Samsung_03 Samsung_03 Samsung_03 Advertisement

Koniec „kyberchoroby“ z virtuálnej reality?

2

Náhlavné súpravy na virtuálnu realitu môžu u niektorých ľudí vyvolať nevoľnosť a zvracanie. Práve týmto ľuďom sa snaží pomôcť Jason McEwen, profesor astroštatistiky a astroinformatiky na University College London a zakladateľ a CEO startupu s názvom Kagenova. Startup vytvoril nový algoritmus, o ktorom tvrdí, že môže pomôcť znížiť ochorenie vyvolané VR, čo je v podstate kinetóza, označovaná aj ako „kyberchoroba“. Systém spoločnosti s názvom Copernic360 zmierňuje kyberchorobu tým, že do 360-stupňových VR zážitkov vnáša pohyb so šiestimi stupňami voľnosti.

Ide o obsah, ako sú napr. 3D videá, ktoré nakrúcajú statické kamery pokrývajúce všetky smery, takže umožňujú divákom rozhliadnuť sa po scénach tak, aby mali pocit, že tam naozaj sú.

Myšlienka simulácie pohybu, ktorá v podstate pridá ešte viac pohybu k zážitku z VR, môže znieť kontraproduktívne. Osoba, ktorá sa vo virtuálnej realite cíti nevoľnosť, potrebuje menej pohybu, nie viac. No nie je to celkom tak. Choroba z VR, ktorej príznaky zahŕňajú bolesť hlavy, závrat a nevoľnosť, sa považuje za dôsledok konfliktu medzi vestibulárnym systémom tela, ktorý má na starosti rovnováhu a priestorovú orientáciu, a vizuálnym systémom. Jeden z týchto systémov zažíva pohyb vo VR, zatiaľ čo druhý nie. Predpokladá sa, že tento nesúlad signálov spôsobuje chorobu z pohybu.

So systémom Copernic360 sa používateľ pohybuje vo fyzickom svete a jeho pohyb sa odráža vo virtuálnom svete. Skúsenosti vestibulárneho systému, ktorý vníma fyzický pohyb, sa zhodujú s tým, čo zažíva vizuálny systém.

Zabezpečením toho, že tieto dva systémy sú v harmónii, a nie v konflikte, Copernic360 eliminuje kyberchorobu. V podstate využíva umelú inteligenciu na mierne morfovanie obrázkov, aby sa pridal pohyb. Je to niečo podobné, ako keď animátori nakreslia medzi kľúčovými obrázkami ďalšie, aby bol pohyb plynulejší. Používateľ sa potom môže pohybovať v rekonštruovanej scéne a nové syntetické pohľady sa vykresľujú za behu a poskytujú sa používateľovi v závislosti od jeho polohy v scéne.

Systém Copernic360 nedávno otestovali výskumníci z Royal Holloway University of London pomocou náhlavných súprav HTC Vive. V jednom experimente mali účastníci k dispozícii štandardnú 360-stupňovú VR, zatiaľ čo v ďalšom sa použil systém Copernic360. Na konci každého pokusu boli účastníci požiadaní o vyplnenie dotazníka o príznakoch kyberchoroby. Účastníci hlásili, že keď používali Copernic360, zažívali o 33 % menej nevoľnosti. Dokument opisujúci výskum si môžete prečítať online.

Zdroj: digitaltrends.com.

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

To mi pripomína paralelu: reakcia na: Koniec „kyberchoroby“ z virtuálnej reality?

30.3.2021 19:03
To mi pripomína paralelu, keď si honíš suchou rukou alebo keď máš vlhkú vagínu a v nej penis. V jednom prípade si ho zoderieš a po rokoch ovisne, zostaneš z honenia impotent a v druhom prípade môžeš pokračovať roky vo vlhkosti vagíny - Sú v protiklade vestibulárny a pohybový systém :-D Takže, čo je v tomto prípade kopernik360? No olej na vtáčika, lubrikant a ide to aj rukou ;-D A zlepšenie je tiež tak 30% Jedna tretina prežije honenie s olejom v zdraví a dve tretiny nie (;
Reagovať

hnojtech reakcia na: Koniec „kyberchoroby“ z virtuálnej reality?

30.3.2021 08:03
Aky koniec? 30%? Retardi ste...
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať