Porsche bude jazdiť na palivo vyrobené z vody a CO2

Technológie
0

Automobilka Porsche spustila v spolupráci s čilskou spoločnosťou Highly Innovative Fuels (HIF) priemyselnú výrobu syntetických palív. Palivo s názvom eFuel vyrobené z vody a oxidu uhličitého pomocou veternej energie umožňuje takmer uhlíkovo neutrálnu prevádzku benzínových motorov. Je určené na použitie ako náhrada za benzín v spaľovacích motoroch Porsche. Vyrába sa pomocou procesu power-to-liquid (PTL), v ktorom sa obnoviteľná elektrina používa na premenu vody a oxidu uhličitého na kvapalné palivo. Jednou z kľúčových výhod Porsche eFuel sú nízke emisie uhlíka.

Palivo sa vyrába pomocou obnoviteľnej elektrickej energie, čo znamená, že počas výrobného procesu sa nevytvárajú žiadne uhlíkové emisie. Pri jeho spaľovaní v motore sa z neho uvoľňuje len oxid uhličitý, ktorý bol použitý na jeho výrobu, čo znamená, že má výrazne nižšiu uhlíkovú stopu ako benzín. eFuel je kompatibilný s existujúcou infraštruktúrou, možno ho použiť v akomkoľvek vozidle, ktoré v súčasnosti jazdí na benzín. Dá sa čerpať na čerpacej stanici rovnako ako benzín a nevyžaduje žiadne úpravy na vozidle.

Porsche v súčasnosti testuje eFuel v mnohých svojich vozidlách vrátane 911 GT3 a Panamera. V týchto testoch palivo preukázalo pôsobivý výkon so zrýchlením a maximálnou rýchlosťou podobnou benzínu. Automobilka chce používať eFuel aj vo svojich hybridných a elektrifikovaných vozidlách, pretože môže pomôcť predĺžiť ich dojazd a znížiť ich uhlíkovú stopu. V pilotnej fáze Porsche plánuje vyrobiť okolo 130 000 litrov eFuel ročne.

NEXTECH

Po pilotnej fáze prvé rozšírenie projektu zvýši výrobu v Čile na plánovaných 55 miliónov litrov ročne do polovice desaťročia. Približne o dva roky neskôr sa očakáva kapacita 550 miliónov litrov. Jeho výroba v súčasnosti stojí 45 dolárov za galón (3,78 l), ale predpokladá sa, že do roku 2026 bude stáť menej ako 8 dolárov za galón. Juh Čile ponúka ideálne podmienky na výrobu eFuel, pretože vietor tu fúka približne 270 dní v roku a umožňuje veterným turbínam pracovať na plný výkon. Z prístavu Cabo Negro možno syntetické palivá eFuel prepravovať rovnako ako tradičné palivá po celom svete a distribuovať pomocou existujúcej infraštruktúry.

Zdroj: thebrighterside.news.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať