SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Dokáže AI nahradiť aj filmové štúdiá?

Výskum a vývoj
0

Zdá sa, že ľudský faktor je vo filmovom procese čoraz okrajovejší. Scenáristi a herci sa sťažujú, že im umelá inteligencia kradne prácu. Obavy majú aj kaskadéri a tímy špeciálnych efektov, osvetľovači, veď vďaka CGI je každý jeden aspekt filmu nastaviteľný spoza klávesnice. Ako poznamenal standupista Mark Normand po tom, čo sa osamostatnil, vlastníctvo je plne v jeho rukách, čo mu umožňuje používať obsah, ktorý vytvoril, akokoľvek uzná za vhodné. Jeho vtipy sú bez cenzúry, môže ich ľahko zdieľať. A to platí rovnako pre každého začínajúceho režiséra, ktorý nechce mať do činenia s producentmi veľkých mien.

Odhodenie balastu je najpríťažlivejšou črtou nezávislosti. Mnohí nezávislí filmári objavia hodnotu úniku z hollywoodskeho systému až po tom, čo začnú pracovať na vlastnú päsť. Navyše finálny produkt by sa mohol pre každý trh upravovať miliónom rôznych spôsobov. Bolo by možné pridávať scény, aby sa maximalizoval trhový potenciál pre každý nový región. Pomocou kreatívnych programov s umelou inteligenciou a CGI síce môžete vyriešiť veľa problémov, ale na to, aby ste prenikli do filmovej komunity, potrebujete veľa peňazí. Na financovanie väčšiny filmov sú potrebné pôžičky.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Značnú časť pritom zhltne marketing. Napríklad film Barbie mal marketingový rozpočet 150 miliónov dolárov, čo je viac, ako stála jeho výroba. Možno len odhadovať, koľko z týchto miliónov išlo na rekonštrukciu vysnívaného domu Barbie pre Airbnb, ale pravdepodobne to stálo za to. Nedostatok propagácie môže zabiť akýkoľvek produkt. Nie všetko sa môže stať virálnym na základe jedného príspevku na Twitteri alebo zaplatenej promo zmluvy s influencerom. Hoci živé televízne vysielanie naďalej stráca divákov, jeho hodnota ako reklamného média zostáva neprekonaná.  

Dôvod, prečo sa toľko filmov nedokáže presadiť, často spočíva v premrštených marketingových rozpočtoch, ktoré sa vo všeobecnosti odhadujú približne na tretinu produkčného rozpočtu. A na tieto prekážky by narážal aj film vytvorený umelou inteligenciou. Rovnako ako producenti z mäsa a kostí by aj hypotetický producent s umelou inteligenciou potreboval ľudských publicistov, právny tím či marketérov.

Zdroj: movieweb.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať