SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Bo M: Elektrická kolobežka s unikátnym podvozkom na hladkú jazdu aj po hrboloch

Technológie
0

O elektrickej kolobežke Bo M sa hovorí, že je to najsofistikovanejšie vozidlo na mikromobilitu na svete. Spoločnosť Bo so sídlom v Spojenom kráľovstve, ktorá stojí za touto elegantne vyzerajúcou kolobežkou, oznámila, že sa oficiálne dostáva do výroby. Určená je predovšetkým na jazdu po meste. Spoločnosť tvrdí, že „ponúkne najplynulejšiu a najstabilnejšiu jazdu zo všetkých vozidiel vo svojej triede“. Tím sa sústredil na vývoj funkcií, ktoré menia pravidlá hry. Patrí medzi ne podvozok Monocurve s integrovanými hákmi Lock and Load či bezpečnostné zlepšenia, ako je Safesteer.

Technológia Safesteer je navrhnutá tak, aby pomáhala stabilizovať riadenie v rôznorodom teréne pri prejazde nerovnosťami, prepadmi a výmoľmi, aby jazdec mal dokonalý komfort a kontrolu. Patentovaný systém Safesteer je založený na protichodnej sile dvojice na mieru vinutých torzných pružín, ktoré sú umiestnené v jedinečnom mechanizme Bo, poskytujúcom predvídateľnú korekciu riadenia až do uhla zatáčania 50 stupňov. Systém funguje tak, že obnovuje prirodzenú dynamiku centrovania väčšieho kolesa a vyhladzuje jazdu.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Okrem stabilizácie riadenia sa spoločnosť Bo podelila aj o niekoľko kľúčových výkonnostných špecifikácií, ktoré sa v kolobežke nachádzajú. Výkon 1200 W motora v náboji bol nedávno zvýšený z pôvodného 1000 W motora plánovaného pre kolobežku. Prepracovaná bola aj hlavná časť podvozka, „čím sa zväčšila šírka na zlepšenie ergonómie a kapacity batérie“. Batéria s kapacitou 655 Wh údajne ponúka dojazd až 50 km. Výrobca uvádza maximálnu rýchlosť kolobežky 35 km/h, čo je dostatočná rýchlosť na každodenné dochádzanie do práce.

Podvozok Bo M bol navrhnutý tak, aby umožňoval integráciu viacerých špičkových inovácií v odvetví. Je kovaný z vysokopevnostného hliníka a neprerušované línie podvozka Monocurve vytvárajú prvú unibody konštrukciu v tomto sektore, navrhnutú podľa skutočných automobilových princípov. Konštrukcia umožňuje oddeliť riadenie od podvozka, čím vzniká robustný montážny bod pre riešenie Lock and Load cargo a zároveň to poskytuje pevnú a stabilnú platformu pre jazdcov. Inovácia Lock and Load je prvok, ktorý zahŕňa dvojicu dvojúčelových otočných hákov, ktoré slúžia ako bezpečné uzamykacie body vozidla a aj ako stabilné riešenie na prepravu nákladu.

Háky sú namontované cez základnú konštrukciu podvozka, aby udržali náklad do hmotnosti 10 kg a zabránili tomu, aby jazdci museli voziť nákupné tašky visiace na riadidlách. Háky sú magneticky upevnené, takže keď sa nepoužívajú na uzamykanie alebo na prevážanie nákladu, možno ich otočiť o 180 stupňov a skryť v riadiacej jednotke, čím sa zachovajú čisté línie podvozka. Prvé dodávky kolobežky s cenou 1995 libier (približne 2292 EUR) sa majú začať v novembri tohto roka, pričom ďalšie kusy budú k dispozícii od februára 2024.

Zdroj: electrek.co.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať