SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

3. ročník letnej školy tvorby hier Summer Game Dev 2018

Tlačové správy
0

Na matfyze sa úspešne skončil 3. ročník letnej školy tvorby hier Summer Game Dev (SGD) 2018. Štyri autorské tímy vytvorili vertical slice štyroch nových hier, ktoré vyhodnotila odborná porota i publikum na slávnostnom vyhodnotení 4. 8. v Impact Hub Bratislava. Audience Award aj Jury Award vyhrala hra Professor's Hidden Dimension od štúdia Stoodio. Vývoj pozoruhodnej hry bude pokracovať.

Odborná porota hodnotila celkovo štyri hry

1. Ipaka's Trial od štúdia A-team

Autori: Silvia Klúčovská, Patrik Papšo, Radoslava Kráľová, Šimon Gašpar, Róbert Kica

Mentor: Juraj Špánik (PowerPlay Studio)

2. Mictlan: Will of the Serpent od štúdia Colden Gat

Autori: Boris Brnčal, Stephan Torres, Anna Špotová, Lenka Koplíková, Filip Leon Opuk

Mentor: Marek Žilavý (Bohemia Interactive Bratislava)    

3. Professor's Hidden Dimension od štúdia Stoodio

Autori: Matej Kormuth, Kristína Macková, Jozef Bečár, Martin Kovár, Martina Štammová

Mentor: Jakub Luknár (Bohemia Interactive Bratislava)    

4. Escape from Valhalla od štúdia Draugar

Autori: Martin Novák, Ivan Agarsky, Tatiana Vojteková, Michaela Šimonová, Marek Mura

Mentor: Peter Gonda (Bohemia Interactive Bratislava)     

Porota zhodne ocenila obrovský pracovný výkon a pre každý tím identifikovala potenciál do budúcnosti.

SAMSUNG 042024 Advertisement

Projekt podporený FPU (Fond na podporu umenia) s hlavným partnerom FMFI UK, s partnermi pre mentoring Bohemia Interactive (Bratislava) a PowerPlay Studio, bol pre študujúcich zo stredných a vysokých škôl zadarmo. Prispeli k tomu aj ďalší sponzori Microstep-MIS, SFÉRA, a.s., OZ SCCG i Slovenská informatická spoločnosť. Na podporu vzdelávania poskytla FMFI UK pro bono open-space, prezývaný Skleník. V inšpiratívnom prostredí najlepšej fakulty sa stretlo 8 perspektívnych autoriek a 12 autorov, ktorí získali vedomosti o efektívnych postupoch, autorské i komunikačné zručnosti, ktoré skapitalizovali vo vývoji svojej vízie. Každý člen tímu mal pracovať minimálne 20 hodín týždenne, ale všetci iniciatívne túto hranicu prekročili. Program SGD18 na tento rok i prezentácie skorších ročníkov sú na webe akcie.

Každý tím mal svojho mentora, ktorý bol prítomný 2x týždenne: 1x na spoločnom progress reporte (všetky tímy spolu) a 1x na daily standupe (tím s mentorom samostatne).

Na začiatku letnej školy bola zadaná téma SPECIAL POWER. Podmienkou úspešného ukončenia projektu bolo vytvoriť hrateľné demo obsahujúce aspoň 10 minút gameplayu bez serióznych chýb (napr. pády aplikácie, neprejditeľný level).

Záverečná ceremónia bola otvorená verejnosti a návštevníci mali možnosť zahrať si hry a hlasovať za jednu, ktorú považujú za najzábavnejšiu. Tá získala Audience Award – hardvér od sponzora Microstep-MIS, ktorý posunie študentov ďalej v tvorbe.

Výherný tím pre Jury Award vybrala odborná porota zložená z veteránov game-dev biznisu. Porota pracovala v hviezdnom zložení: Tatiana Zacharovská (CEO @ Bored Monkey), Ivan Krechňák (CEO @ PowerPlay Studio), Filip Fischer (CEO @ Charged Monkey) a Rastislav Jelínek (Game Designer @ Pixel Federation).

Mediálnym partnerom SGD18 sa stal časopis PC Revue, ktorý prinesie podrobnú reportáž. Na záverečnom vyhodnotení získal každý autor aj ročné predplatné PC Revue.

Hry dostali možnosť predviesť sa aj v Prahe v decembri 2018 na medzinárodnej úrovni ako súčasť Indie Expo na Game Developers Session 2018.

FMFI UK

Všetky autorove články
Summer Game Dev tvorba hra súťaž

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať