznáša a vytvára vyhovujúce prostredie. Špeciálne pre cestujúcich vpredu Audi dopĺňa digitálnu scénu 10,9-palcovým displejom MMI pre cestujúcich vpredu s aktívnym režimom súkromia, ktorý zabraňuje tomu, aby počas jazdy rozptyľoval pozornosť vodiča. Vďaka tomu môže spolujazdec vpredu streamovať filmy/video obsah, asistovať pri navigácii alebo napríklad aj vyhľadať nabíjaciu stanicu.

S voliteľným Head-Up displejom s rozšírenou realitou, ktorý je ďalším ústredným prvkom digitálnej scény, robí Audi veľký krok vpred v oblasti zobrazovacích technológií. Odráža veľkú naklonenú rovinu obrazu cez čelné sklo smerom k vodičovi a zobrazuje relevantné informácie, ako sú rýchlosť, dopravné značky, asistenčné a navigačné symboly. Obrazová rovina je naklonená dopredu, aby sa zvýšil dojem rozšírenej reality. Zaostrenie ľudského oka sa pohybuje spolu s ňou. Tento proces a ďaleká virtuálna vzdialenosť obrazu vytvárajú dojem, že zobrazené prvky sa vznášajú až do vzdialenosti 200 metrov. Virtuálny obsah je tak plynule integrovaný do reality. Informácie sa dajú rýchlo pochopiť bez toho, aby dráždili alebo rozptyľovali pozornosť osoby, ktorá riadi vozidlo. Zorné pole funkcie rozšírenej reality zodpovedá uhlopriečke približne 88 palcov pri pohľade z miesta vodiča.

Hlasový asistent Audi Assistant, ktorý sa sám učí, sa dá použiť na ovládanie mnohých funkcií vozidla. Digitálny asistent s podporou umelej inteligencie je hlboko integrovaný do vozidla a po prvýkrát sa zobrazuje pomocou avatara na centrálnom dotykovom displeji MMI a na head-up displeji s rozšírenou realitou. Nový hlasový asistent rozumie viac ako 800 hlasovým príkazom. Možno ho aktivovať aj prostredníctvom rôznych dotykových bodov a napríklad cez aplikáciu myAudi. Hlasový asistent sa neustále učí na základe správania používateľa a poskytuje tak podporu osobe, ktorá riadi vozidlo. Túto podporu možno rozdeliť do troch kategórií: proaktívne návrhy (kontextové informácie sa využívajú na proaktívne navrhovanie funkcií na aktiváciu na základe týchto údajov), inteligentné rutiny (automaticky rozpoznáva opakujúce sa prevádzkové sekvencie, napríklad používanie klimatizácie sedadla od určitej vonkajšej teploty) a inteligentné zoznamy (napríklad zoznamy hovorov). Vyslovené príkazy sa zobrazujú aj na displeji (princíp see-what-you-speak). Asistent sa neustále učí na základe správania používateľa a podporuje tak vodiča.

Infotainment - integruje digitálny svet zákazníkov

Nový informačno-zábavný systém po prvýkrát využíva ako operačný systém Android Automotive OS. Obsah je vždy aktuálny vďaka aktualizáciám over-the-air. Najnovšie služby Audi connect a vylepšený plánovač trasy e-tron, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, sú preto vždy aktuálne. Aplikácie, ako napríklad YouTube, sú k dispozícii prostredníctvom obchodu s aplikáciami a Audi smartphone interface, ktorý je integrovaný priamo do MMI a nevyžaduje smartfón.

Obchod poskytuje zákazníkom prístup k širokej škále aplikácií. Pri spustení sú k dispozícii aplikácie z nasledujúcich kategórií: Hudba, video, hry, navigácia, parkovanie a nabíjanie, produktivita, počasie a spravodajské služby. Obchod sa neustále rozširuje a portfólio aplikácií je prispôsobené konkrétnemu trhu.

Srdcom zvukového systému Bang & Olufsen Premium je vysoko účinný zosilňovač. Poháňa 20 reproduktorov s výkonom 830 W. Štyri z nich sú integrované do opierky hlavy predných sedadiel, čo po prvýkrát umožňuje vytvorenie zvukových zón v Audi. Dynamické interakčné svetlo (IAL) ponúka rôzne komunikačné funkcie a podporuje tak interakciu vozidla s cestujúcimi. Rozprestiera sa v interiéri a kokpite ako široký oblúk. Súčasťou štandardnej výbavy radu Q6 e‑tron je aj rozšírený plánovač trasy e‑tron.

Presne vyladená jazdná dynamika vďaka novému riadeniu a rozloženiu krútiaceho momentu

Väčšina systémov a komponentov, ktoré tvoria podvozok, je novo vyvinutá. Pre Audi je typické vynikajúce a ľahko ovládateľné zrýchlenie a spomalenie vo všetkých jazdných situáciách. V súvislosti s podvozkom je presne definovaná filozofia nastavenia. Zúčastnené systémy riadenia odpruženia sú navzájom presne koordinované. Jazdnú dynamiku modelu Q6 e‑tron výrazne ovplyvňuje čiastočne prepracovaná predná náprava. Po prvý raz v modeli Audi sú riadiace ramená umiestnené pred ramenami zavesenia. Z toho vyplývajú predovšetkým výhody pre umiestnenie vysokonapäťovej batérie. Novo vyvinuté komponenty vedú k zlepšeniu kinematických vlastností. Hriadeľ riadenia je teraz pripevnený k pomocnému rámu. Zdokonalená kinematika nápravy poskytuje citeľne lepšiu jazdnú dynamiku. Nová predná náprava zlepšuje aj správanie riadenia. Vďaka tomu je vozidlo výrazne agilnejšie.

Dynamické jazdné vlastnosti modelu Q6 e‑tron zlepšuje aj rozdelenie krútiaceho momentu na zadné kolesá ako súčasť vysoko variabilného systému pohonu všetkých kolies. Rozdielne rozmery elektromotorov na zadnej a prednej náprave umožňujú rozdelenie krútiaceho momentu smerom dozadu aj pri plnom zaťažení. S cieľom doplniť rozloženie hmotnosti smerom dozadu, ako aj zabezpečiť ešte väčšiu priľnavosť a dynamiku jazdy sú zadné pneumatiky modelu Q6 e‑tron širšie ako predné.

Vždy pripravený pomôcť - asistenčné systémy vodiča

V súvislosti s asistenčnými systémami vodiča nového modelu Q6 e‑tron poskytuje Audi širokú škálu funkcií, ktoré výrazne zlepšujú každodennú jazdu a bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky. Novinkou pre Q6 e‑tron je adaptívny asistent jazdy plus. Pomáha nielen so zrýchľovaním, udržiavaním rýchlosti, dodržiavaním vzdialenosti a vedením v jazdnom pruhu, ale využíva aj mapové podklady s vysokým rozlíšením a údaje z iných vozidiel agregované v cloude na zlepšenie ovládania Q6 e‑tron. SUV využíva radarové senzory, prednú kameru a ultrazvukové senzory na jednoduché ovládanie navádzania. Vozidlo využíva zozbierané informácie na vytvorenie virtuálnej trasy a spoľahlivo a čo najpohodlnejšie ju dodržiava v celom rozsahu rýchlostí a v dopravných zápchach.

Zadný parkovací asistent, tempomat, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, asistent efektivity, aktívny predný asistent a systém varovania pred rozptýlením a ospalosťou sú súčasťou štandardnej výbavy od uvedenia na trh. Zákazníci si môžu v rámci rôznych balíkov výbavy vybrať ďalšie asistenčné systémy a bezpečnostný balík.

Materiály z recyklačných procesov

Materiály pripravené pomocou recyklačných procesov znižujú spotrebu primárnych zdrojov pri výrobe Q6 e‑tron a zabezpečujú uzavretý, a teda efektívny a udržateľný materiálový cyklus. Okrem materiálov vyrobených z recyklovaného polyesteru sú z recyklovaného materiálu vyrobené aj plastové komponenty typické pre elektrické modely, ako napríklad batožinový priestor a priľahlé kryty v prednej časti Q6 e‑tron. To platí aj pre kryty pod čelným sklom a nad prívodom vzduchu do systému HVAC.

Na výrobu ocele potrebnej na vonkajšiu časť strechy všetkých modelov Q6 e‑tron používa Audi oceľový šrot, ktorý čiastočne pochádza z vozidiel po dobe životnosti, ktoré predtým používali zákazníci. Podiel šrotu použitého pri výrobe ocele dosahuje v priemere až 15 percent (prístup založený na hmotnostnej bilancii na základe aktuálne plánovaných údajov o výrobe). Tento komponent je dobrým príkladom toho, ako chce Audi v budúcnosti vo svojich výrobkoch vo väčšej miere využívať druhotné materiály pochádzajúce od spotrebiteľov.

Udržateľná a flexibilná: výroba Audi Q6 e‑tron

Modelový rad Q6 e‑tron, prvý plne elektrický modelový rad vyrábaný v závode v Ingolstadte, je symbolom záväzku Audi k udržateľnosti od výroby až po produkt. Spoločnosť postupne prestavuje všetky výrobné závody na výrobu plne elektrických modelov namiesto výstavby nových. V súlade s včasným rozhodnutím o postupnom vyradení spaľovacieho motora Audi intenzívne podporuje aj transformáciu svojich zamestnancov a školí pracovnú silu pre oblasti budúcnosti, napríklad v novom závode na montáž batérií v Ingolstadte. Značka so štyrmi kruhmi tak zvyšuje vertikálnu integráciu a prináša do závodov dôležité zručnosti. Audi zároveň vytvára nové pracovné príležitosti.

Na udržateľnú a efektívnu výrobu radu Q6 e‑tron využíva Audi existujúce štruktúry a systémy. Značka bezproblémovo integruje modelový rad do existujúcich montážnych liniek, napríklad do karosárne pre osobné automobily. Karosérie pre modely PPE sa vyrábajú v závode v Ingolstadte v budove s rozlohou približne 148 000 m2 . Karosárske komponenty pre modelový rad Q6 e‑tron vyrába 328 zamestnancov na jednu zmenu a 1 150 robotov so stupňom automatizácie 87 %.

 

Zobrazit Galériu

Audi

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať