SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

4ka oslavuje 6. narodeniny a štartuje novú kampaň za duševné zdravie.

Telekomunikácie
2

Štvrtého októbra pred šiestimi rokmi vstúpil na slovenský trh náš najmladší operátor 4ka a za ten čas stihol zmeniť pohľad zákazníkov na mobilné dáta. Priniesol cenovo dostupné nové paušály s desiatkami gigabajtov mobilných dát a ako vôbec prvý prišiel aj s nekonečnými dátami v mobile. Dnes dosahujú nekonečné produkty vo 4ke viac ako nadpolovičný podiel predaných paušálov, pričom počet zákazníkov prekročil už hranicu pol milióna.„V októbri 2016 sme uviedli na trh prvý skutočne nekonečný paušál. Dnes, po piatich rokoch, môžeme konštatovať, že to bol ťah správnym smerom, čo potvrdzuje aj to, že ku koncu septembra 2021 je viac než každý druhý predaný paušál (58 %) s nekonečnými dátami,“ hovorí Marek Jánošík, vedúci produktového oddelenia 4ky.

V pandemickom roku 2020 zaznamenala 4ka nový rekord, keď priemerný objem spotrebovaných dát dátujúceho zákazníka 4ky presiahol 12 GB (12,34 GB), pričom TOP 10 % najväčších „dátovačov“ vo 4ke prenesie priemerne za mesiac viac ako 50 GB dát. Celková agregovaná spotreba dát všetkých 4károv je v súčasnosti až 3,6 petabajtu za mesiac. Za povšimnutie stojí, že priemerná spotreba dát zákazníkov 4ky plynule medziročne narastá približne o 20 percent, čo znamená, že sa do 5 rokov zdvojnásobí.

Doba dátová vstúpila do novej etapy. Je čas na zodpovednosť

Vo 4ke však chcú k používateľom pristupovať zodpovedne a dobre si uvedomujú nielen výhody, ale aj riziká a nástrahy spojené s používaním internetu a najmä sociálnych sietí. Internet v mobile sa stal bežnou súčasťou života aj vďaka tomu, že mobilný operátor 4ka ako prvý uviedol mobilné dáta za rozumnú cenu a priniesol tak dátovú slobodu na Slovensko. Zvyšok trhu ho postupne, i keď často neochotne, nasledoval.

„Uvedomujeme si našu zodpovednosť, preto sme pri príležitosti 6. narodenín prvého datacentrického operátora na Slovensku podpísali dohodu o spolupráci s Ligou za duševné zdravie (LDZ) a zaviazali sa podporovať boj proti negatívnym fenoménom na internete. Okrem podpory viacerých aktivít LDZ sme sa dohodli na spoločnej kampani, ktorá štartuje už o niekoľko dní,“ hovorí Juraj Ondriš, výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva SWAN Mobile, ktorá prevádzkuje operátora 4ku.

„Naša spoločnosť je vedená k výkonu, vykazovaniu výsledkov pred sebou aj spoločnosťou. Poznáme krajiny, kde nie je problémom padnúť, ale nevstať, pričom v našich končinách sa už aj zakopnutie či prehra považuje za čosi fatálne. Ja sa teším, že 4ka vstúpila do tejto témy, lebo je dôležité, aby sa firmy angažovali a pomáhali tento postoj meniť. Potrebujeme naozaj hovoriť o tom, že chyby sú prirodzenou súčasťou nášho bytia a učia nás, spúšťajú novú kreativitu, vďaka chybám získavame nový priestor na nové nápady, myšlienky a v konečnom dôsledku nás učia byť ľudskejšími, chápavejšími a tolerantnejšími k sebe navzájom,“ dodáva riaditeľ Ligy za duševné zdravie Martin Knut.

4ka štartuje program Robím chyby a je mi to 4

Mobilný operátor 4ka odštartuje spoluprácu s Ligou za duševné zdravie kampaňou Robím chyby a je mi to 4. 4ka podporí komunikáciu tém Ligy za duševné zdravie, ktorá vysvetlí, prečo je z hľadiska duševného zdravia autenticita prežívania a schopnosť pomenovať chyby a emócie s nimi spojené jedným zo základných parametrov pocitu psychologického bezpečia jednotlivcov aj komunít. 4ka zároveň poskytne Lige marketingovú podporu v objeme 25 % zakontrahovaného reklamného priestoru v OOH a cez osobitný spot v online priestore.

„V pripravovanej kampani chceme poukázať na to, že robiť chyby je ľudské a posúvajú nás dopredu. A naopak, nezdravý je tlak vyvíjaný na umelú dokonalosť a bezchybnosť. Sociálne médiá vytvárajú nezdravú ilúziu krásneho sveta bez chýb, ktorý je však často výsledkom reality upravenej množstvom filtrov. No najmä mladí ľudia tejto predstave podliehajú a to, že sa sami necítia byť vhodní do tohto sveta, vedie k nárastu úzkosti a ďalších duševných problémov. Aj preto ich chceme motivovať, aby boli sami sebou. Aby sa postavili tomuto tlaku a povedali si, je mi to 4,“ vraví marketingový riaditeľ 4ky Roland Kyška.

Podľa aktuálneho prieskumu AMI Digital Index 2021 len 2 percentá Slovákov nemajú účet na sociálnych sieťach, pričom sociálne siete si každý deň prezerá až 97 percent mladých vo veku 15 až 29 rokov. Priemerne trávia ľudia na sociálnych sieťach 3 hodiny denne a u mladých ľudí to môže byť viac ako dvojnásobok. Pritom sociálne siete slúžia nielen na kontakt s blízkymi, ale aj na zábavu a takisto ako zdroj informácií.

„Pre mňa je chyba veľká príležitosť učiť sa a rásť. Myslím, že ak urobiť chybu, tak ideálne v čase, keď sa učím. Vtedy má omnoho menšie následky ako v momente, keď už naozaj o niečo ide. Ja sa snažím v škole viesť deti k tomu, aby pravdivo vnímali svoju hodnotu a boli autentické a aby súčasne vedeli prijať to, že nikto nie je dokonalý. Myslím si, že v prvom rade by sa dieťa malo snažiť byť lepšou verziou samého seba, a nie niekoho napodobňovať, pretože je lepšie byť zaujímavým originálom ako nezaujímavou kópiou,“ povedal Dávid Králik, učiteľ a spoluzakladateľ základnej školy Felix a učiteľ roka 2020 v kategórii Učiteľ na diaľku. Aj D. Králik je súčasťou a jednou z tvári štartujúcej kampane.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

2 komentáre

A kde ťa dnes veznú do roboty, keď robíš chyby? Môžeš si povedať, je mi to 4, ale si rázom bezdomovec. reakcia na: 4ka oslavuje 6. narodeniny a štartuje novú kampaň za duševné zdravie.

6.10.2021 13:10
A kde ťa dnes veznú do roboty, keď robíš chyby? Môžeš si povedať, je mi to 4, ale si rázom bezdomovec. Asi tak. Duševne zdravý bezdomovec.
Reagovať

Výborná myšlienka reakcia na: 4ka oslavuje 6. narodeniny a štartuje novú kampaň za duševné zdravie.

6.10.2021 07:10
Držím aktérom palce, myšlienka je to veľmi dobrá
Reagovať

Pridať komentár